Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Listen er lavet af Mads Gjødesen (som også er bruger herinde samt indehaver af TimeToWatch.dk) og den er baseret på hans personlige meninger og præferencer (primært Schweiziske og Tyske mærker). Ydermere hører der til listen også lidt forklaring om hvorfor den er som den er, hvilket kan ses på nedenstående link.
Se mere her
http://www.vintageure.dk/Nyheder-Blog?recordid2=6
•
Svar: 45
Tråde: 6
Modtaget Likes: 10 i 6 svar
Givet Likes: 0
Listen indeholder langt fra alle producenter af luksusure, så blot fordi et firma ikke er repræsenteret betyder dette ikke, at de ikke er berettiget på listen. For overskuelighedens skyld er antallet af repræsenterede mærker begrænset til de største (i produceret stk. tal) samt mest kendte mærker. Desuden er et par ikke-schweiziske mærker repræsenteret, da de blander sig i kampen trods deres ikke-schweiziske rødder.
Fint link du lagde der, havde jeg overset. Tak kimT
/kim
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Forget those lists.There are thousands of them out there.And most of them are not worth the paper they are printed on.They are all clouded by personall preference,and i have not yet read one that i have any respect for.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Den findes ikke den liste Willy. Urnørder er så fast forankret i deres tro på at præcis deres mening og smag er den eneste gældende. Jeg tror det gælder for alle varegrupper hvor der findes entusiaster som graver den mindste detalje om præcis deres interesseområde frem, for derefter at vurdere resultatet ud fra egen smag og overbevisning. Jeg betragter mig selv som fagmand på ur-området, men er bestemt ikke enig med alle mine kolleger om at lave den ultimative liste, men diskussionen er sågú spændende.
P.N.
•
Svar: 914
Tråde: 166
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
(28-04-2016, 07:12 PM)P.N. Skrev: Den findes ikke den liste Willy. Urnørder er så fast forankret i deres tro på at præcis deres mening og smag er den eneste gældende. Jeg tror det gælder for alle varegrupper hvor der findes entusiaster som graver den mindste detalje om præcis deres interesseområde frem, for derefter at vurdere resultatet ud fra egen smag og overbevisning. Jeg betragter mig selv som fagmand på ur-området, men er bestemt ikke enig med alle mine kolleger om at lave den ultimative liste, men diskussionen er sågú spændende.
P.N.
Øv, jeg var ellers af den personlige mening at et Timex købt i brugsen omkring 1979 burde være i en klar top 10
og drenge/pige-ure med blå og røde skiver fra Daells Varehus var også i den gode ende ….. "value for money" !
Måske skulle jeg tænke indad og revurdere denne min egen helt personlige holdning….
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
(29-04-2016, 07:44 PM)maclerche Skrev: (28-04-2016, 07:12 PM)P.N. Skrev: Den findes ikke den liste Willy. Urnørder er så fast forankret i deres tro på at præcis deres mening og smag er den eneste gældende. Jeg tror det gælder for alle varegrupper hvor der findes entusiaster som graver den mindste detalje om præcis deres interesseområde frem, for derefter at vurdere resultatet ud fra egen smag og overbevisning. Jeg betragter mig selv som fagmand på ur-området, men er bestemt ikke enig med alle mine kolleger om at lave den ultimative liste, men diskussionen er sågú spændende.
P.N.
Øv, jeg var ellers af den personlige mening at et Timex købt i brugsen omkring 1979 burde være i en klar top 10 og drenge/pige-ure med blå og røde skiver fra Daells Varehus var også i den gode ende ….. "value for money" !
Måske skulle jeg tænke indad og revurdere denne min egen helt personlige holdning….
Hvorfor dog det Henry. Hvis man venter længe nok opfyldes ønsket om "value for money" det er bare ikke sikkert vi lever længe nok
Ang. Timex, de blev de solgt i Kvicly på Valby Langgade som var min nabo mens jeg havde forretning på samme adresse. Jeg havde rent ud sagt et fandens hyr med folk der købte uret i Kvicly og kom til mig for at få lænken tilpasset eller uret reguleret og samtidig mente det var en selvfølge at jeg ydede denne service gratis.
P.N.
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
(29-04-2016, 09:04 PM)P.N. Skrev: (29-04-2016, 07:44 PM)maclerche Skrev: (28-04-2016, 07:12 PM)P.N. Skrev: Den findes ikke den liste Willy. Urnørder er så fast forankret i deres tro på at præcis deres mening og smag er den eneste gældende. Jeg tror det gælder for alle varegrupper hvor der findes entusiaster som graver den mindste detalje om præcis deres interesseområde frem, for derefter at vurdere resultatet ud fra egen smag og overbevisning. Jeg betragter mig selv som fagmand på ur-området, men er bestemt ikke enig med alle mine kolleger om at lave den ultimative liste, men diskussionen er sågú spændende.
P.N.
Øv, jeg var ellers af den personlige mening at et Timex købt i brugsen omkring 1979 burde være i en klar top 10 og drenge/pige-ure med blå og røde skiver fra Daells Varehus var også i den gode ende ….. "value for money" !
Hvorfor dog det Henry. Hvis man venter længe nok opfyldes ønsket om "value for money" det er bare ikke sikkert vi lever længe nok Ang. Timex, de blev de solgt i Kvicly på Valby Langgade som var min nabo mens jeg havde forretning på samme adresse. Jeg havde rent ud sagt et fandens hyr med folk der købte uret i Kvicly og kom til mig for at få lænken tilpasset eller uret reguleret og samtidig mente det var en selvfølge at jeg ydede denne service gratis.
P.N.
Det er vel også det mindste man kan forvente Per! Sådan at have en forretning tæt på, må vel betyde at man gerne hjælper ;-)
Sent using rock, paper scissor!
•