Første Sub.
Så skete det endeligt. 
 Jeg fik fingrene i mit første Submariner. Et 16800 fra 1984 ud fra serienr at bedømme. 8046xxx

Uret er upoleret og med spider dial. Hvilket jeg syntes ser ret lækkert ud. 
 Jeg har prøvet at fange effekten på billederne. 

Jeg går glad på ferie lige om lidt. 

Fortsat god sommer derude. 

İmage

İmage

İmage
Svar
Tillykke. Jeg syntes det er det fedeste ur der findes. Det bliver du glad for

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Super flot er helt vild med spider dial

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Fantastisk ur. Tillykke med det og rigtig god ferie Icon_smil
Svar
Tillykke med uret! Det er flot med den ødelagte skive.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Fedt ur !

Det er ikke en sub lås der sider på uret !

Den mangler "sikkerheds claspen".

Jacob
Svar
(31-07-2016, 10:28 PM)Jacob K Skrev: Fedt ur !

Det er ikke en sub lås der sider på uret !

Den mangler "sikkerheds claspen".

Jacob

Nej det er jeg klar over. Lænken hedder 78360. Syntes dog den passer godt til. 
 Jeg har fået fat på en boks til uret. Dog ikke en original 16800. 

İmage

Hva vil i mene man må give for sådan en sag?
Svar
Tillykke med klokken og velkommen til hvis ingen har sagt det tidligere.
Man har ganske nøjagtigt to slags meninger om det, man i sælgersproget kalder "spiderskive".
I slut 70´ene til 80´ene fik Rolex lavet skiver hos en underleverandør hvis kvalitet viste sig ikke at være OK. Med tiden krakelerede skivens lakering.
Sælgere, specielt i US, slår hårdt på drummen og understreger hvor "eftertragtet, sjælden og værdifuld" en så kaldt spiderskive er.
In the end of the day, den er bare en ødelagt skive. Og kan man så lide den (helst uden at tro på at den er værdifuld og sjælden), er det fino-fino. Prismæssigt vil jeg personligt aldrig nogensinde betale ekstra, men omvendt trække lidt fra pga. den defekte skive. Slå op på chrono24.com og se på priser på et Submariner 16800 der.
Lænken uden sikkerheds-lås er OK hvis du alligevel ikke dykker eller bruger uret på en måde at det rent praktisk set kræver en ekstra sikkerhed. Og hvis du har fået et afslag i prisen pga. dette.

Ser man bort fra de fornævnte "småting", ejer du jo et evigt klassisk sportsur som du ganske sikkert bliver rigtigt glad af. Tillykke.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Forstår godt hvorfor spider dial koster mere! Det er en fed effekt, og en sjældenhed da mange jo ikke ønsker et ur med defekter, er de fleste skiver med problemet løst. Dybest set er tritium der er blevet gul også en fejl, og burde vel blive skiftet ud med superluminova, for at få den fulde funktionalitet! Men det er bare ikke ligeså sjovt Icon_e_biggrin1
If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • keldw
Svar
Hvis det oplyste serienr. stemmer, burde skiven være mat og altså ikke blank. Det er noget der trækker ned i prisen. 25000-30000 er nok meget passende.
Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
FineTime

http://www.finetime.dk
http://www.facebook.com/finetimedk
http://www.instagram.com/finetimedk#

Salg, bytte, køb og kommission af brugte luksus-ure
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)