FAKTA
(25-01-2017, 11:20 PM)tg Skrev: Rune og Michael, i kunne jo tage en kjole på mens i har et 38mm vintage ur på, så vil jeg næsten love jer at ingen vil bemærke størrelsen på jeres ur ;-)

Vintage ur - ja tak, men den med kjolen overlader jeg til konen og hun vil heller ikke synes om de små ure...selv om hun er en lille spirrevip, så må et ur til hende godt ligge på 40mm  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5, tg
Svar
He, he - herlig tråd.  Jeg har skam også en tre, fire stykker, der falder helt udenfor:

Et dressur i størrelse 50 mm:

İmage

Og så et sportsur i guld:

İmage

Men det mest håbløse må alligevel være dette:  Det er et sportsur (fordi kransen kan drejes), men det er kun 36mm, så det er jo helt fy! fy!.  Derudover er det stål og guld sammen.  Helt håbløst.

İmage

Og så endelig et dykkerur, der aldrig har været dybere end nogle få meter (så fik I lige bekræftet den fordom), og som iøvrigt er delvist med gummirem, hvor FAKTA jo er, at dykkerure skal være med lænke.  

İmage

Fortsat god søndag!

/Bjørn.
Svar
(29-01-2017, 06:12 PM)bjorn_e58 Skrev: .. og som iøvrigt er delvist med gummirem, hvor FAKTA jo er, at dykkerure skal være med lænke.  .

Øhh... hvorfor skal et dykkerur være med lænke?

Måske noget med at modvirke opdriften fra neopren-dragten? 

Det kunne også forklare, hvorfor nogle dykker-ure er sådan nogle store jernklodser.

Men jeg gætter bare... når sandheden skal frem, så er jeg slet ikke den rigtige til at uddele fakta om dykker-ure.
Svar
(29-01-2017, 09:47 PM)Gert Skrev: Øhh... hvorfor skal et dykkerur være med lænke?

Min kommentar kunne tænkes at have et strejf af ironi - ligesom hele tråden iøvrigt...

/Bjørn
[-]
  • runzuk5, whoa
Svar
(30-01-2017, 01:06 AM)bjorn_e58 Skrev:
(29-01-2017, 09:47 PM)Gert Skrev: Øhh... hvorfor skal et dykkerur være med lænke?

Min kommentar kunne tænkes at have et strejf af ironi - ligesom hele tråden iøvrigt...

/Bjørn

Sorry... jeg troede vitterlig, at du mente det  -  i en eller anden grad.
Svar
Mine tre dykkerure (og et enkelt andet) har alle gummiremme på for tiden Icon_flov Icon_lol
Svar
Icon_party Icon_Up Icon_lol Icon_lol Icon_lol Icon_lol
Skift ur, når du står op!
Svar
(30-01-2017, 04:00 PM)Gert Skrev: Sorry... jeg troede vitterlig, at du mente det  -  i en eller anden grad.

Du behøver absolut ikke at undskylde. Hvis jeg endelig skulle mene noget seriøst om ure, der rent faktisk bruges til dykning, så vil jeg hævde, at det eneste rigtige er en (lang) nato- eller gummirem med klassisk spænde, da det er det eneste, der med sikkerhed kan tilpasses forskellige tykkelser af dykkerdragt.

Det næsten helt latterlige ved min UN er, at den ikke engang har en divers extension. Gummi-remmen, som den er "født" med er jo på en måde "dykker-agtig", og uret har også andre tydelige dykker egenskaber som 300m rating, envejs drejekrans, osv. Men det kan bare ikke bruges udenpå en dykkerdragt, da remmen har en fast længde med foldespænde. Nå, jeg snorkler kun, så det går nok.

/Bjørn.
Svar
Mit eget dykker-ur har også gummirem (eller er det silikone?). Og den er dejligt komfortabel. Den har også den fordel, at den ikke kan ruste, og at den er nem at skylle helt ren under rindende vand. Men nej: Heller ingen extensions her.

Når jeg nu tænker over det: HVIS mit dykker-ur havde lænke og kronograf, ville det sådan set ikke være mere grinagtigt end heliumventilen og de 300 m tåleligt vandtryk.

Dykkerkransen er ikke til grin! Faktum er, at jeg jævnligt bruger den som en billig og driftssikker erstatning for en kronograf. Men de traditionelle særlige markeringer af 0-15 min er måske en lille bitte smule til grin ;-)

Vi kan trøste os med, at det samme kan siges om Levis og Wrangler. Egentlig skabt til beredne ko-hyrder, men det skal jo ikke forhindre os i at bruge dem til andre formål.
[-]
  • Lars
Svar
Hej Gert

Jeg bruger også min dykkerkrans til diverse tidstagning - og det var bl.a. på grund af drejekransen at jeg på et tidspunkt købte et Turn-o-Graph.

Men Levis og Wangler - dem har jeg altså ikke nogen af. Jeg vil tror, at jeg sled hul i buksebagen på mit sidste par for en 20-30 år siden. Og det er FAKTA, som tråden jo startede med!

/Bjørn.
[-]
  • Lars
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)