"Anonyme" sorte Toyota Land Cruiser?
Hej,

kørte til morgen (ca. 7:00) over Storebælt fra Fyn mod Sjælland og bliver opmærksom på nogle blå blink i bak-spejlet - trækker ind (kører ca. 120 km/t) og bliver lidt efter overhalet af to sorte Toyota Land Cruiser med diskrete blå blink i spejle, grill mm. Tonede ruder, ingen mærker, hvide plader og ikke i følge med en krone-limo eller andet.

Hvem er det? PET, politi, Jægerkorpset eller...?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Det er sikkert AKS - Politiets AktionsStyrke
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Jeg skal love for, at der sker noget på Fyn..  Icon_sleep

Troels Lund Poulsen på vej hjem fra traktortræk er mit bud.

/Mikkel
Svar
Det har ikke været JGK eller FKP - de blå blink signalerer, at det er civilt og med politimyndighed.

Tror, at Amehlbye´s bud om AKS nok er det mest realistiske ................ medmindre det har været "Men in Black" ! Icon_lol
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • T.Hansen
Svar
Mødte de samme Landcruisere for 3 uger siden på Fyn, underligt nok mødte jeg dem både ud- og hjemtur, begge gange med blåt blink.
Svar
Det kan ikke være politi - de kørte hele vejen over broen i VENSTRE side - selvom der var plads til at trække ind til HØJRE Icon_head Icon_head Icon_head
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Det er AKS folket fra politiet Icon_Up
Svar
Som vil skide på færdsel reglerne åbenbart...
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(16-06-2016, 08:58 PM)Stensbjerg Skrev: Som vil skide på færdsel reglerne åbenbart...

Ved udrykning bruger vi ikke de gængse færdselsregler.
Svar
Det ved jeg så udmærket men man er stadigvæk underlagt færdselsloven under 
Udryknings kørsel, præcis som alle andre individer der færdes i trafikken på "normal" vis.

Der iblandt også at holde til højre når vej forløbet tillader det'
Nu ved jeg ikke om de rent faktisk kørte med lys og horn i dette tilfælde.

I så fald det ikke er tilfældet så er sagen jo endnu mere klar.

Politiet er jo ikke en stat i staten de har nogle beføjelser som vores lovgivning,
Alt efter hvem man spørger tydeligt definere, ligesom man som borger har nogle rettigheder.

Feks. Skal du ikke holde ind til siden før du er blevet forvist et stop signal,
Enten med tavle eller "slikkepind" blå blink i spejlet er i følge loven ikke nok,
Det betyder "kun" at du skal give plads til udryknings køretøjet ikke stoppe for det.

Nu ved jeg ikke om det er ændret men før i tiden skulle du ikke overdrage dit kørekort 
Til politiet Hvis du blev stoppet skulle du fremvise det, hvorefter de så har lov til notere dine data,
Så den med at tage kortet med over i patruljebilen var rent faktisk ikke lovlig,
Men jeg ved som sagt ikke om det er ændret i dag.

Men en ting er teori en anden er praktik.

Jeg vil råde alle til at spille med hvis man bliver stoppet,
Du kan ikke vinde i en ret sag hvor det er dit ord med politiets,
Så meget er jeg ihvertfald overbevist om efter det utal af gange jeg er blevet stoppet,
Dog har jeg aldrig været i retten, dertil er min tid for kostbar. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)