Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Så fik jeg også læst artiklen. Flot arbejde Kim og herligt når nogen gider give vi andre et overblik på den måde.
Jeg undrer mig dog over en enkelt ting. Og det er at du mener at AP var førende med et særlig stort ur på 42 mm i ca 1992. Tænker du så på som decideret dressur eller? For der var da mange ligeså store og større ure på markedet på det tidspunkt. Altså Navitimer, Speedmaser, oma. Hvornår kom IWC Portoguese i 42 mm? Det regner jeg som dress-sport på linie med AP'et.
Vh baun
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Det er vist mig der bør svare på dette, da beskrivelsen af model evolutionen er noget jeg delvist har stået fadder til. ROO modellen har rigtig nok en diameter på 42 mm, og dette er i sig selv ikke iøjnefaldende. Det var ROO'ens generelle dimensioner der gjorde urets størrelse banebrydende dengang i 1993. Isoleret set på de 42 mm var det jo ikke voldsomt. Men højden, designet og vægten på ROO giver et indtryk af et markant større ur på armen end dem du nævner Baun.
ROO'en er ofte beskrevet som 44 mm i diameter, hvilket det ikke er, men på armen virker det bestemt sådan. Jeg mener lynetten i toppen er 42 mm i diameter og i bunden vidder ud til 44 mm. Måske derfor det forvirrer lidt?!
/Mads
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Mads har svaret, men udover at der står "ET af de første" så er det også meget mere end opgivne mm. Lig et ROO ved siden af et Speedmaster og forskellen vil kunne ses tydeligt. Jeg mener ikke et Speedmaster, Navitimer eller lign. på nogen måde er på størrelse med et ROO
Sendt via Tapatalk
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
KimT Skrev:Mads har svaret, men udover at der står "ET af de første" så er det også meget mere end opgivne mm. Lig et ROO ved siden af et Speedmaster og forskellen vil kunne ses tydeligt. Jeg mener ikke et Speedmaster, Navitimer eller lign. på nogen måde er på størrelse med et ROO
Sendt via Tapatalk
Det må vi lige checke en dag over en fadbamse .... Eller skal det være danskvand?
Hvad vejer den mon uden lænke?
Vh baun
•