Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
(29-03-2016, 09:37 PM)Avantismo Skrev: Varmepistoler, locktite og skruetrækkere. Holy crap.
Jeg betaler med glæde 100 kr for at fagfolk fixer det uden at ridse uret og lænken.
Hvis man ikke har købt uret i butikken, så synes jeg det er helt fair at de tager noget for det.
 meget enig
Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Nu er det da heller ikke sværere at bruge en skrue trækker :-P skulle man så endelig være nervøs kan man da dække til med male tape eller lignende! Men igen.. 100 kroner :-D
Sent using rock, paper scissor!
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Jeg fik for flere år siden en Rolex lænke tilpasset hos en mindre men velkendt urmager i KBH.
Han var for høflig til at bede om betaling så jeg måtte selv vurdere værdien, servicen og håndværket.
Stak ham 200kr uden at blinke. Du får udført et (omend småt) stykke håndværk af en fagperson som du selv har henvendt dig til. 100kr er mere end rimeligt. Det havde 250kr også været. Ved 500kr var jeg nok begyndt at kigge lidt skævt på urmageren.
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
(29-03-2016, 09:49 PM)whoa Skrev: Nu er det da heller ikke sværere at bruge en skrue trækker :-P skulle man så endelig være nervøs kan man da dække til med male tape eller lignende! Men igen.. 100 kroner :-D
Sent using rock, paper scissor!
Jeg plejer også at dække til med maler tape, hvis jeg er i tvivl om jeg kan klare det. Dog var problemet her at skruerne var ''limet'' fast, og dette var jeg ikke klar over før en kammerat fortalte at det er normalt for spritnye ure. Kan nu sagtens bruge en skruetrækker på mine andre ure
(29-03-2016, 09:50 PM)Stinger Skrev: Jeg fik for flere år siden en Rolex lænke tilpasset hos en mindre men velkendt urmager i KBH.
Han var for høflig til at bede om betaling så jeg måtte selv vurdere værdien, servicen og håndværket.
Stak ham 200kr uden at blinke. Du får udført et (omend småt) stykke håndværk af en fagperson som du selv har henvendt dig til. 100kr er mere end rimeligt. Det havde 250kr også været. Ved 500kr var jeg nok begyndt at kigge lidt skævt på urmageren.
Ved 250.kr havde jeg bedt dem om at sætte leddet på igen, og gået. Det kan godt være det er en fagperson som jeg henvender mig til, men IMO skal en operation på under 5min, som kan ordnes med en skruetrækker ikke koste noget i nærheden af 250.kr.
Havde jeg orket, havde jeg bare spurgt herinde hvordan man ''blød'' gør loclite.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar: 563
Tråde: 22
Modtaget Likes: 410 i 197 svar
Givet Likes: 951
Jeg synes også at det er meget fair og muligheden for at kunne gå ind fra gaden og tale med en fagmand må da koste lidt penge. Jeg så helst at man i højere grad kunne betale for denne type småopgaver efter en fast takst i stedet for at det ryger på som overhead hos dem, der rent faktisk køber et ur i butikken.
Hvis man kunne købe sig til en 15-30 minutters konsultation hos er urnager for et rimeligt beløb kunne man benytte sig af den service uden kvaler - til gengæld kunne man stille lidt større krav end ved pro bono, god service, kundepleje eller hvad det eller kan hedde.
Jeg værdsætter bestemt god (gratis) service men ved også, at nogen skal jo betale for det, og i dette eksempel vil jeg da hellere betale 100,- og så kunne klage, hvis der kommer ridser.
Mvh Jens
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
(29-03-2016, 05:15 PM)jacobzimmer Skrev: (29-03-2016, 04:59 PM)peterkaa Skrev: Du har jo ræsonneret dig frem til at risikoen for at du selv lavede en ridse under manøvren, der ville fjerne mere end 100,- dkk fra urets "værdi"*, var tilstrækkelig stor til at gå i butikken.
Hvorfor 100,-dkk må siges at være billigt sluppet for helt at eliminere den risiko.
*Værdi for dig, ikke nødvendigvis gensalg.
Hvis man vejer det sådan op er det jo meget rimeligt
(29-03-2016, 05:08 PM)P.N. Skrev: Ærligt talt Jakob, du har surfet rundt i det meste af verden for at købe så billigt som muligt og forventer så at alle Omega forhandlere står parat til at arbejde gratis for dig. I min optik er det ikke rimeligt at forvente.
P.N.
For lige at få én ting på det rene, så har jeg ikke surfet rundt på nettet, handlet det billigeste sted på Chrono24 eller lign. Jeg handlede det eneste sted i DK jeg vidste der var et på lager, og jeg fik den nøjagtig samme pris som Klitgaard kunne tilbyde mig den til, og sikkert også hvad Ole Mathiesen, Klarlund etc. kunne tilbyde mig den. Men ingen af de nævnte havde modellen eller kunne få den hjem.
Men jeg forstår godt jeres pointe med at det ville være mest fair hvis uret var handlet der. Men til den pris man betaler, synes jeg at det ville være på sin plads at man kunne gå ind i hvilken som helst AD verden over, og få justeret sit ur på garantien 
Jeg formulerede mig nok forkert Jakob. Min holdning til service er at det er noget man giver til ens kunder uafhængigt af hvor mange kroner man har lagt i forretningen. Mine bemærkninger om at surfe på nettet var ikke møntet på dig personligt
P.N.
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
(29-03-2016, 05:19 PM)jacobzimmer Skrev: Har før fået en ny og gratis(!!) lynette inde hos klitgaard, noget jeg ellers fik oplyst vil koste minimum 800.kr. Så deres service fejler absolut ikke noget. Og de 100.kr er da også et overkommeligt beløb.
Jeg giver dig ret i at hvis folk i byen vidste at han lavede ''gratis'' arbejde, så ville folk jo vælge ham, men han vil ingen indtjening have. Jeg mener bare at der er mærker der befinder sig i prisklasser, hvor jeg vil forvente en standard for alle der forhandler mærket. Dvs. at det skulle være en ''pligt'' man fik fra producenten, om at dette skulle være en ekstra service for kunder.
Så tænk på den måde, at i stedet for 800 kr. i plus nu er du kun 700 kr. i plus
Btw. jeg finder de 100 kr. rimelig, hvis ikke billigt sluppet
•
En varmepistol.... er det ikke det samme som en hårtørrer? ;-)
Uanset hvor stor eller lille varmepistolen er, så vil den vel også varme limen i andre af kædens led. Og fungerer det så efter hensigten, når det er størknet igen?
Og skal der ikke også bruges lim, når man samler kæden igen? Og hvilken form for lim anvendes?
Loctite kommer i mange varianter, og er det allesammen, der kan smeltes, når man før eller siden skal have skruen ud igen?
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Jo præcis, en hårtørrer kan også klare opgaven.
Mindre varmepistoler til hobby opgaver
er et glimrende værktøj til den opgave. Det handler jo om at opvarme i et meget tidsbegrænset interval, således at limen bliver blød.
Anyway, der er vist mange måder at løse opgaven jvf trådens forslag :-)
Sendt fra min HTC One med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
•
Svar: 246
Tråde: 24
Modtaget Likes: 337 i 134 svar
Givet Likes: 379
Det er altid rimeligt at folk tager penge for deres arbejde, jeg fik min lænke forkortet hos klarlund og det var dyrere end kr. 100.. da jeg skulle have taget et ekstra led af tog jeg til Mølbak og han ville ikke hører tale om betaling...
•
|