Igen to brødre
Jeg solgte mit Dynamic automatic for nogen tid siden, men nu er skaden bragt ud af verden med indkøb af et nyt. Denne gang med den rette box og med papir

Her vist sammen med dens storebror som jeg har haft i mange år og nydt på mange jagter

İmage

Vh baun
Svar
Fine ure.

Jeg har tidligere haft (storebror) altså kronografen, som jeg faktisk var rigtig glad for.
Dog ikke med den fine æske, som lige giver det sidste, især for en samler som dig Icon_clap
Svar
KimT Skrev:Fine ure.

Jeg har tidligere haft (storebror) altså kronografen, som jeg faktisk var rigtig glad for.
Dog ikke med den fine æske, som lige giver det sidste, især for en samler som dig Icon_clap

Jeg købte min Dynamic chrono for 5 år siden af Mølbak. Jeg syntes det var vildt stort ved siden saf mine vintageure og min nyere Seamaster 120, men jeg mente at det var retfærdiggjort af de flere funktioner en chronograf jo indeholder.

Uret blev ret hurtigt en favoritæ til at bruge til jagter. Det er nok det ur jeg har ejet som er lettest aflæst. Skive og visere er meget tydeligt og det flade glas har ingen reflexer. Samtidig synes jeg om den glade gule farve og at uret ikke skinner mere end højest nødvendigt. Da jeg købte uret var det uden den flotte og temmelig morsomme box. Den havde Perer Halse med til mig til et GTG jeg havde for 3-4 år siden.

Jeg mener Dynamic modellerne nød en vis popularitet på de sydeuropæiske markeder i 90'erne, men de blev aldrig populære i den mere norlige del. De er lidt at sammenligne med Ranchero - et godt forsøg som først vil blive eftespurgt længe efter produktionen stoppede. I hvert fald ligner de ikke noget andet og efter at have prøvet lillebroderen er jeg ikke i tvivl om at det er et ur og et design der holder. Jeg vil tro a lillebroderen vil blive mit foretrukne ur til jagt fremover.

Vh baun
Svar
baun Skrev:Jeg solgte mit Dynamic automatic for nogen tid siden, men nu er skaden bragt ud af verden med indkøb af et nyt. Denne gang med den rette box og med papir

Her vist sammen med dens storebror som jeg har haft i mange år og nydt på mange jagter

İmage

Vh baun

Fedt! Tillykke med den, ved jo den var savnet.....

Hvor er den indkøbt, synes ikke lige jeg har set nogen til salg.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Fedt ur Per - tillykke med generhvervelsen! Icon_e_wink

Jeg har selv set på den en del par gange - problemet er bare lidt hvilke af mine udvalgs kriterier jeg skal proppe den ind under??

(Mine udvalgs kriterier = de restriktioner jeg har lagt på mig selv for at det ikke skal løbe løbsk)

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Tillykke med den, dejligt at se at et komplet sæt ender ved en der virkelig sætter pris på det.
Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Jeg startede forhandlinger med Søren Ingvardsen 1 uge efter jeg havde solgt mit gamle Dynamic. Jeg vidste at han var ejer af et komplet sæt, men også at han havde helt urealistiske forventninger til prisen Icon_e_biggrin1

Efter at have udvekslet mails og bud med ugers - og nongen gange måneders mellemrum fig jeg taget hele 500 kr af startprisen. Tilgengæld blev uret leveret personligt til mig i sommerhuset og jeg måtte give et overdådig frokost.

Søren folod sommerhuset igår 6 K rigere og med et smil på læben Icon_hello

Men jeg var alligevel også vinder for jeg fik modellen tilbage med box, papir, lænke samt endnu en uforlignelig opevelse af en god handel, en super god oplevelse, meget snak om ure og om sommerhuse oa.

Tak til Søren for handel og for besøg. Det ur har jo historie nu.... Og er allerede helt unikt Icon_not

Vh baun
Svar
He he, vidste godt han havde et, men kendte også godt hans ca. forventning til en salgspris, så jeg troede ikke det var hans du havde købt Icon_e_wink

Mvh. Thomas
Svar
TDN Skrev:He he, vidste godt han havde et, men kendte også godt hans ca. forventning til en salgspris, så jeg troede ikke det var hans du havde købt Icon_e_wink

Mvh. Thomas

Jeg tror at min vurdering var at der ikke er mange hele sæt og at efterspørgslen er på vej op - lidt derfor sammenligningen med Ranchero.

Nå men vi skal jo heller ikke dvæle ved prisen. Jeg ville have det ur og jeg ville gerne handle med Søren.

Vh baun
Svar
Ja, nogle gange vil man bare have et ur og så må man betale prisen.

For udeforstående lyder det måske mærkeligt, men Vintage samlere som Baun og jeg har så mange købs kanaler at vi sjældent giver "markedsprisen" hvilket er fuldt forståligt at Søren vil have. Vi er bare forvendt med at vi ved at hvis vi venter længe nok skal vi nok finde et givet ur til den rigtige pris, og i medens vi leder kan vi altid bruge de andre ure vi har Icon_e_biggrin1

Mvh. Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)