Jeg prøver at forstå G-SHOCK urene
#11
Flot samling og jeg kan rigtig godt lide den store forskellighed i din samling Icon_Up

Vil du forsat samle på G-SHOCK ure og har du en grænse på størrelsen....jeg tænker mudmaster, som er et kæmpe ur og jeg så det ovre ved Claus og det er ikke så ringe endda, men det er også i den lidt dyrere ende.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#12
Jeg synes ikke selv at jeg "samler" på ure. Der har bare hobet sig nogle stykker op...
Det største er nok Rangeman. På armen virker det ikke for stort.
Den perfekte størrelse, synes jeg man finder i 5000-serien.
Og bedre end GW-5000 bliver det ikke.
Funktionsmæssigt mangler denne model dog visning af tid samtidig med fx stopur.
Meget smuk bagkasse:
İmage
Men jeg forstår ikke hvorfor den har "." i mellem måned og dato i stedet for "-":

İmage
/
Kristen
Svar
#13
Man bliver lidt lost i de mange udgaver.

http://www.g-shock.eu/de/uhren/viewall/

Jeg har det fint med at vælge en solar løsning og skal lige finde ud af hvor effektiv det er.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#14
Elsker også g-shock! Hvorfor er svært at sige, men nok det at det bare virker og kan tage nogle tæsk! Jeg husker et af mine første ure som barn var et g-shock! Mener det var et 6900! Eller i hvert fald et der lignede! Har haft flere igennem tiden og et protek (godtnok ikke et g-shock men stadig klar på tæsk..) brugte jeg mens jeg var i Irak som kampsoldat og det klarede det nemt! Bruger det stadig en gang imellem! Derudover har jeg et Riseman som jeg overvejer at sælge godtnok, og tænker på at købe et gw5600 af en art til arbejde istedet for mit skx007!

Men de er ren no nonsense og et cool ur imo!

İmageİmage

Sent using rock, paper scissor!
Svar
#15
Stort=GX-56 "The King".
/
Kristen
Svar
#16
Jeg har haft sådan et protek, men denne frogman er mit første G-SHOCK.

Det sorte ur du viser ser da fedt ud Icon_Up

Var lige lidt rundt på nettet og blev lidt overrasket over hvor dyre disse G-SHOCK modeller kan være...15.000, kr Icon_e_surprised

Det er da meget sjovt med sådan et ur og man bliver jo helt hook på det. Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#17
Ja dw er sku fede! Men ja i mange pris klasser!
Jeg får bare ikke brugt den riseman, men har sku aldrig solgt et ur xD

Det der også er fedt er jo alle de muligheder der er i de forskellige moduler de bruger som man kan bruge til forskellige ting! Og ofte fåes de samme modeller i forskellige udgaver, på batteri, sol drevet, auto sync osv osv!

Sent using rock, paper scissor!
Svar
#18
Jeg er også vild med Casio
İmage
Dog får GW-5000 mest arm tid  Icon_cool
Svar
#19
Jeg kan huske at jeg fandt et G-Shock da jeg var helt lille, som var gået i stykker ved remmen.
Jeg fandt det med en legekammerat og vi begyndte at 'teste' det, dvs. Vi afprøvede hvor mange tæsk og 'G-shock' det kunne tåle Icon_e_biggrin1

Det blev kastet ud fra 4' sal, hamret påmed en hammer osv. Og det fik kun små ridser, og 'tikkede' videre ufortrødent.

Idag har jeg et par stykker fra Casio, og de er gode til når man skal i svømmehallen, til en omgang fodboldt/sport osv.

Det er et go-to ur for mig når der er risiko for ridser, slag, vand, varme, sand osv. Batteriet holder i mange mange år, og så koster de ikke mere end et par hundrede på amazon.
Svar
#20
Jeg begynder faktisk at forstå den begejstring der er omkring uret, udfra styrke og holdbarhed, men jeg gad godt kigge indenfor deres design afdeling og få indblik i deres udvikling af design, for hvordan finder man lige ud af at der skal være en dims her og opdeling i skivens-layout, farvevalg osv. osv.

Min største undren er hvorfor man ikke laver nogle mere behagelige remme, i stedet for en underlige plastikagtig kvalitet ?
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: