02-06-2016, 02:36 PM
Så længe de bliver ved med at stige er det jo ligemeget hvad de koster.
|
Tudor Sub og priser
|
|
02-06-2016, 02:36 PM
Så længe de bliver ved med at stige er det jo ligemeget hvad de koster.
02-06-2016, 04:55 PM
(01-06-2016, 01:26 PM)KimT Skrev: Ja, der er bare en (velfortjent) Tudor hype for tiden. Hvorfor er det velfortjent? En Tudor sub der snart koster i underkanten af en Rolex sub? Hypen af Tudor er vel delvist kommet de senere år pga. nogle meget succesfulde nye modeller, det smitter så af på vintage, hvilket jeg ikke synes giver mening. Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
02-06-2016, 05:12 PM
Først og fremmest synes jeg det er ok da det kvalitetsmæssigt er fine ure og idet Rolex vintage er blevet så dyrt som det er, er det en naturlig reaktion at andre stiger og bliver interessante, som her Tudor.
Derudover har Tudor de senere år haft større succes med at finde sig selv og træde ud af storebrors skygge, hvilket gør at flere ligger mærke til dem = større popularitet = mere salg = højere priser. Med hensyn til vintage, så se bare deres vintage MN som vel snart nærmer sig 200k, hvilket igen er en konsekvens af at Rolex Milsub er blevet vanvittig dyre. For mig er det helt naturligt og lidt det samme vi ser med f.eks vintage Omega Speedmaster, der også stiger hurtigt for tiden. Vintage Rolex er blevet vildt dyrt og så søges der andetsteds, hvilket betyder priserne trækkes med op som konsekvens. Altsammen IMHO selvfølgelig.... Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
03-06-2016, 09:55 AM
IMHO hænger det sammen på følgende måde:
Specielt de yngre, det lidt mere fremme i skoene segment af ur-freaks har altid betragtet Rolex som vulgært ( rich noveau/brugtbilforhandleragtigt) og / eller alt for konservativt (onkelagtigt) men som alle andre, er de forelskede i Sub´s rene og trendskabende design som har jo sæt modellen for det hvad et "dykkerur" er og hvordan det er designet. Hvad gør man så ? Man vælger brandets lillebror - Tudor - som signalerer det samme velstand og sporty design som storebroderen, og som er produceret af den samme fabrik men er fri for at flashe det vulgære nav Rolex. Samtidigt ved man at alle kendere / urfreaks ved urets tæt tilknytning til Rolex og de som ikke ved bliver ikke hellere duperet af at se Tudor Sub´en ("øh... det er jo bare et gammelt armbåndsur") og er irrelevante i dette sammenhæng. Mvh - John - seriøs Rolex aficionado Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
03-06-2016, 02:46 PM
Sjov nok er der også nogle få Omega vintage divers som er uhyre i pris
http://www.chrono24.dk/omega/seamaster-3...457483.htm og denne som en bekendt gav sin mand for ca 35 år siden: http://www.chrono24.dk/omega/seamaster-1...860618.htm Jeg husker tydelig da jeg så det. Jeg var 12 år gammel. Denne her er sørme ikke køn for at sige det mildt, og føj for en pris. http://www.chrono24.dk/omega/seamaster-1...860618.htm
03-06-2016, 04:31 PM
(03-06-2016, 04:25 PM)Kristofferj Skrev: Hvad har det lige med Tudor at gøre? +1.... jeg kunne dog godt nævne en sammemhæng ml. tudor 79090 og de viste omega ure men det undlader jeg i denne omgang ... vh. jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
03-06-2016, 06:04 PM
(02-06-2016, 05:12 PM)KimT Skrev: Derudover har Tudor de senere år haft større succes med at finde sig selv og træde ud af storebrors skygge, hvilket gør at flere ligger mærke til dem = større popularitet = mere salg = højere priser. Helt enig i denne observation, men netop dette "faktum", at fortidens Tudors bliver ekstra populære på nutidens ditto meritter, giver mig sådan en "njaaa så er de det jo ikke værd i virkeligheden" følelse. Ved godt det er sådan det fungerer. Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
03-06-2016, 06:16 PM
(03-06-2016, 04:25 PM)Kristofferj Skrev: Hvad har det lige med Tudor at gøre? Ikke så meget, men det var da meget sjovt at se at nogle få vintage dykkerure fra Omega også er gået kraftigt op i pris. Klarlund giver stadig service til disse ure, men ikke Tudor vintage. Dog ved jeg at MC mortensen stadig gør det i Herning. Indtil videre. Der er konflikt mellem at skaffe ETA dele ved Rolex AD forhandlere og Swatchgroup. Det bliver nok først rigtigt svært om 2 - 5 år. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|