25-12-2016, 12:03 PM
Hvad er bedst af quartz og automatisk :)?
|
Hjælp til valg af ur
|
|
25-12-2016, 12:03 PM
Hvad er bedst af quartz og automatisk :)?
25-12-2016, 01:39 PM
(25-12-2016, 12:03 PM)kasperdtb Skrev: Hvad er bedst af quartz og automatisk :)? Sådan et spørgsmål blandt urtosser har kun et svar og det er automatik....vi hader batteri ure ?? Det er den lette besvarelse, men det kræver langt mere at besvare dette spørgsmål ordentligt, for hvad har man lyst til og hvilken løsning passer ind i den samling man holder sig. Hvad er ønsket i forhold til den måde man bære sit ur og betyder det mekaniske værk alt for dig som samler, eller har man ikke en rygende fis forstand på denne verden, men vil blot ha et ur der viser tiden osv. osv. Jeg har mekaniske ure og ure med batteri og glæden er på forskellige niveauer fra gang til gang. Det er ikke alt afgørende for mig at uret skal være med et mekanisk værk, men det er noget jeg godt kan lide at vide....her banker et lille hjerte, som en lille motor der måske ovenikøbet er super lækkert udført med forskellige slibninger og sublimt håndværk. Det betyder noget for mig, men jeg har ikke ejet ret mange ure med det udgangs punkt og når jeg så har haft sådan et ur er det hurtigt kommet videre, da man jo oftest har bundet en større værdi i kassen. Jeg kan ikke give et endegyldigt svar ud fra min måde at samle ure på, så køb hvad der formodentlig ville passe til din lyst og få den styret Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
25-12-2016, 04:24 PM
Svært at sige det bedre en Mives!
/insert clever or funny note here\
25-12-2016, 05:40 PM
(25-12-2016, 12:03 PM)kasperdtb Skrev: Hvad er bedst af quartz og automatisk :)? Mon ikke du mener "quartz eller mekanisk"? Et mekanisk ur behøver jo ikke nødvendigvis at være automatisk. Under alle omstændigheder: Der kan da ikke være tvivl om, at Quartz er bedst? Den slags ure er meget-meget mere præcise, de kræver meget-meget mindre vedligehold, de er meget-meget billigere, og de er - alt andet lige - både tyndere og lettere . Så vidt jeg lige kan overskue i farten, så er der kun en eneste grund til at vælge mekaniske ure: At de er mere interessante! Det er selvfølgelig en generalisering. Mekaniske ure kan godt være kedelige. Og elektriske ure kan godt være interessante. Og så kan elektriske ure jo være mere eller mindre interessante. Jf. min egen nyfundne begejstring for HAQ'er ;-) Det med, at et ur er "interessant", er så til gengæld blevet meget-meget vigtig. I vores fagre nye verden med smartphones, PC'er, billige radiokontrollerede vækkeure og konstant kørende TV er det ikke længere noget problem at finde ud af, hvad klokken er.
28-12-2016, 11:50 PM
Hvilket ur endte du med at købe? :)
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|