Svar: 35
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
(25-01-2017, 03:39 PM)KimT Skrev: (25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 1) Dressure er lavet af guld eller platin! De er mellem 34-37 mm, men kan være lidt mindre hvis det er vintage. Alt over 37 mm er til grin med mindre du har en bjørnehånd og alt over 39 mm er bare til grin. DET SKAL KUNNE GLIDE IND I SKJORTEÆRMET.
Helt enig, ET dress-ur må aldrig være for stort og skal være i ædelmetal. Så her er mit fineste dress-ur.

(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 2) Sports- og piloture er lavet af stål. De er mellem 37-42 mm - og bjørnene kan måske bære op til 44 mm. Guld ure er ok ifm dit arbejde som brugtvognforhandler - husk også halskæde i guld og suppler med guldringe på de fleste fingre - undtagen tommel med mindre du samtidig er rocker eller Body Builder. Hvis der er krans har den en farve - altså ikke stålfarve!
Helt enig, et sportsur må ALDRIG være i ædelmetal. Så her er mit fineste sports-ur.

(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 3) Ingen ure er lavet af stål OG guld. Føj.
Helt enig, føj....bare føj.

(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 4) Automatik er IKKE bedre en manuelt optræk!
Helt misforstået, det er kun quartz der virker.

(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 5) Rolex og Breitling er selvfølgelig ok - alle har dem så hop du bare på. Bilka har forresten tilbud på ens Campinghabitter denne uge.
Helt enig og her er hvorfor jeg elsker Rolex.

(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 6) Forvent ikke at dit ur går/virker med mindre der er boks og specielt certifikat med.
Det er helt rigtigt. Dette har ikke virket siden boks og papirer forsvandt engang i 70´erne.

(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 7) Asymmetriske ure er øjebæ - Lange 1 undtaget. En kronograf kan bestå af både 2 og 3 countere - men de skal være kl. 3 og 9 og så måske den tredje kl. 6.
Helt enig, det ligner lort.

(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 8) AP RO er da super skævt design. I tvivl læs Kejserens Nye Klæder og tænk så lidt over det.
Igen helt enig, det dur simpelthen bare ikke.

(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 9) lænker er super praktiske. Hvis du fx er operations læge eller slagter er de et must. Men der findes jo også mange andre praktiske ting som fx Tena bind til mænd og gule Legolands regnslag. Disse gør faktisk lige så meget godt designmæssigt som lænker til ure.
Helt enig, lænker ligner altid et Legolands regnslag - se bare nedenstående eksempler.

(25-01-2017, 11:47 AM)mojohe67 Skrev: 10) Ovenstående er faktum. Derfor vil jeg bede moderator om at lukke tråden så alle rookies bare kan få deres info her.
Den burde lukkes, men idet det jo ER fakta, lader vi den være åben, så folk kan komme med deres tilkendegivelser om hvor enige de er.
Kim, jeg bliver nød til at spørge; har du skrevet en bestseller bog, solgt en succesvirksomhed, prof footballer eller Hollywood filmstjerne?
Er du da VIMMER nogle pragtfulde klokker du render rundt med - savle savle savle :-)
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ingen af delene....desværre ;-)
Det skal retfærdigvis siges at det er arkivbilleder af ure jeg HAR ejet, men ikke nødvendigvis stadig har (med undtagelse af Glashütte, som er et billede fra Klarluns EXPO, hvor jeg prøvede det på armen). Jeg har gennem de sidste mange år haft rigtig mange ure, men der sælges, købes og byttes løbende. Hvis bare man havde kunne beholde dem alle.....
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Men alt under 44 mm ER jo dameure..... Det ved alle da
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Nu er jeg til de groteske store ure, men det betyder ikke at jeg ikke kan med de mindre størrelser når jeg vælger ud fra ejerens måde at bære uret på. Her betyder det ofte at det spinkle håndled ser bare bedre ud med et passende størrelse ur og heldigvis er der masser af god smag når det kommer til valg af ur/størrelse alt efter hvad man skal bruge uret til.
Tilbage i tiden var det de små ure som nu bare engang havde den størrelse de skulle ha og alt efter trend, så varierer ur-størrelserne, men der er dog blevet plads til det man kan kalde oversize ure og nogle mener at det passer fint til deres personlighed og den feel man nu får oppe i hovedet.
Jeg har været på mindre ure og som sagt de groteske store ure...helt op til 55mm
Når jeg vælger ur efter rigtig mange forsøg på at finde den helt rigtige størrelse, så betyder design alt og vil gætte på at norm for mig er 44mm og op, så mon ikke 47mm rammer lige spot on....det vil jeg få svar på inden længe
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Svar: 378
Tråde: 33
Modtaget Likes: 309 i 218 svar
Givet Likes: 710
•
•
Så lige Real Housewifes of Beverly Hills i dag. Fed bemærkning fra Camille Grammer, hvor hun disser sin nu ex-mand (Kelsey Grammer, a.k.a. Frasier):
"Big hands... big feet..... BIG disappointment."
Jeg er muuuuligvis lidt OT. Sorry 'bout that....
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Rune > den fangede mig ind og glæder mig til at prøve denne klokke med det spøjse navn.
Jeg føler mig allerede inspireret til at få gang i rem-produktionen igen og prøve kræfter med 26mm remme til det fede ur
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
45 mm som passer under skjorten
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 426
Tråde: 62
Modtaget Likes: 292 i 120 svar
Givet Likes: 0
9.5 Som erfaren urnørd kan jeg kun anbefale dig at købe en vintage sub. Det giver i min verden fin mening at betale det dobbelte af hvad et nyt koster, når du fx kan få fede features som rød skrift, spider dial ( et andet ord for en skive der er gået i stykker ), rail dial ect. Hvorfor dog betale så meget mindre for et nyt med opdateret værk!
•
|