Svar: 12
Tråde: 1
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 2
Hej allesammen,
Først vil jeg bare takke for at jeg er blevet medlem af dette interessante fora.
Jeg købte mit første "dyre" mekaniske ur i starten af maj måned, et Tag Heuer Link Chronograph.
Jeg købte det brugt af en gut på dba.dk, der hverken havde papirer eller boks. For at sikre mig at jeg ikke købte katten i sækken, mødtes vi hos en urmager på Østerbrogade, der verificerede uret, og konstaterede, at det trængte til service.
Derfor lod jeg ham beholde det i næsten otte uger! Jeg tog dog et par billeder af uret inden.
Jeg hentede det så i fredags, og da jeg kom hjem kunne jeg konstatere, at lænken vendte forkert, og at et led ikke var sat ordentligt på. Okay tænkte, vi er jo kun mennesker, og mennesker laver fejl.
Tog tilbage igen og fik det fikset med det samme.
Samme aften undrede jeg mig over at timeviseren ikke helt passede med minutviseren, og konstaterede at de ikke var kalibreret (hedder det det?) ordentligt. Samtidig kunne jeg se, at kronograftimeviseren ikke sad helt nøjagtigt, og at alle tre kronografer sad i forskellig højde fra skiven.
Tilbage til urmageren igen.
Hentede det dagen efter, og havde desværre meget travlt, så nåede ikke at få set ordentlig efter, dumt, for selv om det passede bedre, så var viserne stadig ikke kalibreret ordentligt :(
Kronografviserne sidder stadig i forskellig højde fra skiven, er det normalt?
Den store sekundviser er desuden bøjet opad i den ende der vender nedad, når den står i 12, er det normalt?
Mit store spørgsmål er nu, skal jeg finde en anden urmager? Jeg har trods alt lige brugt 4000 på servicen..
Mvh Munch82
EKSTRA! Glemte lige at nævne, at datoen også sidder meget højt i vinduet, og det gjorde det ikke da jeg købte det, det slog urmageren hen som "slør", men det synes jeg er et mærkeligt svar..
•
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Givet Likes: 0
Tag en god snak med ham og ellers sæt en advokat på
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
(06-07-2016, 10:51 PM)Amehlbye Skrev: Tag en god snak med ham og ellers sæt en advokat på
Jeg synes egentlig at han er meget venlig at tale med, men det er nu heller ikke ham der har serviceret uret, men en af hans ansatte.
Skriver du som du gør fordi den er helt gal eller hvad?
Er mit ur så godt som ødelagt?
Jeg er sgu ret nede over det her, havde sgu regnet med en professionel service, men synes ikke jeg har fået det.
Fortryder at jeg ikke bare fik det lavet hos f.eks. Klarlund, selvom det er noget dyrere..
•
Jeg kender intet til ur service eller til Tag Heuer, så aner ikke om det har noget på sig.
Du kan jo tage ind forbi Klarlund og høre deres vurdering ?
Men ellers synes jeg du skulle gå derned og snakke med ham der har lavet det hvis du mener det er sket dernede.
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
(06-07-2016, 11:02 PM)Amehlbye Skrev: Jeg kender intet til ur service eller til Tag Heuer, så aner ikke om det har noget på sig.
Du kan jo tage ind forbi Klarlund og høre deres vurdering ?
Men ellers synes jeg du skulle gå derned og snakke med ham der har lavet det hvis du mener det er sket dernede.
Tak for svaret.
Jeg vil tage forbi et autoriseret Tag Heuer værksted i morgen og høre deres mening, hvis de vil give sig tid til det.
Ellers er planen at prøve at tage derned en sidste gang, og bede om at en anden urmager retter fejlene, for det kan da ikke være rigtigt, at en uddannet urmager ikke kan sætte visere korrekt på, vel?
•
Vent nu med at bekymre dig
Hvis det reelt er en fejl så retter de det nok
Anders
•
(06-07-2016, 11:24 PM)Amehlbye Skrev: Vent nu med at bekymre dig
Hvis det reelt er en fejl så retter de det nok
Det er jo netop det de ikke gør!
Det er jo tredje gang jeg skal derned for at få rettet fejl, og flere af fejlene har han jo ikke rettet..
Derfor jeg spørger, om jeg bare skal finde en anden. der kan rette dem med det samme..
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej Munch82.
Det er noget Tricky noget det du oplever.
Først højden på viserne målt ud fra skiven, ja den kan svinge lidt, der er ikke mange urmagere der har den viserpåsætter der monterer viserne i samme højde, dette skyldes nok en værktøjskostpris, den er ret pebret, så vil jeg dog sige at et ganske almindeligt punselsæt og lidt omhu fra urmagerens side vil kunne gøre det, så sidder de inden for 1/10 mm. Bare husk for hver gang viserne bliver af og på monteret bliver hullet større, hvilket kan have indflydelse på visernes højde allerede nu...
Så er der det med om viserne sidder "kalibreret" som de skal. Igen et spørgsmål om omhyggelighed fra urmagerens side, og igen med en ordentlig visermontringsenhed, så er det ikke noget problem.
Om du skal skifte urmager eller ej, det er jo noget du ligesom selv bestemmer....
Da jeg skal til at renovere mit værksted kan jeg ikke hjælpe, har lukket for indtagelse af reparationer mindst det næste år, der er også lidt af mine egne projekter jeg gerne vil igang med, men kan du og vil du vente, kan du næste år komme herover og selv montere dine visere, så bliver det jo gjort som du vil ha' det, under vejledning, det er der flere der har prøvet, og du får indblik i det lille problem at montere visere på en kronograf, den sidste invitation gælder alle...
Mvh
Urmager Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
(07-07-2016, 08:22 AM)Lars Skrev: Hej Munch82.
Det er noget Tricky noget det du oplever.
Først højden på viserne målt ud fra skiven, ja den kan svinge lidt, der er ikke mange urmagere der har den viserpåsætter der monterer viserne i samme højde, dette skyldes nok en værktøjskostpris, den er ret pebret, så vil jeg dog sige at et ganske almindeligt punselsæt og lidt omhu fra urmagerens side vil kunne gøre det, så sidder de inden for 1/10 mm. Bare husk for hver gang viserne bliver af og på monteret bliver hullet større, hvilket kan have indflydelse på visernes højde allerede nu...
Så er der det med om viserne sidder "kalibreret" som de skal. Igen et spørgsmål om omhyggelighed fra urmagerens side, og igen med en ordentlig visermontringsenhed, så er det ikke noget problem.
Om du skal skifte urmager eller ej, det er jo noget du ligesom selv bestemmer....
Da jeg skal til at renovere mit værksted kan jeg ikke hjælpe, har lukket for indtagelse af reparationer mindst det næste år, der er også lidt af mine egne projekter jeg gerne vil igang med, men kan du og vil du vente, kan du næste år komme herover og selv montere dine visere, så bliver det jo gjort som du vil ha' det, under vejledning, det er der flere der har prøvet, og du får indblik i det lille problem at montere visere på en kronograf, den sidste invitation gælder alle...
Mvh
Urmager Lars
Hej Lars,
Tak for dit lange og uddybende svar. :)
Hvor er det ærgerligt, at en så omhyggelig gut som dig, ikke kan hjælpe mig nu og her :(
Jeg vil gerne sælge uret til en kollega, da jeg har kig på et af mine drømmeure, et Breitling Superocean.
Men vil jo gerne have at det skal stå tip top, når han skal overtage det.
Jeg prøver at tage derned igen i morgen og tage en snak med indehaveren af forretningen, han er meget venlig, og måske kan jeg overtale ham til selv at ordne de sidste ting, det er for mig meget vigtigt, at time- og minutviser følges nøjagtigt ad.
Jeg ved selvfølgelig godt at der kan forekomme tandslør, men kan man få timeviseren til at stå nøjagtig i eks. 3, når minutviseren er 2-3 minutter i, kan man vel også få den til at stå nøjagtig, når minutviseren står præcis i 12, eller hvad?
Jeg vil meget gerne komme forbi og kigge en professionel over skulderen, når du har tid til det en dag. Den invitation tager jeg gerne imod :)
Mange venlige hilsner,
Munch82
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej Munch82.
Du er velkommen.
Skal dog lige sige/skrive, indbydelsen gjalt at du selv skulle montere visere....  under vejledning....
Du er velkommen til at kigge over skulderen, det er der så mange der har gjort, så en til eller fra....
Der kommer nok lidt billeder når jeg er på banen igen, i "nyt" værksted.
Kan kun sige jeg glæder mig som børn til jul..... Eller en urnørd der ved at konen har købt drømmeuret...
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
|