Sub vs GMT II vs Explorer II
(28-02-2016, 11:22 PM)Sub-erman Skrev: Jeg er altså uenig her.
Af de nævnte er det KUN Sub'erne som er toolure.
At kalde Exp II et toolur er at strække begrebet laaaangt... Og for lang, synes jeg!!

/SK

Jeg ser begge ure som toolure, det er jo også med det for øje at Exp II blev lavet/udviklet, som et tool watch for cave explorers.

Af ren nysgerrighed,hvad får dig til at mene at Exp II ikke er et tool watch? hvordan vil du ellers kategorisere det?
Svar
Fancy, way too busy, dress/sports watch

/SK
/SK
Svar
(28-02-2016, 02:48 PM)bjorn_e58 Skrev:
(27-02-2016, 01:21 PM)willy Skrev: but the watches are mostly for looking at.
Ja netop!  Det gælder vel alle ure, Willy  Icon_party

Sorry, den lå lige til højrebenet.

Men lad mig lige supplere lidt om det Willy skriver med den nye exp-ii, at den har en god (moderne) størrelse og er det eneste ægte tool-ur.  Jeg synes jo den er blevet for stor, og det er selvfølgelig en smagssag.  Jeg har det sidste halve års tid fået lidt ind og ud (min hustru bemærker mere ind end ud), så jeg har nu to DateJust's, som begge bruges flittigt. Og jeg synes faktisk at de 36 mm er en rigtig god størrelse og at f.eks. min Sub LV virker stor at tage på.  

/Bjørn.

Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Ja det er sjovt som størrelse på ure, er noget hvor vi herinde kan have så forskellig opfattelse af hvad der er stort og småt. Og hvor du går med ure på 36mm så forstår jeg godt hvordan en kæmpe på 42mm må føles at tage om håndledet  Icon_smil

Gad vide hvor stor sammenhæng der er med størrelsen på vores håndled/krop o.O
Svar
(29-02-2016, 12:23 AM)Sub-erman Skrev: Fancy, way too busy, dress/sports watch

/SK
I think the opposite,the moving bezel on the sub is far more likly to get damaged than the solid chunk of metal on the Explorer.The Explorer is designed to be knocked around on the walls of caves or mountains.It has not the weakness of the sub.And its dial is only more busy than the sub because of the GMT function.Not that i am saying the Sub is weak,because it is most definitely not.But i think the Explorer is actually a stronger built watch.But i will admit it is a better dress watch than the Sub Icon_lol Icon_lol Icon_lol Icon_lol
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Enig med @willy; Jeg bruger mit exp. II som arbejdsur off-shore rundt om i verden.

Lavere profil, fast lünette, helt igennem hårdførd konstruktion og super anvendelig GMT funktion, gør at det altid er det jeg har på når jeg skal ud at arbejde.

Det virker også OK i stenede omgivelser ;-) :
İmage
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Helt fint, at I er uenige med mig.

Jeg skrev, hvad jeg synes og hvorfor....

To each his own Icon_party Icon_party

Fedt billede btw!!!
Svar
(29-02-2016, 03:22 PM)Sub-erman Skrev: Helt fint, at I er uenige med mig.

Jeg skrev, hvad jeg synes og hvorfor....

To each his own Icon_party  Icon_party

Fedt billede btw!!!
OK SUB Icon_blink
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

/SK

Hvor er det skønt, sådan som vi "næsten" alle nogle gange skifter mening om hvad der er hot or not :)
Svar
(04-04-2016, 05:33 PM)ultoman Skrev:

/SK

Hvor er det skønt, sådan som vi "næsten" alle nogle gange skifter mening om hvad der er hot or not :)
When you stop learning,you stop living.I learn something new on this site,nearly everyday.
[-]
  • Sub-erman
Svar
Couldnt agree more.
Jeg selv forsøger ihvertfald at leve efter samme devise.
(Ligeledes har jeg skiftet holdning til et ur og mærke mere end en gang)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)