Din personlige top 7 i dykkerure?
#1
Mine bud:

1. Panerai Submersible 243 1000 meter
2. Breitling Avenger Seawolf 3000 meter
3. Omega Planet Ocean 600 meter
4. Omega Ploproff 1200 meter
5. Rolex DSSD 3900 meter
6. IWC Aquatimer 3568 2000 meter
7. GP Seahawk 3000 meter

Jeg har kun valgt ure som jeg selv har prøvet. Altså ikke en "drømmeliste".....

Vi kan evt. lave en afstemning til sidst og kåre UrDebattens mest populære dykkerur (men mon ikke det bliver et Submariner?)
Svar
#2
Mine bud:

1. IWC Ocean 2000 BUND
2. Audemars Piguet Diver
3. Panerai Amagnetic PAM389
4. IWC Aquatimer 2000 3536 Ti
5. IWC Aquatimer 2000 3538
6. IWC Aquatimer 3568
7. Omega Ploproff 1200


Ja, ja jeg ER IWC mand Icon_e_wink

Mvh
Michael
İmage
Svar
#3
Listen behøver for mig ikke at være så lang, i fald jeg må gøre rede for mine kriterier for valget:

Uret bør ikke være for dyrt, da det er en brugsgenstand. Det skal være robust, kunne holde til temperaturudsving, tåle stød, slag og andet samt have et glas, som er godt beskyttet, og som ikke splintres i fald det går i stykker. Uret skal endvidere være til at få serviceret for rimelige penge, det skal kræve et minimum af vedligehold og det skal ikke være for tungt, og samtidig have en god størrelse.

En af Seikos store shroudede quartz Tundåser ville være mit førstevalg, eller alternativt en Citizen Autozilla, som efterhånden har nået et ret lavt prisniveau i nylignende brugt stand.

İmage

İmage

Alternativt, hvis uret også skal kunne bæres og se nogenlunde elegant ud i forskellige sammenhænge, så ville jeg hænge min hat på en Seiko MM300 eller en Sinn U1.

İmage

İmage

Går vi i en højere prisklasse, så finder jeg, at Breitling med Seawolf serien har gjort det godt, og at de faktisk er tæt på at konkurrere med et langt dyrere ur (uden dog helt at nå "derop") som Rolex DeepSea. Et kip for hatten for det, og dermed et noget subjektivt og diskutabelt valg fra min side.

İmage

Taler vi det ultimative inden for en form for forening af pool og anvendeligt i alle tænkelige forhold fra casual til pæn på ferien, så må Omega PO cal. 2500 være svaret for mig.

İmage

Egentlig kan det nok gøres både ret godt og billigt med denne, hvor dybdemåler er indeholdt i funktionerne i uret:

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#4
Hvis vi taler rent prof. dykkerklokker, så får du kun én:

Oris Prodiver

İmage
Svar
#5
Rolex uden dato - 5512 / 5513 / 14060M / 114060
Rolex Seadweller 16600
Rolex Sub med dato - any model
Omega Seamaster 2254.5000
GP Seahawk II
Citizen Pingo
Seiko SKX007
Og rigtigt mange andre - både mærke- og micromærkeure, her nævnt kun de, jeg selv har god kendskab til og ejer / har ejet...

Tekniske krav:
Trykestet til 200 - 300m, skruekrone, nemt læslighed og god lume er must. Heliumventiler mm. er absolut kun for pynt for sportsdykkere, ligeledes "fantasi-trykholdbarheder" (= trykprøvet til flere tusinde meters dybte).

Hav en herlig dag !

John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
Min liste...

Rolex Sea-Dweller 16600
IWC Aquatimer 3536
AP Offshore Diver
Omega Seamaster 2254
Blancpain Fifty Fathoms
GP Seahawk
Omega Seamaster Ploprof
Svar
#7
Med udgangspunkt i hvad jeg selv har ejet og syntes var behagelige at bære:

1. Rolex SD16600 - 1220m - klart det ur der har siddet bedst på mig
2. Omega PO 42mm - 600m - Dejligt ur til en fair pris
3. Panerai 243 - 1000m - 1950 kassen er bare lækker og Panerai har nu et eller andet over sig Icon_e_wink dog syntes jeg at priser efterhånden er helt hen i vejret
4. Omega 2254 - 300m - Et af de flotteste dykkerure der findes Icon_e_wink
5. Rolex sub 16610 - 300m - klassisk Rolex sub
6. Sinn U1 - 1000m - Råt dykkerur, fed lume - ligner ikke andre Icon_e_biggrin1
7. Seiko Samurai - 200m - her kunne mange Seiko ure være, men Samuraien hænger fast hos mig. Utroligt at man kan få mekaniske dykkerure i priser fra 1.000 og op efter Icon_e_surprised

god onsdag
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#8
Jeg har forsøgt at lave en liste, hvor der er taget højde for flere forskellige faktorer, f.eks. design, historie, mærke, osv.

1. Rolex Submariner
2. Omega Planet Ocean
3. Panerai Luminor
4. Blancpain Fifty Fathoms
5. IWC Ocean 2000 Bund
6. AP Offshore Diver
7. GP Seahawk II 3000
Svar
#9
Jeg tror dårligt nok, at jeg har haft syv dykkere på armen, men ud fra de opstillede kriterier - og dermed uden hensynstagen til prisen samt en størrelse, som passer mig - lyder min liste:

1) AP Diver
2) Panerai 305
3) Planet Ocean cal 8500, Liquidmetal, titanium
4) Rolex DeepSea
5) IWC Mission Earth
6) Planet Ocean cal 2500
7) Breitling Steelfish X-Plus
Svar
#10
Skulle jeg stemme på ét ur ville det blive Rolex Submariner. Det er klart det dykkerur der gennem tiden har sat trenden for resten, været mest tro mod sig selv, og det første ur der popper op i hovedet når jeg skal nævne dykkeruret over dem alle.

Min PERSONLIGE favoritter ville dog nok være noget i retning af:

1. Rolex Seadweller (personlig favorit ref. 1665)
2. AP ROO Diver
3. Blancpain Fifty Fathoms
4. Rolex Sub non-date (Personlig favorit 5512/5513)
5. Omega Ploprof
6. IWC Aquatimer 3536
7. Panerai Luminor Marina Submersible 1000 M

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: