Dress-watch (max 4.000 kr)
#31
Jeg ville holde mig langt væk fra Omega vintage med automatik til max 4.000 kr. Måske et quartz constellation. Men ok. Går man med det 4 - 8 dage om måneden er standen måske mere eller mindre ligegyldigt. Bare det er nogenlunde pæn. Sandsynligvis servicetrængende.

En mulighed.

http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-.../i4237971/

Lettere slidt.

http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-.../i4240217/


http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-.../i4237980/

http://www.ebay.com/itm/Omega-dynamic-ge...Sw2GlXE8Zu

http://www.ebay.com/itm/Omega-Seamaster-...SwVghXE9NG

http://www.ebay.com/itm/RELOJ-OMEGA-DE-V...SwmmxW5wk3




Der er en del superflotte og i god stand i 7.000 - 10.000 kr. klassen.

Baun har måske nogle.

I det prisleje (4.000 kr), er jeg nok mere til nyt.

(24-04-2016, 07:58 AM)willy Skrev: Must admit,if i had your budget i would go after a vintage watch.You can get real handwork for your money.I would never never buy a new dress watch in that price class,because in my opinion you are just paying for a design.A vintage Omega will for example keep its value,the watches i have seen so far on this thread are just use and throw away.

Men kan sige at køber du et nyt ur til 4.000 kr, holder det jo i mange år, så om man smider uret væk efter 10 år er jo ikke en katastrofe.
[-]
  • whoa
Svar
#32
(24-04-2016, 05:20 PM)Manson Skrev: Du bakker bare det op, som du har lyst til.
Jeg har helt mistet lysten til at skrive og spørge herinde, så det giver helt sig selv.

Jeg har fundet et par fora på Facebook, hvor man også kan snakke om ure.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk


Arhh, rolig nu - der er ingen grund til at tage det på den måde !! Jeg synes faktisk, at vi herinde har gjort meget for at hjælpe dig !! Både i forhold til denne tråd, men også i forhold til dit sidste køb !   Icon_e_surprised

Den holdning er imho fuldstændig grundløs !  Icon_e_confused
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#33
Jep, ingen grund til at tage det sådan.
Mvh.

Jørgen
Svar
#34
I må skam gerne stå sammen. Det er fint nok med mig. Jeg er jo ny på denne side.

Men ja, jeg har fået hjælp herinde, som jeg er taknemmelig for. Men gider bare ikke når folk skriver med træls attitude.

Men jeg smutter bare ind på det andet forum.

Tak for den hjælp jeg har fået hidtil.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
#35
Jeg må altså bakke Manson lidt op! Også kun lidt, bliv da herinde!
Der er bare en del der siger at det skal være Swiss konstant .. Swiss er jo lavet af det fineste stål i verden af en lille elf der har siddet og lavet alt i hånden og da slet ikke på de samme cnc maskiner som samtlige andre ure laves på! alt andet er lort.. Og kan nærmest ikke sidde på din arm uden at gå i stykker og er da slet ikke værdigt til at blive kaldt ur..

Alle mærker starter et sted, og 316l rustfrit stål er nu engang 316l rustfrit stål! Og et standard miyota, eta eller Kina værk er nu også det samme, uanset om det sidder i et mikro mærke (som jo er det værste man overhovedet kan bruge sine penge på.. ) eller et gammelt Swiss made som uha har så mange års historie og simpelthen kun laver ure for at de elsker det de laver og vil udbrede deres ure til hele verden og da slet ikke for at tjene penge...

Personligt går jeg meget op i ure.. Og det er ure! Uanset pris eller hvad, så kigger jeg på hvad man får for pengene.. Der er mange herinde der absolut ikke kan se andet end Swiss, det er lidt som vi ser med Apple produkter.. Solen må skinne meget nogle steder siden der er mange der bliver blændet rundt omkring! I starten var jeg også tæt på at bare holde mig væk herfra, pga den attitude der er rundt omkring herinde, og overvejer det stadig skal jeg være ærlig at indrømme!

Hvor mange af de folk der ofte basher mikro mærker og lignende har egentlig haft oplevelser med dem? Og hvad er de? For jeg har et par stykker og har kun haft positive oplevelser og kig på nettet, der er få mærker som ikke følger op på deres ure men langt flere der gør!

Hvad jeg mener er bare, prøv at udvid horisonten lidt, folk kunne blive overrasket! ;-)

Jeg har ~14 ure og har aldrig solgt et, har ikke i sinde og sælge, og ville aldrig købe et ur ud fra gensalgs værdi.. Jeg køber hvad jeg kan lide! De ure jeg ikke har mere er fordi jeg har slidt dem op, og smidt dem væk, bortset fra et Omega Seamaster jeg fik stjålet!

Men Manson lad være med at tage det så tungt! Vi er heldigvis forskellige!

/rant off

Sent using rock, paper scissor!
Svar
#36
(24-04-2016, 07:08 PM)whoa Skrev: Jeg må altså bakke Manson lidt op! Også kun lidt, bliv da herinde!
Der er bare en del der siger at det skal være Swiss konstant .. Swiss er jo lavet af det fineste stål i verden af en lille elf der har siddet og lavet alt i hånden og da slet ikke på de samme cnc maskiner som samtlige andre ure laves på! alt andet er lort.. Og kan nærmest ikke sidde på din arm uden at gå i stykker og er da slet ikke værdigt til at blive kaldt ur..

Alle mærker starter et sted, og 316l rustfrit stål er nu engang 316l rustfrit stål! Og et standard miyota, eta eller Kina værk er nu også det samme, uanset om det sidder i et mikro mærke (som jo er det værste man overhovedet kan bruge sine penge på.. ) eller et gammelt Swiss made som uha har så mange års historie og simpelthen kun laver ure for at de elsker det de laver og vil udbrede deres ure til hele verden og da slet ikke for at tjene penge...

Personligt går jeg meget op i ure.. Og det er ure! Uanset pris eller hvad, så kigger jeg på hvad man får for pengene.. Der er mange herinde der absolut ikke kan se andet end Swiss, det er lidt som vi ser med Apple produkter.. Solen må skinne meget nogle steder siden der er mange der bliver blændet rundt omkring! I starten var jeg også tæt på at bare holde mig væk herfra, pga den attitude der er rundt omkring herinde, og overvejer det stadig skal jeg være ærlig at indrømme!

Hvor mange af de folk der ofte basher mikro mærker og lignende har egentlig haft oplevelser med dem? Og hvad er de? For jeg har et par stykker og har kun haft positive oplevelser og kig på nettet, der er få mærker som ikke følger op på deres ure men langt flere der gør!

Hvad jeg mener er bare, prøv at udvid horisonten lidt, folk kunne blive overrasket! ;-)

Jeg har ~14 ure og har aldrig solgt et, har ikke i sinde og sælge, og ville aldrig købe et ur ud fra gensalgs værdi.. Jeg køber hvad jeg kan lide! De ure jeg ikke har mere er fordi jeg har slidt dem op, og smidt dem væk, bortset fra et Omega Seamaster jeg fik stjålet!

Men Manson lad være med at tage det så tungt! Vi er heldigvis forskellige!

/rant off

Sent using rock, paper scissor!
Tak fordi du bakker mig lidt op. Men det ændrer ikke rigtig på min generelle holdning, nemlig at jeg ikke gider bruge tid på personer eller steder, hvor jeg ikke føler mig tilpas. Og det gør jeg desværre ikke på dette forum.

Det var fint i starten, men synes ikke længere dette forum er noget for mig. Desværre.

Men jeg er bestemt taknemmelig for den hjælp som har jeg fået hidtil. Forhåbentlig ved disse personer, hvem jeg ønsker at takke.


Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
#37
Drama på urdebatten, så blev det alligevel en god weekend :-)

Just kiddin'

Op med humøret folkens, det er mandag i morgen og en nyt ur skal findes frem fra urkassen.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
[-]
  • whoa
Svar
#38
(24-04-2016, 09:30 PM)bcmb Skrev: Drama på urdebatten, så blev det alligevel en god weekend :-)

Just kiddin'

Op med humøret folkens, det er mandag i morgen og en nyt ur skal findes frem fra urkassen.
Unødvendig besked.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
#39
(24-04-2016, 09:31 PM)Manson Skrev:
(24-04-2016, 09:30 PM)bcmb Skrev: Drama på urdebatten, så blev det alligevel en god weekend :-)

Just kiddin'

Op med humøret folkens, det er mandag i morgen og en nyt ur skal findes frem fra urkassen.
Unødvendig besked.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Det var den helt sikkert, men kunne ikke dy mig :-)

Man må godt have det lidt sjovt herinde. Det er jo ikke sjovt, hvis det ikke er sjovt. Det synes jeg er lidt sjovt.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
[-]
  • whoa
Svar
#40
(24-04-2016, 09:36 PM)bcmb Skrev:
(24-04-2016, 09:31 PM)Manson Skrev:
(24-04-2016, 09:30 PM)bcmb Skrev: Drama på urdebatten, så blev det alligevel en god weekend :-)

Just kiddin'

Op med humøret folkens, det er mandag i morgen og en nyt ur skal findes frem fra urkassen.
Unødvendig besked.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Det var den helt sikkert, men kunne ikke dy mig :-)

Man må godt have det lidt sjovt herinde. Det er jo ikke sjovt, hvis det ikke er sjovt. Det synes jeg er lidt sjovt.
Men situationsfornemmelsen var måske ikke super skarp lige der.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Men jeg gider skabe mere dårlig stemning på dette forum.

Godnat med jer.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)