Hvad er et luksus ur?
Hej, 

Jeg er spæd urtosse på forum, og er lige fået øjnene op for urenes mangfoldige verden. Jeg diskuterede med en af mine venner om hvordan man definerer et 'luksus ur'. Vi diskuterede om det ene og alene handlede om pris, eller om der indgår andre faktorer. Det kunne være sjældenhed. Jeg kan se mange herinde henviser til bestemte referencenumrer, er det også med i vurdering om et ur er eksklusivt eller ej? 

Jeg har læst mig til at mekaniske ure foretrækkes fremfor Quartz. De er også tit dyre end Quartz ure, dog kan jeg se at nogle 'luksus ure' bruger Quartz, eksempelvis Cartier, og de er også dyre. Hmm, hvordan hænger det lige sammen? Der er jo også stor forskel i pris på mekaniske ure. 

Det er jo udbud og efterspørgsel som fastsætter prisen, men hvornår kan et ur betegnes som eksklusivt?
Svar
Det ur som giver dig glæde og det du søger i uret, bum. Icon_blink
Mange forbinder det meget med hvad det koster, hvilke jeg mener er helt forfejlet.

Hvad uret så koster og hvad der er dyrt og billigt 
Mener jeg er en anden snak.

jeg kan sagtens finde en masse som jeg opfatter som luksus,
Som jeg personligt ikke opfatter som dyrt også inden for ure.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Luxury is a 1000,000kr. watch to some people.But others  consider a 1000 kr watch as luxury.Watches are used by people to show wealth,just like they use cars.Quality is mixed into the pot sometimes.I do not like the word luxury because it is for me everthing that is screwed up in this world.Where a few people have everything,and others are living in poverty.I always look for quality because luxury is a bullshit word.My advice is to always try to look for quality.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • bcmb, keldw
Svar
(03-06-2016, 06:20 PM)willy Skrev: Luxury is a 1000,000kr. watch to some people.But others  consider a 1000 kr watch as luxury.Watches are used by people to show wealth,just like they use cars.Quality is mixed into the pot sometimes.I do not like the word luxury because it is for me everthing that is screwed up in this world.Where a few people have everything,and others are living in poverty.I always look for quality because luxury is a bullshit word.My advice is to always try to look for quality.

Ja, det er elastik begreb. Men det er lidt der hvor jeg vil hen. Hvordan vurderes kvaliteten? Hvilke pejlemærke anvendes for at bestemme kvaliteten af et ur?
Svar
Det er et af mange emner vi ikke kan blive enige om. Icon_e_biggrin1

Fordi det er en helt personlig sag/synspunkt (tror jeg)
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=81160

måske denne hjælper lidt

/kim
Svar
(03-06-2016, 06:56 PM)Cd Skrev:
(03-06-2016, 06:20 PM)willy Skrev: Luxury is a 1000,000kr. watch to some people.But others  consider a 1000 kr watch as luxury.Watches are used by people to show wealth,just like they use cars.Quality is mixed into the pot sometimes.I do not like the word luxury because it is for me everthing that is screwed up in this world.Where a few people have everything,and others are living in poverty.I always look for quality because luxury is a bullshit word.My advice is to always try to look for quality.

Ja, det er elastik begreb. Men det er lidt der hvor jeg vil hen. Hvordan vurderes kvaliteten? Hvilke pejlemærke anvendes for at bestemme kvaliteten af et ur?
I think you have to research any watch you are thinking of buying for a long time.Even top brands make rubbish watches now and again.There is no Black or White answer.But to avoid wasting money it is a good idea to ask here before buying a watch.Quality for me is a watch that is built to last with a certain amount of watchmaking skill involved in the process.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
I min verden så er luksus et spørgsmål om subjektive følelser. Kvalitet kan også være forskelligt fra person til person hvad man definerer som god kvalitet, men det er dog ofte mere målbart. F.eks. holdbarhed osv.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
[-]
  • runzuk5
Svar
Luksus er noget meget dyrt eller kostbart som man efter de givne omstændigheder egentlig ikke har råd til; noget som ikke er eller ikke skønnes (strengt) nødvendigt.
[-]
  • whoa
Svar
(04-06-2016, 08:59 AM)Il Duce Skrev: Luksus er noget meget dyrt eller kostbart som man efter de givne omstændigheder egentlig ikke har råd til; noget som ikke er eller ikke skønnes (strengt) nødvendigt.

Det var det en gang... I dag er det anderledes: Netto sælger leverpostej og luxus-leverpostej. Den sidstnævnte pakke har et farverig indpakning og indeholder kun det halve og koster 50% mere.
Dvs. man prøver at blive af med overflødige produkter ved at kalde dem "luxus" og pakke dem i farverige beholdere i mindre portioner.
Den sidste idiot/offer er ikke engang født endnu...
Skid huller i "luxus" (og luxus) og følg Willys gode råd: tjek kvaliteten og gå efter den.
Under alle omstændigheder betyder "luxus" ikke "noget du kan lide" (sic!). Medlem som kalder sig for Mussolini (Il Duce) har defineret begrebet korrekt.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Kristofferj, Larsb
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)