Day date unikum
(07-02-2017, 01:11 AM)onkeldunkel Skrev: Jeg opdagede f.eks. et AP ROO replica på DBA, som var sat til salg hos en forhandler til 139.000 DKK. Jeg skrev til forhandleren med min mistanke (på en pæn måde) og jeg havde ret - da de åbnede uret kunne det se, at det var en replica. Forhandleren havde uret i kommision, så var egentlig uden skyld, men ikke desto mindre var der en stakkels sjæl, der kunne have betalt 139K for en replica der koster 2.500.

Undskyld, men den historie er for langt ude. Lad mig til start antage, at det skulle være en seriøs og troværdig forhandler; ellers kunne han vel ikke finde på at sætte en AP ROO til salg for 139k. Men hvis nogen på et billede på DBA kan se at uret er en fake, så burde forhandleren (som jo har uret i hånden) da have fundet ud af det for længst, og så ville han med det samme have nægtet at tage det i kommision. Så jeg tror ikke en døjt på, at det var en seriøs forhandler, hans bras blev bare fundet af en, der alene på billedet på DBA kunne gennemskue en fake.

/Bjørn.
Svar
TioMalo: Jeg havde ellers besluttet, at jeg ville undlade at svare på dine indlæg, men jeg kan simpelthen ikke lade være når du endnu en gang udtaler dig SÅ kategorisk om ting du åbenlyst ikke aner noget om.

Her er du desværre uvidende John. Jeg garanterer dig for, at de kopier findes, og de bliver bedre og bedre dag for dag. Tag er kik på linket, og lad være med at benægte, at det er umuligt for en lægmand at spotte at det er en kopi, og selv urmagere er blevet snydt, ( ikke Rolex AD ) det har jeg læst flere beretninger om, inde på bla. det Amerikanske Rolex forum, og jeg tror at der er lidt større chance for at ramme disse ure i Usa, end i Danmark..

Problemet er med jer begge to at I surfer på nettet og tror på hvad I læser - når det støtter jeres egne formodninger.
Nej, ingen nægter det at replicas findes. Men kun rookie med alt for meget tid til at surfe på alle mulige hjemmesider tro på at fagfolk bliver snydt af $ 300 kopier.

Ikke kun som hobbyist og samler men årtier med køb og salg har lært det jeg ved om kopier og ægte - og om rookies iver at komme med breaking news om forfalskninger. Som tidligere nævnt, den her store kamp mod forfalskere og kopi´ister ER en vigtigt udviklingsfase for enhver urnørdtens udvikling. Husk at brug af Google kræver ret solide forkundskaber for ikke at blive afsporet af den gigantiske mængde af ½-viden, hjemmestrikkede teorier, direkte løgnehistorier etc ukritisk søgen serverer.
Viste I at amerikanere slet ikke har været i månen ? Det hele er filmet på en studio i Hollywood !! Se selv, der er tusinder af links som fortæller om bedrageriet !

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • dwndler, Stensbjerg
Svar
Selvfølgelig har amerikanerne ikke været på månen. Månen er jo en grøn ost og amerikanere aner ikke noget om ost. Det sidste er - til dels - et faktum. Jeg har boet i Guds Eget Land, så jeg taler af erfaring.

/Bjørn
Svar
(07-02-2017, 02:25 PM)bjorn_e58 Skrev:
(07-02-2017, 01:11 AM)onkeldunkel Skrev: Jeg opdagede f.eks. et AP ROO replica på DBA, som var sat til salg hos en forhandler til 139.000 DKK. Jeg skrev til forhandleren med min mistanke (på en pæn måde) og jeg havde ret - da de åbnede uret kunne det se, at det var en replica. Forhandleren havde uret i kommision, så var egentlig uden skyld, men ikke desto mindre var der en stakkels sjæl, der kunne have betalt 139K for en replica der koster 2.500.

Undskyld, men den historie er for langt ude.  Lad mig til start antage, at det skulle være en seriøs og troværdig forhandler; ellers kunne han vel ikke finde på at sætte en AP ROO til salg for 139k.  Men hvis nogen på et billede på DBA kan se at uret er en fake, så burde forhandleren (som jo har uret i hånden) da have fundet ud af det for længst, og så ville han med det samme have nægtet at tage det i kommision.  Så jeg tror ikke en døjt på, at det var en seriøs forhandler, hans bras blev bare fundet af en, der alene på billedet på DBA kunne gennemskue en fake.  

/Bjørn.

Hej Bjørn.

Det er ok. Du kender mig ikke, så hvorfor skulle du tro på det, men ikke desto mindre er det sandt. Hvis man ved hvad man skal kigge efter på de forskellige mærker/modeller, så kan det være nemt at spotte fakes. Hvis ikke, så kan det faktisk være temmelig svært (hvilket er hele min pointe). I tilfældet AP ROO er det nemt hvis du har et billede af uret i en god opløsning og du ved hvad du skal kigge efter. Det her var fra en forhandler og dermed gode billeder.

Jeg ved inderst inde godt, at det ikke ændrer din holdning, men her er den sidste mail jeg modtog fra forhandleren. Jeg har sløret navnet, da han bad mig om ikke at offentliggøre det.

İmage

Mvh.
Jacob

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Hej Jacob

Nej, vi kender ikke hinanden. Men jeg vil stadig hævde, at det ikke kan være en seriøs forhandler. Hvis han ikke kan spotte en fake, som han har i hånden, men du kan spotte det på et billede, så er han efter min mening ikke værd at handle med. For mig er det ligegyldigt om han ikke er god nok til at spotte en fake, eller om han reelt forsøgte at sælge noget, han godt vidste var fake. Begge dele diskvalificerer ham for mig. Og bemærkningen "så har urmageren haft det åbnet" især når han i en parentes skriver, at han har dømt det ude - den lugter altså langt væk. Hvorfor i alverden tjekker han det ikke, hvis han allerede har en fornemmelse? Hvis han - som han selv antyder - har haft bare den mindste mistanke, så er det da aldeles useriøst at sætte det til salg som ægte.

Så det er nok godt for ham, at du skjuler hans identitet!

/Bjørn.
[-]
  • Ian480
Svar
Gad vide om den såkaldte "forhandler" ikke kommer fra Nigeria Icon_lol
yderst sympatisk at gemme hans identitet, spørgsmålet er om man ikke burde offentliggøre den slags svindlere.
for det lugter langt væk af et bevidst svindelnummer.
IMHO
Svar
(07-02-2017, 10:42 AM)guru1313 Skrev: Tror nu mere på John end på nogle sider, som fake folkene står bag. Jeg tror ikke en dyt på hvad de selv skriver, ej heller de billeder de viser. Det er så nemt at vise et billede af et ur, beskrive det med bl.a bl.a ... men det er med 100% garanti ikke det du får med posten!

/Alan

Her gætter du jo bare.

Dem der tror, og man ikke kan købe sådanne super-kopier, skulle bruge lidt tid til at læse lidt på nettet om det, bla. den Amerikanske Rolex Forum, der er desværre noget om snakken, disse ure findes, uanset om nogle vælger at lukke øjene for det....
Svar
(07-02-2017, 04:10 PM)TioMalo Skrev: TioMalo: Jeg havde ellers besluttet, at jeg ville undlade at svare på dine indlæg, men jeg kan simpelthen ikke lade være når du endnu en gang udtaler dig SÅ kategorisk om ting du åbenlyst ikke aner noget om.

Her er du desværre uvidende John. Jeg garanterer dig for, at de kopier findes, og de bliver bedre og bedre dag for dag. Tag er kik på linket, og lad være med at benægte, at det er umuligt for en lægmand at spotte at det er en kopi, og selv urmagere er blevet snydt, ( ikke Rolex AD ) det har jeg læst flere beretninger om, inde på bla. det Amerikanske Rolex forum, og jeg tror at der er lidt større chance for at ramme disse ure i Usa, end i Danmark..

Problemet er med jer begge to at I surfer på nettet og tror på hvad I læser - når det støtter jeres egne formodninger.
Nej, ingen nægter det at replicas findes. Men kun rookie med alt for meget tid til at surfe på alle mulige hjemmesider tro på at fagfolk bliver snydt af $ 300 kopier.

Ikke kun som hobbyist og samler men årtier med køb og salg har lært det jeg ved om kopier og ægte - og om rookies iver at komme med breaking news om forfalskninger. Som tidligere nævnt, den her store kamp mod forfalskere og kopi´ister ER en vigtigt udviklingsfase for enhver urnørdtens udvikling. Husk at brug af Google kræver ret solide forkundskaber for ikke at blive afsporet af den gigantiske mængde af ½-viden, hjemmestrikkede teorier, direkte løgnehistorier etc ukritisk søgen serverer.
Viste I at amerikanere slet ikke har været i månen ? Det hele er filmet på en studio i Hollywood !! Se selv, der er tusinder af links som fortæller om bedrageriet !

Vh. John

Hold dig til fakta John, jeg har aldrig skrevet at det er et ur til $ 300,- som narrer fagfolk, jeg skriver jo netop at det er kopier til omkring $ 1400,- og jeg linker også til en sådan side, hvor de ure kan købes. Jeg har stor tiltro til dig og din viden John, men lige i denne sag, må jeg desværre sige, at uanset hvad du skriver, siger og tror, så er siden ægte, og de ure kan også købes i visse butikker i udlandet, så man ikke er overladt til at købe dem over nettet.

Inde på det Amerikanske Rolex Forum, skriver nogle, der er stødt på en sådan, at det er umuligt for en lægmand at se forskel, og selv dem der ved noget om Rolex, kommer ofte på noget af en opgave med sådan en kopi. De skulle være så nøjagtige, at de passer reservedele med den ægte vare, og nogle ure, som folk viser derinde, bliver nemt afvist som falske, men andre, skaper uenighed blandt de super garvede brugere derinde, om uret er falsk eller ægte, prøv selv at læse lidt, så vil i opdage, at det ikke i alle tilfælde er nemt at erklære et ur falsk eller ægte..

http://www.rolexforums.com/forumdisplay.php?f=21

At i så er nogle der ikke tror på det, det er et frit land vi lever i, men det gør det ikke mindre problematisk, næsten tværtimod, for det sænker folks parader...

Heldigvis er 99% af kopierne ikke superkopier, men nogle er desværre, og de udgør et større og større problem, på salgsstederne på nettet..
Svar
Cis
hvem hulen giver 10.000 kr. for et såkaldt Rolex super kopi ur, der har en gensalgsværdi af 1-200 kr.
Svar
(10-02-2017, 08:09 PM)Ian480 Skrev: Cis
hvem hulen giver 10.000 kr. for et såkaldt Rolex super kopi ur, der har en gensalgsværdi af 1-200 kr.

Formentlig alle dem der bruger dem til at svindle med, ved at sælge den som den ægte vare, eller dem som har kr 10.000,- men ikke kr 100.000,- eller mere, og som ønsker sig en ny Rolex, hvor selv den mest erfarne Rolex freak, ikke umiddelbart kan se, at det er en kopi.

De dyre kopier, er lavet så godt, at ingen som helt lægmand kan se forskellen, selv ikke hvis de begynder at sammenligne billeder af faken, med den ægte vare, for stort set alle de ting man kunne spotte en fake på, har de, lært af mange års erfaringer, fået rettet...

Når et sådant ur bliver spottet, er det af en fagmand der ved noget om den ægte vare, og det seneste jeg har læst om på det Amerikanske Rolex forum, er at det som regel var en mangelfuld finish i detaljerne, samt på skrue-hovederne i værket, man har kunne se forskellen på, og på nogle af dem, fordi vægtene på balance-hjulene enten manglede, eller var limet på, men de 3 fejl er nu også fjernet, nu er det super flot finish, virksomme vægte på balance-hjulene, på de værker hvor der skal være sådanne, og skruerne ligner nu også de ægte..

Jeg råber ikke ulven kommer, for den er kommet, og er i gang med at æde fårene, så hvis i ønsker at blive i den verden, hvor sådanne grimme ting ikke sker, så fred værre med det, men jeg tror på de gutter inde på bla. den Amerikanske Rolex forum, hvor flere medlemmer selv er Rolex urmagere, og når de siger det efterhånden er sådant, så tror jeg på det..

Hvis du gider, så læs den fane, Watchout, på den Amerikanske Rolex forum, jeg linkede til, så kan du læse, at flere proff. urhandlere, uvidende har haft sådanne kopier til salg, bla. inde på Ebay, hvor så nogle af dem er blevet spottet, bla. af kunder der har købt dem, og fået dem serviceret hos en Rolex AD´er, som har opdaget at de var en kopi. Flere af disse ur-sælgere, lever af det, og de er blevet snydt så vandet drev, bla. flere proff. pantelånere.

Så læs nu selv, så kan du se hvor bla. jeg har ovenstående viden fra, og er du stadigvæk en tvivler, så registrer dig derinde, og forklar disse Rolex forum medlemmer, hvor mange af dem har flere tusinde indlæg, og som skriver om disse kopier, og bruger masser af deres fritid på at spotte dem, at de ikke ved en skid om hverken kopier eller den ægte vare...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)