Ingersoll, jeres holdninger og meninger
Problemet herinde vil jeg sige er at der er en del der mener at alt under x antal kroner er lort! Og så hvad land tingene kommer fra! Selvom vi vel alle inderst inde godt ved at selvom der står et land på skiven kan delene komme fra mange andre lande.. At der er alt alt for meget generalisering! Hvordan kan man på nogen måde udtale sig om ting man aldrig har set eller rørt ved? Det eneste det giver af signal til nye er at det er ren snobberi! Hvilket i min verden er noget af det mest usmagelige! Jeg havde en lang periode hvor jeg læste tråde herinde uden at oprette en bruger pga samme.
Jeg roser tit wus > affordable fordi der netop ikke er noget snobberi, alle derinde holder af ure i alle prisklasse og der er en uskreven regel om at affordable er op til $1-1500! Men går man så ind i de mærke baserede tråde, Swiss osv, så er piben ret ofte nedladende over for alt andet! Så det er stadig derinde jeg opholder mig mest!

Men det virker som om det er ret svært at få lavet GTG, ihvertfald heroppe i Nordjylland! Og personligt vil jeg langt hellere have det er til noget hygge, et grill der er tændt op og så bare stille og roligt snakke om det vi alle elsker! Ure! Uanset hvad der står skrevet på det eller hvor stort deres reklame budget er!
Har da ihvertfald selv snakket med blandt andet Jacob om det, men det er svært at få folk med på det umiddelbart! Hvad grunden er kan være svært at sige, men personligt ville jeg føle mig "udenfor" hvis jeg kom til et GTG hvor jeg var den eneste med "billige" fordi det tit virker til at de intet er værd i manges øjne!

Jeg har altid været fløjtende ligeglad med hvad folk, firmaer eller andet har lavet før i tiden, "historie" er for mig ligegyldigt! Jeg ser på produktet som det er nu! Og vurderer ud fra det, om jeg syntes jeg vil give de penge for det!

/insert clever or funny note here\
[-]
  • Møller
Svar
Citat:men personligt ville jeg føle mig "udenfor" hvis jeg kom til et GTG hvor jeg var den eneste med "billige" fordi det tit virker til at de intet er værd i manges øjne!

Det kan jeg så berolige dig med IKKE holder vand i virkeligheden. Jeg har været til rigtig mange GTG'er, cafemøder og hvad der ellers bliver arrangeret. Jeg har ALDRIG hørt nogen tale dårligt om et ur pga prisen. Det er altid sindsygt hyggeligt, og man lærer næsten altid noget nyt. Jeg kan kun anbefale dig at møde op, for jeg tror du ville blive positivt overrasket.
Svar
(15-05-2016, 04:29 PM)Kristofferj Skrev:
Citat:men personligt ville jeg føle mig "udenfor" hvis jeg kom til et GTG hvor jeg var den eneste med "billige" fordi det tit virker til at de intet er værd i manges øjne!

Det kan jeg så berolige dig med IKKE holder vand i virkeligheden. Jeg har været til rigtig mange GTG'er, cafemøder og hvad der ellers bliver arrangeret. Jeg har ALDRIG hørt nogen tale dårligt om et ur pga prisen. Det er altid sindsygt hyggeligt, og man lærer næsten altid noget nyt. Jeg kan kun anbefale dig at møde op, for jeg tror du ville blive positivt overrasket.
Du har jo helt sikkert ret og min tanke er jo også generalisering, ved jeg udmærket! Og er sku ikke stolt af det ;-)
Men det kan hurtigt virke sådan..
Men det er jo et af de store problemer med internettet!
de eneste jeg har mødt er Jacob og Per (Zimmerman og P.N) Og det har sku været hygge nok! Og altid fedt at lære noget!

Svar
Det Kristoffer skriver er helt korrekt og i mine mange år har jeg tit hørt lign. bekymringer inden et GTG, hvor alle efterfølgende har fortalt hvor velkomne de følte sig. Det handler ikke om prisen, men om interessen/passionen.

Jeg er heller ikke enig i at der herinde er et flertal der ikke bryder sig om ure i den billigere ende - tværtimod, de fleste har meget respekt for "billigere" ure. Der hvor der tit er markante meninger, er når der snakkes om fabrikanter som primært laver homager, kopier, kald det hvad du vil. Når det så er sagt, så er der selvfølgelig nogen herinde som udelukkende har interesse for ure der koster +100k, ligesom der er andre der primært interesserer sig for ure under 2k. - fuldstændig som det skal være Icon_smil
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
(15-05-2016, 04:29 PM)Kristofferj Skrev:

+1!! Har aldrig oplevet den form for snobberi, hverken til møder eller her på forum.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Unfortunatly we now live in a world where people are more interested in finding people who agree with them.Than finding those who maybe could learn them something.

The net makes things impersonal,and destroys community.I have seen this in other organisations where i have been a member.When people meet face to face many of the differences created by the net,go away.

On the net any idiot can become a expert by googling,and downloading tons of what they think are facts.This used to be a site with people who really knew about watches.Now it is just an extention of facebook,filled with people who just need others to agree with them.

I must admit i find it boring,because i never seem to find anything interesting to read here anymore.Everyday i read only people saying great watch fantastic watch.Do people really mean all watches are fantastic?Or do they live in a world where criticism is best avoided,because no one wants to be left on the outside.

Another thing we have to remember is this! We have more younger people with an interest i watches than ever before.And this alone is a special challenge for a site like this.When two generations meet on the net,it can turn into a nightmare.Some younger people find it very hard to take criticism,maybe more than someone who has experienced life for a longer time.And many older people do not have the patience or respect needed to deal with young people.

And we have some who believe that the only way forward is to let the new come in.That is why i think we have a lot of great watch beautifull watch people on this site. If we all decided to write something about watches now and again,and stopped taking personal issue with those who disagree with us.I think we would have a more interesting watch site.
Someone once accused me of driving people off this site Icon_smil This is ridiculous,because even when i do not write here,there is not more activity.No the reason we do not have more visits to our site is quite simply boredom.A lot of the guys who used to write here,just cannot be bothered today.In my opinion we can thank a small group of people for pulling this site down to facebook level.

This group do not like debate,or grown up people who use harsh words now and again.And please try to remember that what i have written here,is just my opinion.Usually when i write something that can upset a delicate soul,i get threatened with being thrown off this site. Icon_lol Icon_lol And that would just break my Heart.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg genkender heller ikke det scenarie, som du beskriver, Whoa.

De fleste deltagere er som regel venlige og imødekommende over for hinanden. Det forekommer i øvrigt en gang i mellem, at nogle danner relationer som rækker videre end et bekendtskab.

Jeg vil derfor klart opfordrer dig til at give det et forsøg. Hvis du ikke synes godt om det, er du i det mindste blevet en erfaring rigere.

København danner ofte rammer for komsammen, hvorfor det gælder om at sadle hestene og tage på en forlænget weekend i storbyen.
Svar
Det kommer nok også an på ens netværk. 

Jeg bor i København men oplever tit at der er flere måneder imellem GTG.

Men hyggeligt er det altid og folk er meget åbne.
Mvh Kim 
Svar
Dejligt at høre jeg tager fejl!

Svar
Jeg har tit smidt en kommentar i forummet efter et møde med folk herinde fra - og jo mødet kan da godt have været mere eller mindre af privat karakter!

Jeg tror bare at man passe på med at se "for mange spøgelser" i den henseende - det har tit været møde med gamle venner og sådan forholder det sig sikkert ganske tit for andre også.... 

Hr. Holm er jeg feks vokset op sammen med og har kendt i 40+ år....

Jeg synes ikke/ikke min opfattelse at der er grupperinger herinde, der konsekvent holder hemmelige møder for dem selv - personligt så har jeg aldrig sagt nej til at andre kunne deltage, hvis der blev spurgt.....

Jeg mødes dog ikke med tre tilfældige mennesker på en p-plads - det er verden ikke til i dag desværre...

Omvendt så har jeg tilbudt mange gange 1-1 møder på en cafe, hvis der er en herinde fra, der vist interesse for et ur jeg har....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • KimT
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)