06-08-2016, 09:48 PM
Og hvis man er ekstra heldig,
Får man en allergisk reaktion med i købet.
Får man en allergisk reaktion med i købet.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
Prisvenlig Pilot Ure - Findes de?
|
|
06-08-2016, 09:48 PM
Og hvis man er ekstra heldig,
Får man en allergisk reaktion med i købet. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
06-08-2016, 09:53 PM
Der findes masser af prisvenlige (dvs under €1000) piloture. Du må nok erkende, at dit budget er for lille.
/Bjørn Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/
06-08-2016, 10:35 PM
Bare 1.000 kr mere kan gøre en del og vel 5.000 - 7.000 kr mere hvis det skal være med chronograph.
06-08-2016, 10:50 PM
(06-08-2016, 08:13 PM)TioMalo Skrev: Mere prisvenligt kan det næppe blive: Kr. 69 og det har mekanisk, manuelt optrækkeligt urværk - kinesisk. Diameter er voldsomt, 45mm hvis jeg husker rigtigt. Og hvis du bare husker at afmelde dig, får du ikke sendt mere af de her fine klassiske ure. Jeg beklager af slem-dårlig billedkvalitet.Haha "et værdifuldt ur og farve dokumentation!" for genialt! /insert clever or funny note here\
07-08-2016, 10:24 AM
(06-08-2016, 01:09 PM)msh1 Skrev: Hej Jeg forstår ikke hvorfor du vil have 28.000 bph. de originale flyverure havde 18.000 bph. Dit budget en nok en smule for lille. Selv har jeg bygget et flyveragtigt ur ud af et Hamilton 917 værk fra 1941. Et sådan ur vil med lidt is i maven kunne samles for 4-5.000 kr. Jeg fandt uret på eBay for ca. 600,-. Kasse, skive, visere og optræksakasel fra østen . Rem fandt jeg i vandbøffellæder på eBay. Så skulle urmageren have lidt for ulejligheden også. Resultatet er fint og det er faktisk det ur som får mest armtid. Se evt. mere her >> Venligst
Henry Lerche Rasmussen Vulcain Owners Group https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
07-08-2016, 04:36 PM
Jeg føler måske, at jeg har trådt et par af jer over tæerne med den her tråd.
Grunden til at jeg primært ledte efter noget der var 28000 bph er, at min personlige erfaring viser, at jeg primært vælger et af de to ure jeg har med Miyota 9015 værket i. Jeg ejer også et Seiko SKX 007 som jeg er glad for, men jeg føler ikke den samme entusiasme omkring det ur når jeg kigger på det og "beundrer" det. Det lyder måske fuldstændig sindsygt men det mere flydende sweep på et 28000 bph kontra 21600 gør altså et eller andet for mig. Omkring prissætningen så var min tanke egentlig, at hvis f.eks. Obris Morgan i Hong Kong (eller andre Microbrands for den sags skyld), kan lave ganske habile ure med f.eks. Miyota værker til de 2-3000,- (primært dykkerdesigns), så må det da også være muligt at finde et brand der laver med Pilot design i samme prisklasse. Jeg er mest til de rene skiver hvor der bare er visere og tal. Der må også gerne være dato men power reserve indikator, chronograph osv. Det er ikke så meget mig. Steinharts "Nav B-Uhr 44 Automatic A-Muster" som en anden linkede her i forum er egentlig det jeg leder efter.
07-08-2016, 04:55 PM
(07-08-2016, 04:36 PM)msh1 Skrev: JSteinharts "Nav B-Uhr 44 Automatic A-Muster" som en anden linkede her i forum er egentlig det jeg leder efter. Hvis det nævnte Steinhart er, hvad du leder efter, så er det da bare med at gå efter det - du skal købe, hvad du selv gerne vil og ikke, hvad vi siger du skal. Steinhart er lidt ildeset som mærke blandt en del herinde, idet de ofte "låner" lidt rigeligt design fra andre mere kendte mærker (nogle modeller er næsten direkte kopier, dog med Steinhart´s navn på). Men jeg tror, at der er nogenlunde enighed om, at de leverer en OK kvalitet, der svarer til prisen. Men som andre siger herinde; hvis du vil have både 28000 bph, kvalitet OG et lidt mere etableret navn på producenten, så er dit budget nok en smule i underkanten - men du skal såmænd ikke forøge det med mere end 1-1.500 kr. ca. og så kigge efter brugture, så er dine chancer noget større ! /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
07-08-2016, 05:11 PM
Mine tæer har ikke lidt fysisk overlast
Er Steinhart uret for dig så go for it. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
07-08-2016, 06:24 PM
Jeg var lidt for hurtig kan jeg se.
Egentlig så var det ikke nødvendigvis Steinhart brandet jeg kiggede efter, men mere designet som man finder på det linkede ur det. Altså en forholdvis ren skive uden for meget hurlumhej :). Hvis jeg forøgede budgettet en lille smule - Hvad ville mulighederne så være som pbr nævner i forhold til eks brugt?
07-08-2016, 07:33 PM
Ligesom med biler, er der mange penge at spare ved at købe brugt - "kantstensafskrivningen" ligger nemt på 10-20% for et "nylignende" brugt !!
Sent from my iPhone using Tapatalk /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy" |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|