Svar: 11
Tråde: 3
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 4
(31-07-2016, 10:28 PM)Jacob K Skrev: Fedt ur !
Det er ikke en sub lås der sider på uret !
Den mangler "sikkerheds claspen".
Jacob
Nej det er jeg klar over. Lænken hedder 78360. Syntes dog den passer godt til.
Jeg har fået fat på en boks til uret. Dog ikke en original 16800.
Hva vil i mene man må give for sådan en sag?
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Tillykke med klokken og velkommen til hvis ingen har sagt det tidligere.
Man har ganske nøjagtigt to slags meninger om det, man i sælgersproget kalder "spiderskive".
I slut 70´ene til 80´ene fik Rolex lavet skiver hos en underleverandør hvis kvalitet viste sig ikke at være OK. Med tiden krakelerede skivens lakering.
Sælgere, specielt i US, slår hårdt på drummen og understreger hvor "eftertragtet, sjælden og værdifuld" en så kaldt spiderskive er.
In the end of the day, den er bare en ødelagt skive. Og kan man så lide den (helst uden at tro på at den er værdifuld og sjælden), er det fino-fino. Prismæssigt vil jeg personligt aldrig nogensinde betale ekstra, men omvendt trække lidt fra pga. den defekte skive. Slå op på chrono24.com og se på priser på et Submariner 16800 der.
Lænken uden sikkerheds-lås er OK hvis du alligevel ikke dykker eller bruger uret på en måde at det rent praktisk set kræver en ekstra sikkerhed. Og hvis du har fået et afslag i prisen pga. dette.
Ser man bort fra de fornævnte "småting", ejer du jo et evigt klassisk sportsur som du ganske sikkert bliver rigtigt glad af. Tillykke.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
Forstår godt hvorfor spider dial koster mere! Det er en fed effekt, og en sjældenhed da mange jo ikke ønsker et ur med defekter, er de fleste skiver med problemet løst. Dybest set er tritium der er blevet gul også en fejl, og burde vel blive skiftet ud med superluminova, for at få den fulde funktionalitet! Men det er bare ikke ligeså sjovt
If you ain't using it, you abusing it!
Svar: 148
Tråde: 21
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 4
Hvis det oplyste serienr. stemmer, burde skiven være mat og altså ikke blank. Det er noget der trækker ned i prisen. 25000-30000 er nok meget passende.
•