Uoriginal gummirem
hejsa urfolk

Er der nogen af jer der har erfaring med uoriginal gummirem til Omega?
Har en seamaster som ville klæde en sådan gummirem og har set dem på ebay til 250 inkl fragt og med foldespænde. Dog ikke Omega foldespænde.
Hvordan er kvaliteten og kan man forvente at gummiblandingen/silikonen er den samme som den man køber hos sin lokale urmager? 
Eller er det en dårlig kinablanding som indeholder masser af ækle ingredienser?
De er forøvrigt ikke produceret i Kina, men UK.

Mvh.

Emil
Svar
Jeg har kun en omega gummiremmen og den er fin, men også alt for dyr.

Har du et link til det du har kik på?
Svar
Hehe ja de er nemlig ret dyre Icon_smil

https://www.ebay.com/itm/182288997388

https://www.ebay.com/itm/122023374401
Svar
Kvalitet svinger men er som regel OK dog uden at jeg kan støtte mig i en analyse af procentuelt andel af silikone etc.
Jeg har aldrig oplevet eller set gummiremmer som indeholder "ækle blandinger af Kina-ingredienser" men det lyder lidt spændende og fristende.
Kan du ikke oplyse os om hvad de er og hvor man kan købe dem ?
Måske noget man laver iPads som stort set kun indeholder kinadele og er også samlet i Kina ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Okay Icon_smil
Altså med ækle ingredienser mener jeg f.eks ftalater som er rigtig giftig og pu/pur (polyurethan) og isocyanat.
Disse er nogen komponenter som kan være i gummiblandinger og silikone. Ved at EU har forbudt mange af disse stoffer fordi de er giftige, dog nok kun i materialer man kan blive eksponeret for.
Men da rigtig mange af de der remme og andre plastremedier bliver produceret i Kina (hvor de ikke har samme regler) kunne det godt tænkes at det stadig bliver brugt der. Det bruges bla. til at gøre gummi blødt.

Deraf min bekymring vedr billigremme Icon_smil
Svar
Jeg købte denne rally gummirem for en plovmand (500 kr) til min Seamaster
İmage
Fed kvalitet dejlig blød og behagelig i brug syntes den spiller max til uret/modellen,
Da jeg nægter pure at betale Omegas kejserens nye klæder priser.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(06-10-2016, 06:33 PM)emk Skrev: Okay   Icon_smil
Altså med ækle ingredienser mener jeg f.eks ftalater som er rigtig giftig og pu/pur (polyurethan) og isocyanat.
Disse er nogen komponenter som kan være i gummiblandinger og silikone. Ved at EU har forbudt mange af disse stoffer fordi de er giftige, dog nok kun i materialer man kan blive eksponeret for.
Men da rigtig mange af de der remme og andre plastremedier bliver produceret i Kina (hvor de ikke har samme regler) kunne det godt tænkes at det stadig bliver brugt der. Det bruges bla. til at gøre gummi blødt.

Deraf min bekymring vedr billigremme  Icon_smil

Nu er jeg kun en stakkels ældre urmager, men er der ikke noget med, at er gummi blødt, så er der dårlig domme iblandet, for uden er gummi ikke blødt...?
Så i min verden. JA der er dårlig domme iblandet, da de jo er bløde... Icon_e_confused 
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)