MC sæsonen
Super cool. Hav en god en Icon_Up
Svar
Jeg hentede min egen MC hos FA Moto i Brønshøj i tirsdag. I butikken stod der den her moderne caferacer. Den er rigtig fin, men lidt af charmen ryger i forhold til en gammel/home made... İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Det i kalder charme, kalder jeg dårlige køreegenskaber  Icon_blink
Jeg har kørt på flere ældre cykler hvor man kunne mærke at stellet  wopplede
Hvis det feks. Blev presset af acceralation ud af sving.

Uanset hvordan man shiner dem op tager mange af disse cykler udgangspunkt 
I en tid som bla. På stel siden er long gone. 

Min gamle FZR1000 køre med Yamahas delta ramme i alu,
Den var the State of art da den kom frem, 
og er siden løbende videre udviklet og stadigvæk i brug i dag af Yamaha.

Modellen blev bench mark for mange andre mærker på hvordan en sports cykel 
Skulle opføre sig på gaden og er blevet en neo klassisker, 
at der så tilmed ikke er så mange 1000 modeller gør ikke mig noget. Icon_blink 

Så selvom om cyklen er gammel har den stadigvæk køre egenskaber,
Der er ret moderne og ihvertfald passer til mine (små) evner på en motorcykel 

Men vi søger ikke i samme heller ikke i motorcyklerne
Og det er cool nok  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Med opdateret dæmpning for og bag er der INTET woblen ud af kurver på BMW'en på trods af stålstel Icon_e_wink (og ja, jeg har kørt masser af spritnye racere og har masser at sammenligne med) Det er åbenlyst at den selvfølgelig ikke tager sving som en 2016 Yamaha R1, men du ville blive positivt overrasket.

Det med at du hele tiden snakker om "indpakning" er langt fra korrekt. Når du siger indpakning tænker jeg kosmetisk, men mange af disse (korrekt) ombyggede mc'er er også voldsomt opdateret på det essentielle ift. køreegenskaber (bremser, dæmpning, forgaffel m.v.)

Med fred med det - du ved åbenbart bedre end jeg hvordan min mc kører på trods af mine 24 års erfaring - og dermed sammenligningsgrundlag - med 14 forskellige af slagsen (primært moderne racere) Icon_e_wink

Over and out og fortsat god påske Icon_smil
Svar
Jeg har slet ikke påstået alt det du skriver Kim,
Det er jo mildest talt barneligt at tage sådan på vej over en smule kritik af en motorcykel...

Jeg stopper her.
Svar
Kritik - positiv som negativ - er altid godt, især når folk ved hvad de taler om Icon_Up

Og barnlig fordi jeg argumenter for min holdning baseret på erfaring er ikke det værste jeg er blevet kaldt, så det er er helt fint hvis du føler det Icon_smil

God dag.....
Svar
Jeg skal begynde på MC-kørekort om to uger, og nu er jeg i gang med at kigge efter en motorcykel til mit behov (hvilket jeg ikke kender endnu Icon_e_biggrin1 ) Desværre skal jeg af med et ur for at få realiseret dette, men sådan er det.

Har kigget meget på en Yamaha XSR700. Er der en af jer motorcykelkyndige, der kan give mig nogle inputs? Icon_smil
Svar
Glæd dig, for det er mega sjovt. Kender ikke til Yamaha XSR700, men tag ud og prøv lidt forskelligt.
Svar
(08-04-2016, 10:40 AM)Kristofferj Skrev: men tag ud og prøv lidt forskelligt.

Absolut det bedste råd!

Vejen til en god MC oplevelse er, at man befinder sig godt på cyklen og føler sig tryg. Det er ikke nødvendigvis på den MC, man først falder for.

Pas på derude!

mvh Jens
Svar
Lad være med at købe den for lille og køb den så moderne som muligt,
Mens du på samme tid er ærlig omkring med hvor meget du kan styre.

Jeg startede selv på en Yamaha FZR1000 som jeg stadigvæk har,
Det var ifølge flere (der iblandt min kørelære) ikke den bedste begynder cykel for mig.

Jeg er og har altid været glad for cyklen Men kan sagtens se deres pointe i dag, 
da nogle nok har holdt hånden over mig oppe fra i de første år.

Nyd det derude Icon_cool 
men miste aldrig respekten for cyklen.

God vind med det hele. Icon_Up
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)