Svar: 279
Tråde: 13
Modtaget Likes: 585 i 209 svar
Givet Likes: 276
(09-04-2016, 04:46 PM)Avantismo Skrev: Selvfølge kan du forlange det. Du har betalt for en ydelse. Den skal være i ordren.
Hvis det bare var at banke til med en hammer, så havde du gjort det selv.
På disse lænker er det en pin and collar. Stift og låserør
Stift og låserør, ok så er jeg med for jeg kikkede noget da jeg skulle tage et led af min SRP773 og låserøret sad fast på "dimsen" til at skubbe stiften ud med.
Den er, 7-9-13, nok sat rigtig på plads af ut. da den ser ud til at sidde i lænken.
Men dårligt arbejde af en professionel som trådstarter har været ude for.
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
Hold op en ærgerlig oplevelse. Håber ikke der skete noget med uret!
Det skal de bare fixe free of charge.
Apropos det med at tage led af i én side i stedet for begge, så skal man altid tage flere led af kl 6 end kl 12 hvis det er et ulige antal. Har jeg læst.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Hun må have været så uvidende, at hun har troet, at der kun var en stift.
Så det lille låserør er helt blevet overset. Stiften må have gået påfaldende let i.
Det er helt sikkert, ar den bedste bærekomfort opnås ved at fjerne flest led fra "kl. 6-siden".
Hvis der så mangler et låserør, må urmageren (og ikke hans uduelige assistent) snuppe et fra et af de overflødige led.
Der skal dog hjemtages et låserør, så lænken kan blive komplet.
/
Kristen
•
Svar: 359
Tråde: 22
Modtaget Likes: 29 i 21 svar
Givet Likes: 7
Men hvordan kan den stift falde ud? Det forstår jeg ikke.... Den skal vel låses fast, ellers falder den vel ud.
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
•
(09-04-2016, 06:01 PM)khbk Skrev: Hun må have været så uvidende, at hun har troet, at der kun var en stift.
Så det lille låserør er helt blevet overset. Stiften må have gået påfaldende let i.
Det er helt sikkert, ar den bedste bærekomfort opnås ved at fjerne flest led fra "kl. 6-siden".
Hvis der så mangler et låserør, må urmageren (og ikke hans uduelige assistent) snuppe et fra et af de overflødige led.
Der skal dog hjemtages et låserør, så lænken kan blive komplet.
/
Kristen
Hun har fjernet leddene kl 6 siden... Så noget har hun da gjort rigtigt :)
Jeg nåede heldigvis at gribe uret, da lænken delte sig. Det kunne lige så nemt være endt galt!
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(09-04-2016, 06:22 PM)Manson Skrev: Men hvordan kan den stift falde ud? Det forstår jeg ikke.... Den skal vel låses fast, ellers falder den vel ud.
Det er det, som "låserøret" gør - og da hun blot har kommet stiften i, uden at sætte låserøret på, så har stiften blot siddet løst ! Du har været ufattelig heldig, at du ikke har tabt uret på vej hjem fra urmageren !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
(09-04-2016, 06:58 PM)pbr Skrev: (09-04-2016, 06:22 PM)Manson Skrev: Men hvordan kan den stift falde ud? Det forstår jeg ikke.... Den skal vel låses fast, ellers falder den vel ud.
Det er det, som "låserøret" gør - og da hun blot har kommet stiften i, uden at sætte låserøret på, så har stiften blot siddet løst ! Du har været ufattelig heldig, at du ikke har tabt uret på vej hjem fra urmageren !!
Hvordan får jeg fat i sådan et løserør?
Hvis urmageren ikke gider fikse uret på butikkens regning.
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Der sidder et i hvert af de led, som er taget af - urmageren kan bruge et af dem, så du kan få lænken sikret ordentlig.
Men jeg synes, at du bør forlange, at han skaffer én til dig uden beregning, idet der ellers vil mangle en til lænken og så vil det sidste led ikke kunne monteres igen, hvis du sælger uret til én, der skal bruge en større lænke.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
(09-04-2016, 06:59 PM)Manson Skrev: (09-04-2016, 06:58 PM)pbr Skrev: (09-04-2016, 06:22 PM)Manson Skrev: Men hvordan kan den stift falde ud? Det forstår jeg ikke.... Den skal vel låses fast, ellers falder den vel ud.
Hvordan får jeg fat i sådan et løserør?
Hvis urmageren ikke gider fikse uret på butikkens regning.
Det skal de, længere er den bare ikke. De skal fikse dit ur, og skaffe et nyt låserør så din lænke er komplet.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
(09-04-2016, 07:01 PM)pbr Skrev: Der sidder et i hvert af de led, som er taget af - urmageren kan bruge et af dem, så du kan få lænken sikret ordentlig.
Men jeg synes, at du bør forlange, at han skaffer én til dig uden beregning, idet der ellers vil mangle en til lænken og så vil det sidste led ikke kunne monteres igen, hvis du sælger uret til én, der skal bruge en større lænke.
Det er slet ikke noget, man selv kan gøre som amatør? Jeg vil nemlig gerne have uret på på mandag. Men hvis det kræver faglig ekspertise, så venter jeg selvfølgelig.
•
|