Jagten efter det perfekte vintage Ole Mathiesen
#11
Tja, jeg er uenig :-) At de intet nyt har lavet i deres design, ser jeg ikke som nogen svaghed. Designet var flot i 1962 da det første OM kom, og er det stadig i dag.
Design er vel 100% smag og behag. Jeg har kigget på massevis af vintage ure (særligt Omega) og jeg finder ikke mange der har samme simple design (og som stadig er til at betale, vel at mærke).

At Ole Mathiesen ikke skulle være et "real-brand", er jeg også ganske uenig i. High-end er det naturligvis ikke, men traditioner og historie det har de sgu.

Jeg har godt kigget på Nomos, og de laver da også nogle ganske pæne skiver. De blå visere, som de bruger på mange af deres modeller, ødelægger det dog fuldstændig for meget.
Derudover er Nomos også væsentligere dyrere. At de ud fra et teknisk synspunkt garanteret er langt mere raffineret og avanceret er sikkert noget der tiltaler mange, men som sagt er det ikke noget der betyder det store for mig, og derfor ikke noget jeg vil betale ekstra for  Icon_smil
Svar
#12
Jeg har dog fundet et ur, som jeg overvejer som alternativ, nu hvor Ole Mathiesen åbenbart er svært at støve op:
Et Longines La Grande Classique Presence på 34 mm.

Denne model:
İmage

Nogle inputs? Jeg har fundet den brugt, men i rigtig god stand, til omkring 5000,-.
Svar
#13
That looks very very nice Icon_Up
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#14
(09-05-2016, 08:49 PM)Hnansen Skrev: Tja, jeg er uenig :-) At de intet nyt har lavet i deres design, ser jeg ikke som nogen svaghed. Designet var flot i 1962 da det første OM kom, og er det stadig i dag.
Design er vel 100% smag og behag. Jeg har kigget på massevis af vintage ure (særligt Omega) og jeg finder ikke mange der har samme simple design (og som stadig er til at betale, vel at mærke).

At Ole Mathiesen ikke skulle være et "real-brand", er jeg også ganske uenig i. High-end er det naturligvis ikke, men traditioner og historie det har de sgu.

Jeg har godt kigget på Nomos, og de laver da også nogle ganske pæne skiver. De blå visere, som de bruger på mange af deres modeller, ødelægger det dog fuldstændig for meget.
Derudover er Nomos også væsentligere dyrere. At de ud fra et teknisk synspunkt garanteret er langt mere raffineret og avanceret er sikkert noget der tiltaler mange, men som sagt er det ikke noget der betyder det store for mig, og derfor ikke noget jeg vil betale ekstra for  Icon_smil
OM are not a real brand in the sense that they do not make their own watches.They farm the work out to others.And its got nothing to do with high end or low end for that matter.But if you like them,then you should buy them,because you are the one who has to like the watch you wear.I am just trying to help you understand the difference between watch makers and watch designers.The Longine comes from a brand with a history of making elegant and classic watches.And they are a real brand Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#15
Det er jo så selvfølgelig hvordan man definerer "et rigtigt brand" Icon_smil
Som nævnt tidligere, er designet hvad der kommer i første række, så at de har outsourcet selve fabrikering af uret, gør mig personligt intet.
Jeg er vild med Ole Mathiesens ure, selvom andre ikke måtte betegne dem som et rigtig brand Icon_smil

Den her tråd skulle egentlig slet ikke handle om, hvorvidt Ole Mathiesen var noget skrammel eller ej, men blot et råb om hjælp til hvor hulen jeg finder et! Icon_smil
Svar
#16
hej, 35mm OM ur er kun i quartz
Svar
#17
Det er de ikke kun, nej :-)
http://olemathiesen.dk/ole_mathiesen_fam...=35#dial_8
https://www.goldentime.dk/ole-mathiesen-om1-35-m/
Svar
#18
Efter at have snakket lidt med sælgeren af det Longines, er jeg sgu blevet lidt afskrækket. Der var nogle ting, der ikke var helt som det burde.
Så derfor: jagten fortsætter!
Svar
#19
Junghans Max Bill.
Mere tidløst design fås ikke.
Svar
#20
Den er jeg med på, virkelig et lækkert ur.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)