Skal jeg skifte urmager?
Citat:Bemærk hvordan timeviseren sidder noget højere end minutviseren, og at sekundviseren hælder ind mod skiven. 
Er det det første eksempel på subvisere i forskellig højde du ser, Lars?
Er det acceptabelt?

Jeg tænker på at hvis timeviseren sidder lidt højere ift skiven om minutviseren så ikke ville ramme timeviseren. Umiddelbart synes jeg at forskellen på subviserne er meget lille.

Det er ihvertfald godt at uret går super præcist. Faren v ed at blive ved med at pille visere af og på er at der pludselig skal nye visere på.
Svar
Efter at have fulgt tråden et stykke tid kan jeg ikke holde mig mere tilbage:
Det at minut og timeviseren sidder på forskellige højder er nødvendighed. Ellers kunne visere ikke køre rundt.
Sekundviseren hælder lidt ned i billedet. For mig ser det ud som parralax fejl - dvs. vinklen og glasset får den se ud som om den hælder. OK, hvis den også IRL hælder ville dette være i orden. Måske er uret endda designet på den måde.

Jeg er glad for ikke at være urmageren i denne sag... Og husker levende de absurde skænderier med kunder som påstod at sekundviseren ikke slog lige på stregen i deres nyerhvervede kr. 1.000 quartzur - og ville have det garantirepareret...  Icon_head  
Jeg er rigtigt ked af at eventuelt såre nu nogen men dette problem tilhører iflg. min bedste viden under distriktspsykiatrien.
Måske endda ville jeg spørge "hvem har drukket fra natpotten her" hvis jeg ikke var den venlige og søde person jeg er...

Go ud i den fine vejr (lige i dag), få lidt frisk luft og nyd dit ur som er 100% OK !

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Lars, runzuk5
Svar
(20-07-2016, 11:15 AM)TioMalo Skrev: Efter at have fulgt tråden et stykke tid kan jeg ikke holde mig mere tilbage:
Det at minut og timeviseren sidder på forskellige højder er nødvendighed. Ellers kunne visere ikke køre rundt.
Sekundviseren hælder lidt ned i billedet. For mig ser det ud som parralax fejl - dvs. vinklen og glasset får den se ud som om den hælder. OK, hvis den også IRL hælder ville dette være i orden. Måske er uret endda designet på den måde.

Jeg er glad for ikke at være urmageren i denne sag... Og husker levende de absurde skænderier med kunder som påstod at sekundviseren ikke slog lige på stregen i deres nyerhvervede kr. 1.000 quartzur - og ville have det garantirepareret...  Icon_head  
Jeg er rigtigt ked af at eventuelt såre nu nogen men dette problem tilhører iflg. min bedste viden under distriktspsykiatrien.
Måske endda ville jeg spørge "hvem har drukket fra natpotten her" hvis jeg ikke var den venlige og søde person jeg er...

Go ud i den fine vejr (lige i dag), få lidt frisk luft og nyd dit ur som er 100% OK !

Mvh. John

Hej John,

Selvfølgelig skal time- og minutviser sidde i forskellig højde, det er klart, det er logik for burhøns..
Men er du klar over, at det drejer sig om kronografviserne?
Har lige købt et Certina DS-1 Chronograph, hvor det hele sidder snorlige, synes godt jeg kan tillade mig at fovente det samme af et ur, der koster tre gange så meget..
Så lige nu tænker jeg, at det er en vis anden, der har drukket af natpotten :)

Mvh,

Munch82

(19-07-2016, 07:47 PM)Lars Skrev: Hej.
Sidder og tænker på om du nogensinde har set om viserne før var i samme højde eller om der var forskel.
Jeg har ofte oplevet at folk kommer tilbage og siger at sådan var det ikke da de indleverede uret. Så hjemme fotograferer jeg urene inden jeg begynder på dem, nu er der så lige kommet et indput fra dig. Det vil jeg sige tak for, men det er nok noget der først kan fotograferes når værket er taget ud af kassen og man kan tage billedet direkte henover skiven, så man kan se hvor meget luft der er mellem skive og visere.
Man vil blive forskrækket over hvor stor forskel der kan være på den slags, når viserne har været monteret flere gange, og da jeg jo helst vil arbejde med vintage ure.....tja så giver det jo sig selv.... Icon_blink
Mvh
Lars

Glimrende svar, Lars..

Men nu er det jo ikke et vintageur, mit Tag Heuer, det er fra 2009, og var første gang til service for nyligt.
Men jeg synes endnu engang at dit svar er tilfredsstillende, det gør det i hvert fald nemmere at acceptere, at det hele ikke nødvendigvis sidder snorlige, eller om det overhovedet skal sidde snorlige, jeg bryder mig i hvert fald ikke om at blive sammenlignet med den lukkede afdeling.
Jeg bukker for en ekspert.

Vh,

Munch82
[-]
  • pbr
Svar
Hej Munch82.
Tag du det bare helt stille og roligt. Hvad jeg ikke er blevet kaldt i tidens løb... Icon_evil  og er trods alt med endnu.
Det med visere kan være rigtig svært.
Selv er jeg på jagt efter en viserpåsætter hvor man netop monterer viserne i samme højde, så vidt jeg ved forlanger Omega at man skal have den, om den så bliver brugt... Icon_blink  eller om urmageren gør som han altid har gjort, Tjaaa, det er jo det.
Da jeg laver en del vintage kronografer, har jeg været ude for netop det her omtalte problem ret ofte, det er løst med den viserpåsættersætter... Icon_smil  og lige pludselig så kommer den nok i hus...
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
(29-07-2016, 09:02 AM)Lars Skrev: Hej Munch82.
Tag du det bare helt stille og roligt. Hvad jeg ikke er blevet kaldt i tidens løb... Icon_evil  og er trods alt med endnu.
Det med visere kan være rigtig svært.
Selv er jeg på jagt efter en viserpåsætter hvor man netop monterer viserne i samme højde, så vidt jeg ved forlanger Omega at man skal have den, om den så bliver brugt... Icon_blink  eller om urmageren gør som han altid har gjort, Tjaaa, det er jo det.
Da jeg laver en del vintage kronografer, har jeg været ude for netop det her omtalte problem ret ofte, det er løst med den viserpåsættersætter... Icon_smil  og lige pludselig så kommer den nok i hus...
Mvh
Lars

Hej Lars,

Undskyld for det lange svar, men har været på ferie, og har været optaget af så meget andet.
Igen tak for dine svar, det har været til stor hjælp.
Lige så snart du får din viserpåsætter, så sæt tid af til mig, jeg betaler gerne godt for at mit ur sidder snorlige.
Det kan godt være at jeg er en smule pertentlig, men når uret stod snorlige inden service, skærer det i hjertet at se det (i mine øjne) sjusket sat sammen.
I det mindste går det rigtig godt, taber pt. 1 sekund i døgnet, og det må siges at være tilfredsstillende.

Mvh Munch82
Svar
Helt ok med mig.
Icon_Up
Mvh
Lars
PS. Tør nu godt gøre forsøget med den jeg har nu.... Icon_e_biggrin1
/Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
(20-07-2016, 11:15 AM)TioMalo Skrev: Efter at have fulgt tråden et stykke tid kan jeg ikke holde mig mere tilbage:

Mvh. John

Hvad så John, dit såkaldte "horologiske orakel"!

Blev du lidt stille, eller nyder du bare dit ophold hos distriktpsykiatrien?

:)
Svar
(19-08-2016, 04:47 PM)Munch82 Skrev:

Mvh. John

Hvad så John, dit såkaldte "horologiske orakel"!

Blev du lidt stille, eller nyder du bare dit ophold hos distriktpsykiatrien?

:)

Nej. Jeg argumenterer bare aldrig med folk som lider af OCD / manier (f.ex. ordensmani) - den kører bare i cirkler.
Og, det hedder distriktspsykiatri ;-)

Mvh. John
[-]
  • Lars
Svar
(19-08-2016, 07:31 PM)TioMalo Skrev: Og, det hedder distriktspsykiatri ;-)

Mvh. John

Korrekturlæser!?

Den havde jeg godt nok ikke set komme..  Icon_sign 

/Mikkel
Svar
(21-08-2016, 11:49 AM)mikkelbl Skrev:
(19-08-2016, 07:31 PM)TioMalo Skrev: Og, det hedder distriktspsykiatri ;-)

Mvh. John

Korrekturlæser!?

Den havde jeg godt nok ikke set komme..  Icon_sign 

/Mikkel

Du er, Mikkel, sådan en rigtig lille solstråle, er du  Icon_blink
Vi elsker dig, Dude  Icon_e_biggrin1  

Mvh. John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)