Ulysse Nardin Marine Diver
#1
Som jeg har beskrevet i en anden tråd, så har jeg tilføjet et Ulysse Nardin Maxi Marine Diver, 263-01 til min samling.  Det er i udgaven med stål og gummi-rem med titanium elementer.  Mit er med rød/sort farve, det findes også med rød/blå.  Med sine 44 mm er det større end, hvad jeg ellers har, og det er selvfølgelig lidt af et spring at skifte fra f.eks. 36 mm, men det sidder fantastisk godt på armen.  Kassen er flot, højglanspoleret overalt medens den dobbelte foldelås og rem-elementerne er i mat silke-finish.  Låsen klikker perfekt, både når man åbner og lukker.  Kronen, der skal skrues ud til de sædvanlige operationer med optræk og til at stille uret, har et design med gummi, der passer godt til uret iøvrigt.  

İmage

Værket er (kun) et modificeret ETA 2892, hvor sekundviseren og flyttet til en subdial ved 6, og en power-reserve er tilføjet ved 12.  Det giver et meget harmonisk skive-layout, som er særdeles nemt at aflæse under alle lysforhold.  Både time-markeringer og visere er delt med en rød streg, som giver et markant udtryk, der selvfølgelig kan diskuteres subjektivt; for mig er det godt.  Lumen, der også er delt i to for time-markeringer og visere er særdeles tydelig, og med perlen på kransen er man er ikke i tvivl om, hvad der er op og ned.  

İmage

Drejekransen går i 60 meget præcise klik i kun en retning; men er måske en anelse for stram.  I princippet er uret et dykkerur, da det er rated til 300m; der er endda en tekst bagpå "Conquer The Ocean".  Men i praksis kan det ikke anvendes udenpå en dykkerdragt, da der ikke er nogen mulighed for at forlænge remmen.  Remmen tilpasses iøvrigt ved at klippe af, så når det først et tilpasset kan det ikke justeres mere end ved nogle få huller i spring-bar'en.

Jeg går ikke meget op i ekstrem præcision; men uret går som forventet meget stabilt. Jeg tror det vinder nogle ganske få sekunder i døgnet, så det er absolut i orden.  Der er de sædvanlige to års garanti, der udvides til tre, hvis man registrerer sig på deres hjemmeside.  Prisen er nogenlunde som et Rolex Sub, og er måske nok i virkeligheden i overkanten, når man tænker på, at det ikke er eget værk.  Men uret er i meget høj finish, og de bliver jo altså solgt til andre end mig, så prisen må jo være den rigtige.  Jeg ønsker ikke at oplyse, hvad jeg selv forhandlede det til.  

İmage

İmage

For mig supplerer det min øvrige samling af især Rolex rigtig godt. Det gælder også farvevalget, hvor jeg både har guld, sort, grøn og blå/guld, så det røde er et godt alternativ.

Og så er det helt bestemt et ur, man virkelig ikke ser på enhver café! UN laver efter sigende omkring 25.000 ure om året.

/Bjørn.
Svar
#2
God gennemgang af uret, samt dine overvejelser Icon_Up
Gør det metal leddene i gummiremmen nogen nævnværdig forskel ift. komfort? Eller er det bare rent bling?
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#3
(01-09-2016, 10:56 AM)jacobzimmer Skrev: Gør det metal leddene i gummiremmen nogen nævnværdig forskel ift. komfort? Eller er det bare rent bling?
Jeg har ikke andet med gummi, så det er svært at vurdere.  Det betyder selvfølgelig at remmen føles lidt mere som en lænke, men det er nok mest bling.

/Bjørn.
[-]
  • jacobzimmer
Svar
#4
Jeg har et 263-55 med samme gummirem, med to Titan-stykker indsat. Og for mig virker det virkelig godt, det tillader remmen at "knække", således at den kan sidde relativt stramt, uden at den snærer...
Rigtig fed model, i øvrigt!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)