Køb af Omega Speedmaster Moon watch
Det virker det til Icon_smil

Jeg har ikke selv købt der, men alt virker for mig OK. Jeg ville ikke tøve med at købe, dog ville jeg lige skrive lidt frem og tilbage med dem.

/Mads
Svar
Cool tak jeg skal nok holde jer opdateret.

Jeg skriver til dem og show Commerce også. Så må vi se.
Svar
Generelt har tyskerne et godt omdømme. Italienerne har derimod et lidt blakket ry.

Jeg fik bekræftet mine fordomme så sent som sidste uge, hvor min kollega havde kontaktet en italiensk forhandler med henblik på at købe et OP39 fra i år, men der var nogle dybe hakker i hornene. Uret var beskrevet som stand 1 på chrono24. Da min kollega spurgte ind til, hvordan dette kunne passe med de dybe hakker, så forklarede forhandleren, at det var uundgåligt med sådanne skrammer, og at han blot kunne polere det væk, og så var det som nyt.

/Mads Icon_smil
Svar
Måske en lidt grov generalisering - der findes "brådne kar" i Tyskland og italienere der er OK "good guys" - købte selv mit Speedy (3750.) brugt på Ebay i USA for nogle år siden - kørte helt problemløst med bankoverførsel mm.!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Det er der helt sikkert Icon_smil Jeg tør dog godt vove pelsen og sige, at italienernes vurdering af urene ofte er en anden slags vurdering end tyskernes eller vores for den sags skyld. Til det har jeg set nogle opslag på Chrono24 Icon_blink Dog passer priserne godt med standen som oftest.

Jeg er i øvrigt ej heller i tvivl om, at USA er et udemærket sted at købe Icon_blink

/Mads
Svar
Hehe jeg købte for en månede eller to siden et rødguld IWC portuguese af en forhandler i us. Stor forhandler og uret skulle være nyt. Da jeg modtog det var der hakker i horn og ridser på uret. Damn en skuffelse.

Bad guys alle vegne Icon_computer

Så næste handel håber jeg går smooth Icon_party
Svar
Begrebet det rigtige måneur er øjensynligt "mange forskellige refs. og calibre.
Men vel kun to cal er rigtige - 321 og 861.
Korrekt?

Månehilsen Loncar
Icon_+1
Svar
Korrekt men de laves ikke mere. Skal man købe nyt som udgangspunktet her er der "kun" én reference der kommer tæt på de oprindelige og det er den der spørges til.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
(05-12-2016, 11:02 PM)Loncar Skrev: Begrebet det rigtige måneur er øjensynligt "mange forskellige refs. og calibre.
Men vel kun to cal er rigtige - 321 og 861.
Korrekt?

Månehilsen Loncar

1861 kan vel også gå an?

mvh Jens
Svar
Cal 1861 har aldrig været brugt som en del af Apollo programmet.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)