Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Hvis man kun kender til lænker med stifter, og ikke kender Seikos system med stift og låserør, vil man ikke bemærke noget. Hvis man altså er en ufølsom kvinde, som slet ikke lægger mærke til de store forskelle, som dog er på de to systemer.
Men låserørene må jo stadig befinde sig på åstedet!
Så det er bare med at komme ned på knæ og lede, hvis de da ikke stadig ligger på arbejdsbordet.
Men de er pokkers små!
Historien bør dog få den (positive) konsekvens, at kvinden får en grundig indføring i Seiko-lænkens mysterier!
/
Kristen
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Nu skal vi selvfølgelig også forsøge at være fair (jeg skriver udtrykkeligt "forsøge") - der er tilsyneladende alene tale om en uvidende salgsassistent (køn er ligegyldigt i den sammenhæng), som har forsøgt at hjælpe dig, da du var i butikken lørdag formiddag.
Hun burde straight up have sagt, at du måtte vente på at urmageren kom på arbejde på mandag, hvis hun ikke mente, at hun kunne gøre det forsvarligt på et urmærke, hun tydeligvis ikke har forhåndskendskab til.
Men hun har åbenbart ment, at hun var i stand til det - og hvis hun blot er vant til lænker med almindelige stifter, der skal bankes i, så kan jeg godt mønstre en vis (mindre portion) forståelse.
Dér hvor kæden hopper af er:
1) Hvorfor ser hun ikke, at der falder små låserør ud på bordet/bakken, når hun udfører arbejdet (medmindre da, hun sidder og fedter med det uden at holde lænken ind over bordet.
2) Hvorfor undrer hun sig ikke over, at stiften går så let ind i leddet igen, da hun samler lænken - hvis ikke man har låserøret på plads, så kan man bogstaveligt lade stiften "falde i", i modsætning til lænker med gammeldags stifter, hvor den skal bankes i med en hammer.
En helt igennem træls oplevelse, som ødelægger glæden ved et nyt ur !!
Jeg er så spændt på, hvad urmageren vil gøre mht. at skaffe nye låserør, hvis han ikke er Seiko forhandler - man må håbe, at han er på god fod med den lokale Seiko forhandler !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 359
Tråde: 22
Modtaget Likes: 29 i 21 svar
Givet Likes: 7
(10-04-2016, 11:43 AM)pbr Skrev: Nu skal vi selvfølgelig også forsøge at være fair (jeg skriver udtrykkeligt "forsøge") - der er tilsyneladende alene tale om en uvidende salgsassistent (køn er ligegyldigt i den sammenhæng), som har forsøgt at hjælpe dig, da du var i butikken lørdag formiddag.
Hun burde straight up have sagt, at du måtte vente på at urmageren kom på arbejde på mandag, hvis hun ikke mente, at hun kunne gøre det forsvarligt på et urmærke, hun tydeligvis ikke har forhåndskendskab til.
Men hun har åbenbart ment, at hun var i stand til det - og hvis hun blot er vant til lænker med almindelige stifter, der skal bankes i, så kan jeg godt mønstre en vis (mindre portion) forståelse.
Dér hvor kæden hopper af er:
1) Hvorfor ser hun ikke, at der falder små låserør ud på bordet/bakken, når hun udfører arbejdet (medmindre da, hun sidder og fedter med det uden at holde lænken ind over bordet.
2) Hvorfor undrer hun sig ikke over, at stiften går så let ind i leddet igen, da hun samler lænken - hvis ikke man har låserøret på plads, så kan man bogstaveligt lade stiften "falde i", i modsætning til lænker med gammeldags stifter, hvor den skal bankes i med en hammer.
En helt igennem træls oplevelse, som ødelægger glæden ved et nyt ur !!
Jeg er så spændt på, hvad urmageren vil gøre mht. at skaffe nye låserør, hvis han ikke er Seiko forhandler - man må håbe, at han er på god fod med den lokale Seiko forhandler !!
Ellers må jeg selv ud og købe nye låserør, hvis urmageren ikke kan/vil skaffe dem til mig? :(
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
(10-04-2016, 11:33 AM)khbk Skrev: Hvis man kun kender til lænker med stifter, og ikke kender Seikos system med stift og låserør, vil man ikke bemærke noget. Hvis man altså er en ufølsom kvinde, som slet ikke lægger mærke til de store forskelle, som dog er på de to systemer.
Så det er bare med at komme ned på knæ og lede, hvis de da ikke stadig ligger på arbejdsbordet.
Men de er pokkers små!
Historien bør dog få den (positive) konsekvens, at kvinden får en grundig indføring i Seiko-lænkens mysterier!
/
Kristen
Jeg håber på den konsekvens, at hele lænken bliver lavet på butikkens regning. Jeg vil ikke betale for, at hun ikke formåede at klare arbejdet ordentligt.
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Kunde : Kan du afkorte min Rolex lænke ?
Ansat i forretning : Ja da. Jeg henter lige min flinteøkse
-
Jeg måtte stille og roligt forklare damen i urforretningen, der kiksede med forkortning af min lænke, at selv om der stod Seiko på urskiven, så var det altså ikke et ur fra et supermarked.
Hun blev lidt småbleg da jeg fortalte at det var importeret direkte fra Japan og var limiteret til 1000 stk.
Det blev løst ud problemer efterfølgende, men stadigvæk pinligt.
•
Svar: 45
Tråde: 6
Modtaget Likes: 10 i 6 svar
Givet Likes: 0
Man kunne jo også lure de mange youtube videoer som der viser, hvordan man afkorter en Seiko lænke, lykkes da mig at afkorte en sumo lænke, og virkede fint.
/Kim
•
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
(08-04-2016, 08:34 PM)KimT Skrev: Folk kan se skævt hvis de har lyst 
Egentlig er det noget jeg synes er vildt mærkeligt, altså at nogen bekymrer sig om hvilket arm andre bærer deres ur på.
Noget andet der er mindst lige så mærkeligt, er den følelse man får hvis man forsøger at bære uret på den "anden" arm (specielt hvis det er et ur med en hvis vægt)
Undskyld det var et sidespor...
•
(10-04-2016, 01:23 PM)GearUp Skrev: Man kunne jo også lure de mange youtube videoer som der viser, hvordan man afkorter en Seiko lænke, lykkes da mig at afkorte en sumo lænke, og virkede fint.
/Kim
Det var selvfølgelig en mulighed, men jeg har slet ikke værktøjet til det.. Og eftersom jeg er totalt rookie mht. ure, må jeg hellere lade ekspertisen gøre arbejdet.
Selvom det er fristende at gøre det selv, med den oplevelse jeg har i bagagen.
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Hvis du havde gjort det selv, med samme resultat som i forretningen, ville du have haft den fordel, at du kunne lede efter låserørene på dit eget bord!!
/
Kristen
•
(10-04-2016, 01:58 PM)khbk Skrev: Hvis du havde gjort det selv, med samme resultat som i forretningen, ville du have haft den fordel, at du kunne lede efter låserørene på dit eget bord!!
/
Kristen
Ja, men det var ikke nemt at vide på forhånd. Jeg troede jo, at kvinden i butikken havde ekspertisen til at udføre arbejdet tilfredsstillende.
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
(10-04-2016, 11:33 AM)khbk Skrev: Hvis man kun kender til lænker med stifter, og ikke kender Seikos system med stift og låserør, vil man ikke bemærke noget. Hvis man altså er en ufølsom kvinde, som slet ikke lægger mærke til de store forskelle, som dog er på de to systemer.
Men de er pokkers små!
/
Kristen
De er møgsmå. Da jeg skulle tilpasse lænken på mit Seiko SDGM003, så tabte jeg et låserør lige ned på et langhåret tæppe... Det tog fandme 20 minutter at finde.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
|