Klarlund Expo 11 - 13 november
Som altid starter jeg med at undskylde for mine ringe billeder, men mit fokus er på urene og ikke fotograferingen Icon_blink

Jeg var som bekendt inde og besøge Klarlunds Expo fredag og fulgtes med Tom (T.Hansen) derind. Vi mødtes tidligere på dagen, da vi lige havde et par andre steder som skulle besøges først. Først på listen var Hvelplund, da jeg skulle have bestilt en gummirem til mit nyankomne JLC og vejen blev lagt forbi Vimmelskaftet for at hilse på Henrik derinde (i øvrigt en super behagelig og imødekommende fyr). Remmen blev hurtigt bestilt, og nu vi var der skulle vi jo også lige se lidt på ure Icon_smil

Det primære fokus endte hurtigt hos Blancpain, hvor den klassiske FF jo aldrig skuffer og især den afsindig lækre lænke/lås vakte begejstring i vores hænder.

İmage

Udover alle de andre fine ure de har derinde, var der ingen tvivl om at deres Toubillon vakte mest begejstring. Et ur som hverken Tom eller jeg formendtlig nogen sinde får midler til og i bund og grund med en komplikation, som ikke er relevant i et armbåndsur, men ikke desto mindre fantastisk.

İmage

İmage

İmage

Jeg snuppede også lige et hurtigt billede på vej op af trappen, hvor der stod et Atmos. Et ur jeg tidligere selv har haft og egentlig gerne ville have beholdt.

İmage

Vi så en masse andre lækre sager, men at tage billeder er sjældent mit primære fokus ved et besøg som dette, så derfor har jeg ikke så meget andet at vise, men som nævnt, super service fra en meget kompetent herre, så tak til Henrik herfra.

Nu var vi på strøget alligevel og den nye Bucherer butik stod for tur. Flot butik, søde mennesker og et stort og flot udvalg af ure. Måden med indretning bestående af en masse små Shop In Shops fungerer super og det er klart en fin tilføjelse til det danske "ur-miljø".

Vi brugte mest tiden på at kigge på urene og havde ikke nogen blandt hænderne, da vi jo reelt kun var der for at ose Icon_blink
Dog måtte Tom lige prøve det flotte Bronze Oris, for at se hvorledes størrelsen fungerede på hans arm og efter min mening, kunne det ikke være meget bedre.

İmage

I øvrigt også rart at få kigget lidt på NOMOS, som tiltaler mig en del.

İmage

Nå, men efter et besøg hos dem, var det tid til lidt hurtigt at spise og til at sætte retning imod Børsen. I øvrigt er der her et billede af de to ure, vi havde valgt at bære på dagen.

İmage

Vel ankommet på Børsen.....

İmage

....var det første man blev mødt af Omega og de altid super søde mennesker derfra. Selvom jeg har rimelig styr på Omegas modeller og har set det meste, var det svært at stå for de Speedmaster modeller der står højt på ønskelisten. Især GSOTM (med og uden Meteorskive) har jeg meget svært ved ikke at drømme sødt om.

İmage

I øvrigt stødte Tom igen på et ur han ikke kunne leve uden Icon_e_biggrin1

İmage

Efter et par omgange rundt til de forskellige fabrikanter, må jeg erkende at jeg åbenbart er ved at blive lidt kedelig. Bevares, der er mange smukke og fine ure, men de eneste steder der virkelig fangede mig var Omega og så Glashütte. På forhånd var jeg meget spændt på netop dette tyske mærke som endelig har fået en forhandler i DK og de skuffede på ingen måde (mig).

Igen, undskyld for de r.. dårlige billeder, men jeg rystede nærmest på hænderne, alt imens jeg stod og småtissede af glæde. JEG VIL HAVE ET GO........

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

I øvrigt var de også rigtig søde i standen og havde medbragt en urmager som lod Tom opleve first hand hvorfor urmagere fortjener den yderste respekt. Han fik sin sag for Icon_lol

İmage
İmage

Efter en god snak med dem om alt fra ure, teknik, historie, en masse ure i hænderne og en opfordring til at komme ned og besøge dem, endte vi selvfølgelig med kataloger og lign. i hånden. Og ydermere gik den søde eventmanager hen og åbnende et skab hvor hun fandt en super cool nøglering til os udformet som en svanehalsregulering Icon_smil 

Jeg har valgt ikke at gå i for mange detaljer med ure, reference numre, modeller med videre i dette indlæg, men i stedet kort - og på ingen måde dækkende - beskrive den gode dag i urenes tegn.
[-]
  • cfnissen, gmt-geek
Svar
(13-11-2016, 09:42 PM)KimT Skrev: Det primære fokus endte hurtigt hos Blancpain, hvor den klassiske FF jo aldrig skuffer og især den afsindig lækre lænke/lås vakte begejstring i vores hænder.

İmage

.

Damn, det FF vækker altid mine lyster....one day...

Tak fordi du delte dine indtryk. Jeg stod med den samme Speedmaster. Wow, hvor var den flot.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
Fin udstilling som sædvanlig, men ser man på formålet med udstillingen, som naturligvis er salgsorienteret, hvis de så ønsker mersalg må de oppe sig mere med åbningstider bla. i forhold til Bucherer i Illum. De har jo stort set samme mærker og dobbelt udvalg af modeller og åbningstider vel 20 timer mere om ugen end Klarlund. I denne weekend har de åbent 10 til 16 eller 18.

Klarlunds serviceafdeling er super fantastisk. Ved Bucherer sender de uret videre. Skønnere at se uret blive lavet på selve stedet, som det sker for en del af mærkerne nu, men Bucherer fysiske kæmpebutik på 700 M2 er jo enorm ift Klarlunds 400 - 500 M2 samlet inkl. værksted, og de m2 er desværre fordelt i hver sin ende af strøget.

Håber de udvider åbningstiderne en del om lørdagen og mindst 2 søndage om måneden.

Bucherer udstilling er som "Børsen" mht udstilling af modeller og det er jo fantastisk for kunderne men lidt synd for Klarlund synes jeg som yder en så kæmpe stor service som de nu engang gør inkl udstilling på Børsen.
Svar
"mindst 2 søndage om ugen."

Det ville da ikke være tosset med nogle flere søndage ;)
Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
FineTime

http://www.finetime.dk
http://www.facebook.com/finetimedk
http://www.instagram.com/finetimedk#

Salg, bytte, køb og kommission af brugte luksus-ure
Svar
(14-11-2016, 12:14 AM)FineTime /Kristopher Skrev: "mindst 2 søndage om ugen."

Det ville da ikke være tosset med nogle flere søndage ;)

Icon_e_biggrin1

Ok. 2 om måneden kan også gøre det  Icon_lol
Svar
Det var en fin udstilling og vi fik prøvet nogle ure. Ligesom så mange andre var vi hos GO og jeg er lidt forelsket i den PML med blå skive, som Kim også havde et billede af. De var meget hjælpsomme allevejne, men især hos GO, hvor vi også fik lidt merchanise med hjem Icon_smil  Da jeg var inde hos Klarlund lige efter ,at de var blevet forhandlere, havde de ikke så megen viden og heller ikke så mange modeller, men her manglede der ikke noget. Jeg er spændt på at se, hvordan det så ser ud, når jeg kommer forbi næste gang.

Og ja, der var lidt mange mennesker. Især var der kø hos IWC, men med lidt tålmodoghed blev det også vores tur, og vi fik prøvet det, vi gerne velli. Alt i alt et godt arrangement.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)