Omega Seamaster fra A. Grimmeissen
Photo 
Hej allesammen.

Jeg har købt et Seamaster, James Bond udgave fra A. Grimmeissen.
Jeg har desværre oplevet 2 gange nu, at viserne ikke følger med når jeg vil indstille tiden. Jeg har trukket kronen ud i position 3, og sekundviseren stopper. Men som sagt har jeg oplevet 2 gange at der intet følger med når jeg drejer på kronen.
Desuden har jeg lagt mærke til at enten time viseren, eller minut viseren hopper en lille tand frem når jeg trækker kronen til sidste position. 

Jeg er helt ny Omega ejer, og jeg har betalt 22400 kr. for uret, så derfor spørger jeg om det kan være fake og jeg er blevet snydt? (hvilket jeg inderligt ikke håber!)

Jeg har sendt uret retur og Grimmeissen har sendt det til deres urmager (siger de).

Jeg ville super gerne sætte lidt billeder på af uret, men jeg aner simpelthen ikke hvordan man gør.

Jeg fik klokket godt i det og lagt opslaget her ind 2 gange.. Sorry..
Svar
(10-04-2016, 01:31 AM)Yoshi Skrev: Hej allesammen.

Jeg har købt et Seamaster, James Bond udgave fra A. Grimmeissen.
Jeg har desværre oplevet 2 gange nu, at viserne ikke følger med når jeg vil indstille tiden. Jeg har trukket kronen ud i position 3, og sekundviseren stopper. Men som sagt har jeg oplevet 2 gange at der intet følger med når jeg drejer på kronen.
Desuden har jeg lagt mærke til at enten time viseren, eller minut viseren hopper en lille tand frem når jeg trækker kronen til sidste position. 

Jeg er helt ny Omega ejer, og jeg har betalt 22400 kr. for uret, så derfor spørger jeg om det kan være fake og jeg er blevet snydt? (hvilket jeg inderligt ikke håber!)

Jeg har sendt uret retur og Grimmeissen har sendt det til deres urmager (siger de).

Jeg ville super gerne sætte lidt billeder på af uret, men jeg aner simpelthen ikke hvordan man gør.

Jeg fik klokket godt i det og lagt opslaget her ind 2 gange.. Sorry..

Hej Yoshi

Det er højst usandsynligt at uret er en fake. Jeg synes dog at der hvor du har købt det er lide vage i deres garantiordninger. De er ikke klare i spyttet.

Du siger du har oplevet fejl ved det 2 gange. Er det ud af 10 gange eller 100 gange ?

Hvor gammelt er uret ?
Svar
Uret er købt i en butik derfor er det underlagt den danske købelov,
Længere og mere vag er den ikke.

Giv dem chancen jeg er sikker på at de levere dit ur tilbage i tilfredsstillende stand,
Og at du derefter vil få glæde af det i mange år.

Som skrevet i din anden tråd (om samme emne  Icon_blink)
Så er det seriøst firma du har handlet med jeg er ret sikker på
At de står bag deres vare og garanti.

Tillykke med uret Omega er aldrig et dårligt valg. Icon_Up
(Jeg har selv et  Icon_blink)
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Tak for svar.

Nu fik jeg ikke prøvet så meget, for uret blev sendt tilbage faktisk umiddelbart efter jeg oplevede det da jeg blev lidt skuffet og trist over den opførsel. Men det er nok ca. 1 ud af 15 gange. Det med at at viserene hopper et lille nyk frem når jeg trækker kronen ud i sidste position er ret kontinuerligt. Ved ikke om det er normalt?
Uret er fra 2006 og har aldrig været brugt i.flg. forhandleren. Måske der bare skal lidt service til, det håber jeg i hvert fald.
Icon_smil
Svar
Ok. Ja efter 10 år, selv om uret ligger stille, er olien lidt dårlig. Så et Omega NOS på 25 år, som gik i stykker efter kun 1 måned brug, og skulle have et par nye dele. Dog er dit jo kun 10 år, men oliens smøreevne er lidt vag.

Periodiske fejl er de værste.

Mit egen Rolex 1601 fra 1968 fik service for 4 år siden og blev ikke brugt i 4 år. Hver 4 - 5 gang når uret skulle stilles og kronen kom ind gik ure i stå. Nu efter 30 - 40 indstillinger sker det åbenbart ikke mere og kronen går lettere. Men selv om urmageren som lavede det er dygtige har de ikke adgang til helt nye dele, så kronen kan godt være lidt slidt. Jeg købte dog et sted som gav 1 års garanti og ved betaling af 100 Euro får man yderligere 4 års garanti.

Desværre er der en del gange hvor der er mere eller mindre fejl på ure i 20 + års alderen, men dit bør da ikke være fejl på. Men er fejlen optræden 1 ud af lad os sige 15 gange, er den jo svær at spore. Men som en urmager sagde så efter 10 år, selv om uret har ligget stille, er olien ikke så smørbar mere. En del urmagere bruger olie, som er højst 2 år gammel til at smøre med. Efter 2 år er det forældet.
Svar
(10-04-2016, 01:42 PM)Stensbjerg Skrev: Uret er købt i en butik derfor er det underlagt den danske købelov,
Længere og mere vag er den ikke.

Nej. Uret er købt i Tyskland. I visse lande er det sådan at det kun er 1 års garanti på brugte ting. Og så er der balladen om garanti og reklamationsretten. Ofte efter 6 måneder skal køber bevise at fejlen var der for starten. En del gange skriver sælger at ved vintageure må man acceptere en gang på uret, som ikke kan være helt som da uret var nyt. Typisk at uret kan afvige 10 - 15 sekunder i døgnet istedet for 5 - 10 sekunder som det skulle kunne præstere den gang det var nyt. I Yoshis tilfælde er der langt fra tale om et vintageure :).

Jeg ved ikke hvor mange sælgere går op i det med garanti og så reklamtionsretten. Jeg giver altid 2 års garanti og undlader reklamationsretten. Det er nemmere. Men at købe brugt in udlandet og hvis en tvist skulle opstå, det er skide besværligt at gøre meget ved hvis sælger er på tværs. 

Nu er uret i dette tilfælde vist nok NOS, så vidt jeg har forstået, så måske er der 2 års garanti på det.
Svar
(10-04-2016, 02:35 PM)Yoshi Skrev: Det med at at viserene hopper et lille nyk frem når jeg trækker kronen ud i sidste position er ret kontinuerligt. Ved ikke om det er normalt?

At minutviseren kan finde på at give et lille nyk er ikke unormalt. Men hvis timeviseren også gør det, det har jeg ikke set eller hørt om før.
Svar
Tak for de gode indlæg. Jeg håber da også på at det kan hjælpe med et service, men nu må jeg se hvad Grimmeissens urmager siger til det.

Jeg oplevede desværre både at sekundviser og timeviser gav et lille nyk fremad, men igen må jeg slå koldt vand i blodet og vente på urmagerens svar
Svar
Jeg har bemærket en ting mere som irriterer mig lidt.
Der stod i beskrivelsen, at det var full box inklusiv alle papirer, men jeg mangler det lille vedhæng med Omegas mærke der er sat rundt om kæden.

Synes da det burde følge med til den pris og beskrivelsen følget.
Så vidt jeg kan se, følger det med på mange af de andre modeller magen til der er til salg, og Grimmeissen siger, at uret aldrig har været brugt.

Er det noget i ville reklamere over?
Svar
Personligt nej :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)