Ny eller brugt racercykel??
Nogen på forum med viden om racercykler?
Står i den situation, at jeg er blevet bidt af cykling..
Derfor vil jeg opgradere min gamle nishiki roadmaster til noget bedre.
Er blevet helt skudt i cyklerne fra Bianchi og har derfor en via nirone 7 med enten shimano 105 eller tiagra gear til 8500,- i kikkerten, eller en ca. 10-12 år gammel veloce med campagnolo centaur gear til små 3000,-
Cyklen skal udelukkende bruges til motionsture på små 30-40 km, og er stadig rookie så ved ikke så meget om mekanikken og kan derfor ikke skrue selv på den..
Hvad havde i valgt og hvorfor? ??
Svar
Jeg ville uden betænkning købe den Bianchi, men kun med 105'eren på - Tiagra er i en lidt for dårlig kvalitet, hvor imod 105'eren bare spiller.

Og hvorfor ville jeg så vælge sådan. Jo, en 10 år gammel racer har selvfølgelig været i gennem en masse, der er trods alt sket noget i udviklingen med rammer - selv i alu - gearene er absolut ikke ikke highend mere. De vil være slidt, og du kan påberegne udskiftninger noget hurtigere end med helt ny geargruppe og hjulsæt.

Desuden er så gammel en cykel heller ikke 3000.- værd. Personligt ville jeg ikke engang overveje den til vintercykel.

Håber du kunne bruge det til noget.
Svar
Tak for dit svar.
Kan sagtens se dine argumenter mod at købe en ny, fremfor en 10-12 år gammel sag.
Har også set at den nye kan findes på tilbud til ca. 7000,- så det sparede ved at købe den "gamle" kan vel også hurtigt forsvinde på reparationer osv?
Og er det overhovedet muligt at finde dele til en 10-12 år gammel cykel?
Svar
Hvis du vil have maximum bang for the buck skal du spare lidt flere penge sammen og købe sådan en her: https://www.canyon.com/da/road/ultimate/...l-7-0.html

Det er en cykel du kan bruge de næste mange år, også når du bliver mere seriøs med din cykling. Det kan meget bedre betale sig, end at købe den Bianchi, som du alivegel skifter ud efter en season fordi den er alt for langsom og tung.
[-]
  • T.Hansen
Svar
Det er desværre noget over, hvad jeg umiddelbart vil spendere på det ;-)
Den skal også udelukkende bruges til hyggeture, og så er jeg ret vild med Celeste farven og Bianchi's historie ;-)
Så det bliver nok valget mellem brugt eller ny, men det er nu også svært nok Icon_e_confused
Svar
(28-08-2016, 10:40 AM)TC Skrev: Nogen på forum med viden om racercykler?
Står i den situation, at jeg er blevet bidt af cykling..
Derfor vil jeg opgradere min gamle nishiki roadmaster til noget bedre.
Er blevet helt skudt i cyklerne fra Bianchi og har derfor en via nirone 7 med enten shimano 105 eller tiagra gear til 8500,- i kikkerten, eller en ca. 10-12 år gammel veloce med campagnolo centaur gear til små 3000,-
Cyklen skal udelukkende bruges til motionsture på små 30-40 km, og er stadig rookie så ved ikke så meget om mekanikken og kan derfor ikke skrue selv på den..
Hvad havde i valgt og hvorfor? ??

Jeg vil helt klart gå efter den nye med Shimano 105  da du så er i en brugbar kvalitet der kan holde mange år… 
Vær meget opmærksom på at du samtidig får en cykel i rette størrelse… Jeg har set en masse motionister gennem tiden køre på alt for store cykler og bliver du først bidt af den opadgående spiral så er det surt at stå med en cykel der ikke passer.
Så hold dig til en ny cykel der passer dig og med mindst Shimano 105 eller Sram Rival så er du godt på vej!
Jeg ved ikke hvor stor du er, men hvis du er under 170 så skal du være meget på vagt med størrelse se på geometrien af stellet/rammen. Her skal "reach" ikke være for lang….. Hvis du har brug for mere viden om dette så send lige en PM for det er en hel videnskab. Selv havde jeg store problemer med dette ved sidste køb!

Canyon som er nævnt i tråden har af og til noget outlet hvor du kan spare lidt… på deres side kan du også beregne størrelse.
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Er 189 og lige nu kører jeg på en størrelse 56, hvilket virker udemærket
Ved dog ikke om en 57 eller 59 ville være bedre, eller om det ville blive for stort Icon_e_confused
Havde lidt kig på denne http://www.dba.dk/herreracer-bianchi-rep...026577011/
Da den har den rigtige celeste farve, campagnolo gear og er forholdsvis billig, da budgettet mere taler for en brugt end en ny Icon_blink
Men selvfølgelig, hvis det er en dårlig handle med en ældre cykel og besparelsen alligevel bliver ædt op af repetitioner, så er det nok en ny der skal til
Svar
Med den frempind kan det kun være en ældre herre der har kørt på den, så den er sikkert i fin stand.
Svar
Er den da indstillet til meget afslappet kørsel? Icon_blink
Er det stadig til at skaffe dele til sådan en små 10 år gammel cykel, eller er det håbløst? Icon_e_confused
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)