Jeg har jo for nyligt haft Explorer I i 39mm udgaven - den er identisk med den nye, bortset fra lume i 3-6-9 og lidt længere minutviser.
Det er et super behageligt ur, som har en langt større "wrist presence" end man skulle tro !
Om man synes at lumen i 3-6-9 ser bedre ud end de massive hvidguldstal på den tidligere model, er vel en smagssag. Men som jeg har forstået det, så var de ældre 36mm modellers 3-6-9 også indlagt med hvidt, dog ikke med lumen, men blot hvid lak ? Der skulle også have været en version med sort lak, som skulle være særdeles eftertragtet.
Om den ekstra millimeters længde på minutviseren gør en reel forskel, skal jeg ikke kunne sige - jeg har aldrig haft et problem med den gamle models visere. Men igen er det jo smag og behag .......... og får man sig først set gal på "problemet" !!
Det er et ur, jeg gerne ville have i min urboks igen - men ikke som mit eneste "dyre" ur. Så det må vente til økonomien tillader dette
Hvis du slår til, så glæder jeg min til fotos + til at se uret IRL til et GTG engang !