Jeg prøver at forstå G-SHOCK urene
#1
Hvad er der med disse ure og den passion man ofte oplever når der kommer et G-SHOCK på bordet. Ligegyldigt om man samler på meget kostbare- eller de lidt billigere ure, så er der altid dømt begejstring omkring disse G-SHOCK ure fra Casio.

Som samler er det interessant at få et indblik i denne G-SHOCK verden og gad vide om jeg er i stand til at "føle" samme kærlighed til sådan et ur og måske ligefrem "elske så grimt et barn"...så der er indkøbt et af disse ure til kassen.





Jeg hører gerne fra de af jer der har eller har haft et G-SHOCK og er det bare den grimme ælling man må elske  Icon_blink

Ps. 1DR ?? hvad kunne det mon betyde
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
I have 3 G.shocks.And the answer to your question is very simple.They always work even if you hit them with a hammer.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#3
(17-04-2016, 05:44 PM)willy Skrev: I have 3 G.shocks.And the answer to your question is very simple.They always work even if you hit them with a hammer.

Hej Willy

Er det blot så enkelt...?

Har du et favorit G-SHOCK, selvom du måske ikke ligefrem samler på dem ?

Jeg fandt dette link til mere omkring G-SHOCK

http://www.gshock.com/technology

Andre link til mere viden omkring G-SHOCK, så smid dem endelig ind Icon_smil
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Fedt ur Michael.

Elsker G-shock ure. Historien omkring serien er fantastisk.

De allerførste prototyper blev bare smidt ud fra toppen af et 3 etagers kontorhus som test. 

Hvor simpelt kan det være  Icon_not

Har pt 2 stk i kassen og de bliver brugt meget tit.
Mvh Kim 
Svar
#5
(17-04-2016, 05:49 PM)Miwes Skrev:
(17-04-2016, 05:44 PM)willy Skrev: I have 3 G.shocks.And the answer to your question is very simple.They always work even if you hit them with a hammer.

Hej Willy

Er det blot så enkelt...?

Har du et favorit G-SHOCK, selvom du måske ikke ligefrem samler på dem ?

Jeg fandt dette link til mere omkring G-SHOCK

http://www.gshock.com/technology

Andre link til mere viden omkring G-SHOCK, så smid dem endelig ind  Icon_smil
Yes it is Michael Icon_smil .I have owned quite a few,and everytime i strap one on the wrist,it feels like an old friend that will never let you down.In my opinion it is one of the greatest watches ever made.In my mind it ranks up there with your Subs and Moonwatches,and it proves that price does not mean everything in the watch world.There are many models,that is true,but basicly they are the same.You can however virtually get a G.shock tailor made for the needs you have ie.10 year battery-sun powered-and a endless amount of functions.You just cannot go wrong with a G.Shock
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Miwes
Svar
#6
Tak Kim

Jeg så lige de andre videoer og må indrømme at det er imponerende hvad det ur kan tåle og sjovt er det også at se den historiske gennemgang af de forskellige modeller. Det går tilbage til 1983 Icon_e_surprised
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7
Jeg har seks stykker i øjeblikket.
De bedste er efter min mening dem med radiostyring og solcelle.
Går altid/passer altid.
"Det perfekte ur", har jeg tidligere kaldt GW-5000. Se tråden for at vide hvorfor.
Men et fantastisk ur til prisen er det billigste af de "klassiske": DW-5600E.
Frogman er også en klassiker - af de mere kostbare. Til lykke med det! DeT ville jeg gerne have også.
Der kommer flere og flere analoge G-Shocks på markedet, men jeg synes nu, at de skal være digitale.
Og så er det så om de er "modeure" eller "funktionelle ure"!
Mine G-Shocke kan ses til venstre i billedet.
İmage
/
Kristen
Svar
#8
Mit sommer G-Shock

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Kim 
Svar
#9
Tak for kigget Kristen Icon_Up

Du har altså fået samlet en del ure Icon_e_surprised

Det hvide ur er nærmest klassisk...super!

Jeg kan allerede mærke begejstringen lusker sig stille og roligt ind under huden Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#10
Her er hele billedet med de "pæne" ure til højre.
De bliver ikke båret så ofte.
İmage
/
Kristen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)