Jagten efter det perfekte vintage Ole Mathiesen
#21
Jeg har godt kigget på Junghans, og jeg kan sagtens forstå tiltrækningen, men ikke lige min stil :-)
Kategorien tidløst design synes jeg nu heller ikke at de falder ind under, men det er selvfølglig en smags/vurderingssag. Jeg synes designet og linjerne er rimelig nutidige og meget i samme tendens som Nomos og lignende.
Svar
#22
Det er vist fra 1961, så synes det er tidløst - også fordi jeg er helt enig i, at det ser nutidigt ud:-).
Svar
#23
Det er en god pointe! Jeg anede ikke, at designet havde så mange år på bagen. Så må det i sandhed siges at være tidløst, ja! Icon_smil
Svar
#24
Kom så, gutter!
150,- lige ned i lommen! Icon_e_biggrin1
Svar
#25
Da jeg var i butik for 6 år siden kom en gut med et 25 årigt OM ur, med automatik, som skulle have service.

Vi henvendte os til OM og de sagde at de gav ikke disse ure service mere.
I dag er det endnu svære at sætte sådan et i stand.

Hvis et nyere ur tiltrækker ville jeg gå efter det.
Svar
#26
Et OM med automatik? Var det så en af deres dykkermodeller? De har eksperimenteret en del med forskellige modeller i 70´erne og 80´erne, så måske det har været sådan et?
Mig bekendt, er den OM model jeg søger ikke lavet med automatisk værk.

Men ja, en nyrere model ville absolut heller intet gøre, så længe designet er det rigtige Icon_smil
Svar
#27
Hvis nogen skulle kende til andre vintage modeller der er meget lig denne (helst med romertal), så hører jeg meget gerne om det! :)
Det er åbenbart meget sværere end jeg lige regnede med, at finde sådan et OM!
Svar
#28
Alright, sidste bump og sidste forsøg, inden jeg må ofre have læderet op af lommen og anskaffe mig et nyt Ole Mathiesen i stedet!

Findelønnen på 150,- gælder stadig! Icon_blink
Svar
#29
(25-05-2016, 04:55 PM)Hnansen Skrev: Alright, sidste bump og sidste forsøg, inden jeg må ofre have læderet op af lommen og anskaffe mig et nyt Ole Mathiesen i stedet!

Findelønnen på 150,- gælder stadig!  Icon_blink
 

Menneskerne her er meget hjælpsomme men at tilbyde en findeløn på kr. 150 har, IMHO, den modsatte effekt.
Havde jeg viden om et vintage OM, ville tanken om at blive hængt op her som den heldige vinder af belønningen på kr. 150 holde mig tilbage. Min søn på ni år ville gerne tjene belønningen men han har naturligvis ikke viden. Derimod væsker han familiens biler en måneds tid for samme beløb.
Catch my drift...?

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#30
For mig er en belønning ikke af betydning og det er hip som hap om den er der. Havde jeg kunne hjælpe dig havde jeg selvfølgelig gjort det kvit og frit...bare fordi jeg nyder at hjælpe andre nørder Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)