Rolex Milgauss, klassens upopulære dreng
Rolex Milgauss, et ur, med en utrolig historie, dog er den aldrig helt faldet igennem, hvorfor?

Jeg har altid været utrolig entusiastisk omkring Rolex Milgauss. Min far bar et 1019, som jeg husker gennem min barndom. Det er et ur, jeg har kigget utrolig meget på, men aldrig helt blevet forelsket i.

Rolex bragte uret til live igen i 2007, efter to årtier, hvor det har været i "skammekrogen".

Jeg har selv lige bestilt et 116400GV, fuldt sæt, fra 2008, sort skive og med det grønt farvede safirglas, til en pris, som selv en brugtvogns forhandler fra Als, ville tabe kæben over. Uret kommer med 3131 værket og gangreservce på 48 timer, en rigtig arbejdshest!

Uret koster fra nyt små 60.000, men det er muligt, at finde et flot eksemplar, til langt under prisen. Diverse danske brugtforhandlere af ure, har dem til ca. 40.000, hvilket, fortæller mig, at uret aldrig er faldet igennem på det danske marked.

Men hvorfor er det lige, at den nyere Milgauss, ikke rigtig er slået igennem?
Svar
Jeg ville inderligt gerne have haft en Milgauss. Jeg kom en lang overgang jævnligt hos CERN, hvor der flere steder er advarsler mod høje magnetfelter, og der havde den været perfekt. Men jeg kan altså ikke undvære dato, og kun derfor har jeg ingen Milgauss.

/Bjørn.
Svar
Jeg kan ikke svare dig, mon måske det bare er lidt for funky ift. den meget konservative linie Rolex normalt kører?

Her er lidt du kan kigge på mens du venter.

İmage

İmage

İmage
Svar
(02-02-2017, 11:53 AM)KimT Skrev: Jeg kan ikke svare dig, mon måske det bare er lidt for funky ift. den meget konservative linie Rolex normalt kører?

Tak for de fine billeder. Synes spillet mellem det orange og den mat sorte skive er genial. Havde jeg haft uanet mængder penge, havde jeg nok gået efter en  1019 eller en 6541 - Nu må jeg se, om en nyere model, kan gøre det, eller om det ender med, at jeg må sælge ud af samlingen og opfylde drømmen Icon_smil
Svar
Du får lige et til :-)

İmage
[-]
  • DangerJoe
Svar
Jeg var stærkt kritisk indtil der dukkede et op i en byttehandel, jeg har brugt det hver dag siden..

İmage

Jeg gør mig dog ingen forhåbninger om at prisen går samme vej som andre udgåede sport Rolex.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
[-]
  • DangerJoe, tg
Svar
(02-02-2017, 02:46 PM)peterkaa Skrev: Jeg var stærkt kritisk indtil der dukkede et op i en byttehandel, jeg har brugt det hver dag siden..

Jeg gør mig dog ingen forhåbninger om at prisen går samme vej som andre udgåede sport Rolex.

Det ser rigtigt godt ud på nato, og den hvide skive kontra det orange, gør det også rigtig godt!

Tror nu heller ikke, at jeg har gjort det store scoop - kun hvis de smider den i skræmmekrogen igen, i et årti eller 3, måske.
Svar
Personlig synes jeg ikke den er direkte flot, men meget pæn.

Ingen enkeltstående Rolex model slår datajust popularitet. Flere størrelser og mange skiver at vælge imellem og stål og guld/stål og guld, især daydate modellerne.

Hver gang jeg ser og hører om Rolex Mlgauss 1019 tænker jeg på den nye skive jeg skaffede en amerikaner i 2008. Der er sket noget af en prisudvikling på 12 år.

İmage
[-]
  • peterkaa
Svar
(02-02-2017, 11:53 AM)KimT Skrev: Jeg kan ikke svare dig, mon måske det bare er lidt for funky ift. den meget konservative linie Rolex normalt kører?

İmage

İmage

İmage

Flotteste Rolex!
Svar
Milgauss har altid manglet pøblens opbakning, mon uret er - og har altid været designmæssigt lidt for ingeniør-nørdet ? Samme historie med den gamle model 1019 som faktisk var designet med hjælp af forskere fra CERN.
Uret var så upopulært og usælgeligt at i 1987 (88 ?) Rolex AD´en i Aarhus, Knud Pedersen, tilbød mig de sidste tre stykker de havde for pris omkring 40% af daværende vejledende udsalgspris. Jeg købte dem ikke, desværre.
Den sidste model viser tydeligt tegn om forsøget at gøre Milgauss lidt mere strømlinet og mere spiseligt for yngre Rolex-brugere. Som sådant synes jeg at det finder balancen mellem det ingeniør-nørdet og hippe men salgstallene siger noget andet.
I dag sælges ref. 1019 ca. fra DKK 150.000 og op til godt og vel 200K. Mint condition full set handles ikke på Chrono24 men ender i større auktioner med andre sjældne og dyre klokker.  

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • DangerJoe
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)