Rolex 16610
Hvad kan man udlede af serienummeret der starter med F 911 ? Kan se at F betyder fra 2003 og op til D der starter i 2005. Betyder de første 3 cifre noget?
Mvh
Morten
Svar
Thjaa, det gør de jo i princippet, men i praksis er det ikke relevant. Diverse lister over serienummer kontra årgang er også kun vejledende. Du kan også nemt finde ure, der har et serienummer, der siger en årgang, men et originalt garantibevis, der siger en (lidt) senere årgang. Det sker, hvis forhandleren har haft det liggende.

/Bjørn
Svar
Dvs en F serie kunne i teorien være solgt i 2006? Hvad så med de manualer der kommer med uret? Der er jo også årgang på - er det pakket fra fabrikken sammen med uret eller finder forhandleren bare nogle frem fra skuffen når uret sælges? Hvad med boksen? Er det det samme?
Svar
Der kan muligvis godt være variationer af den ene eller den anden art; men det er efter min mening fuldstændig ligegyldigt. Hvorfor spørger du?

/Bjørn
[-]
  • pbr
Svar
Bare for at blive klogere. Virker som om at butikken nogen gange bare "klasker" noget boks og manualer sammen der ikke nødvendigvis passer i årstal med uret.
Svar
Ja og? Hvis du køber fra en AD kan du jo sikre dig, at det virkeligt passer. Men ellers har butikken eller din grey market dealer jo givet opbevaret selve uret og måske garantibevis sikkert i en boks, medens kasse med manualer osv opbevares udenfor, og så kan der nemt byttes lidt rundt. Jeg kan da heller ikke finde ud af præcis hvilken af mine Rolex'er (der opbevares sikkert) der hører hvilke kasser osv til.

Og igen, hvorfor skulle det være et stort problem? Og da slet ikke for nyrere ure som en Sub fra 2003.

/Bjørn
Svar
Hej Bjørn. Intet problem. Har oplevet at der ofte ikke er sammenfald i årstal og kan forstå at det ikke er noget man skal opfatte hverken positivt eller negativt. Mit videbegær gjorde blot at jeg lige ville høre hvordan tingene foregår hos en AD når et nyt ur købes. Takker for hjælpen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)