Garanti vs. "det grå marked"
(11-06-2016, 07:54 PM)T.Hansen Skrev:
(11-06-2016, 07:21 PM)116520 Skrev:
(11-06-2016, 06:39 PM)T.Hansen Skrev:
(11-06-2016, 11:22 AM)Jaystarrr Skrev:
(11-06-2016, 01:04 AM)Sub-erman Skrev: Jeg har handlet med Jomashop et par gange og aldrig haft problemer...

/SK

Findes der nogle europæisk gråmarked sider så man slipper for told og afgifter?
Told og moms er i følge lovgivningen alles pligt, og i den grad indiskutabelt på forummet :)

På forhånd tak for forståelsen.

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk

Enig T.Hansen, men jeg tror du misforstår Jaystarrrs spørgsmål, han spørger efter EU-sælgere, så er der jo ingen moms eller told (udover den der er betalt i sælgers land).
Det er muligt at misforståelsen her er fakta, men forskellen her er et EU land og et europæisk land, og spørgsmålet går på at slippe for moms og afgifter ved handel i et europæisk land!!

Anyway den form for debat er ifølge reglerne ikke tilladt på forummet.

Kære Pligtens Vogter
Jeg tror nu at alle andre har opfattet spørgerens intentioner for at finde en gråmarketsforhandler indenfor EU - helt lovligt.  
Absolut ingen i denne tråd er interesseret for at snyde staten og vi alle betaler moms og afgifter med stor glade.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Takker for forståelsen, og fortsat god søndag til alle :-)

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
(12-06-2016, 12:56 PM)TioMalo Skrev:
(11-06-2016, 07:54 PM)T.Hansen Skrev:
(11-06-2016, 07:21 PM)116520 Skrev:
(11-06-2016, 06:39 PM)T.Hansen Skrev:
(11-06-2016, 11:22 AM)Jaystarrr Skrev: Findes der nogle europæisk gråmarked sider så man slipper for told og afgifter?
Told og moms er i følge lovgivningen alles pligt, og i den grad indiskutabelt på forummet :)

På forhånd tak for forståelsen.

Enig T.Hansen, men jeg tror du misforstår Jaystarrrs spørgsmål, han spørger efter EU-sælgere, så er der jo ingen moms eller told (udover den der er betalt i sælgers land).
Det er muligt at misforståelsen her er fakta, men forskellen her er et EU land og et europæisk land, og spørgsmålet går på at slippe for moms og afgifter ved handel i et europæisk land!!

Anyway den form for debat er ifølge reglerne ikke tilladt på forummet.

Kære Pligtens Vogter
Jeg tror nu at alle andre har opfattet spørgerens intentioner for at finde en gråmarketsforhandler indenfor EU - helt lovligt.  
Absolut ingen i denne tråd er interesseret for at snyde staten og vi alle betaler moms og afgifter med stor glade.

Mvh. John

Já, præcis. Det var ikke for at snyde men for at høre om der fandtes nogle gode europæiske gråmarked dealer?
[-]
  • T.Hansen
Svar
hvad er det helt præcis du søger ?

Som jeg læser det kræver det blot at du gå på chrono24.dk
Og finder det ur/ til den pris der er mest optimal.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • HG, jacobzimmer
Svar
(15-04-2016, 05:48 PM)issing Skrev: It's not a fantasy story, I have seen numerous Omega watches with no serial numbers, mainly older Seamaster references from the 90's and many of them from US and Australian grey market dealers. However this is not something I've seen om post-2000 references. So it did happen quite often in the past. Some of them were also "project" watches built of spareparts, when Omega spareparts like cases, dials were freely accessible, as its not the case today.

Sent from my iPad using Tapatalk

Martin tror du ikke primært det er fordi urene er blevet poleret over tiden, og Omegas SN er lavet så "svagt", at det ikke kan tage sådan en polerings-omgang? 

Jeg har set en del Omega som du er inde på og Panerais (dem med laser graveret bagkasse) hvor nummeret var væk. Jeg har også hørt fra flere urmagere at disse overfladiske SN er et problem ved polering og at flere har fjernet nr for at få kassen pænt og jævnt poleret. Jeg har dog første gang til gode at se et ordentligt graveret SN være "filet" væk på nyere ure. Vintage/ældre Rolex kan være svære da det er umuligt at vide om det er endestykke-slitage/korrosion eller filet.  

Anyway er det bestemt ikke et fænomen jeg betragter som udbredt eller noget grey market dealers bevist gør. Tror mere det hænger sammen med hælervarer hvor det er blevet fjernet. Er et SN væk hvor det tydeligvis er filet væk ville jeg holde fingrene fra uret. Det stinker...

Mvh. Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
[-]
  • Lars
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)