Spørgsmål til dagligdagsur (Tissot Seamaster 1000)
Jeg har i et par måneder været på jagt efter et ur til dagligdagsbrug. Jeg må beskrive mig selv som sporty, og det vil jeg gerne have uret til at afspejle. Mit valg er i første omgang faldet på et Tissot Seamaster 1000 Powermatic, jeg ligeledes har læst et par  andre tråde om herinde. Jeg er dog ikke helt afklaret med mine spørgsmål og håber derfor, at der vil være et par ursagkyndige, der kan hjælpe mig. 

Først og fremmest er jeg meget i tvivl om farven på uret: Det sikre sorte valg eller det mere satsede valg i det røde: İmage
İmage

Selve uret har jeg fundet på Chrono24, men da jeg ikke tidligere har erfaringer med køb igennem den side, er jeg en smule skeptisk. Er det med god grund eller er det en side, der er til at stole på? 

Til sidst vil jeg være åben for andre forslag til ure med et sporty-design, der kan bruges til hverdag til en pris, der minder om dette Tissot. 

På forhånd tak for hjælpen.
Svar
Tror ikke du går helt ved siden af med Tissot! Hvis det var mit eneste ur ville jeg nok gå efter det sorte! Det er nemmere at matche med tøj osv..

Angående siden skal du som altid være vågen, men find en sælger der har en god rating osv så tror jeg ikke du skal være så nervøs!

Sent using rock, paper scissor!
Svar
Lige præcis det ur har jeg haft i 2 måneder. Og det er helt fantastisk ;-)   

Jeg havde det problem, du selv nævner: Skal det være sort eller rødt? På billeder ser det røde absolut bedst ud, men jeg var bange for, at det i virkeligheden ville virke legetøjsagtigt. 

Det var umuligt at finde en urhandler i Danmark, der havde det på lager, så jeg endte med at stole på en anmeldelse (vist Ablogtowatch), hvor anmelderen havde syntes bedst om den røde version. Og det har jeg ikke fortrudt. Farven er ikke Lego-rød, men mørk, næsten over i Bordeaux. Det ser helt seriøst og voksent ud.

Den sorte er vel et sikkert valg, men jeg er altså ikke i tvivl om, at den røde var det rigtige valg. 

Hvis du holder til i Københavns-området kan det arrangeres, at du får det at se. Bare skriv en PM til mig

Forresten: Jeg købte mit på Goldentime.dk. Som andre herhjemme havde de det ikke på lager, men skaffede det hjem. 

Jeg har brugt Goldentime.dk 3 gange i alt og hver gang fået fin service. Jeg tvivler på, at du kan få meget bedre pris i udlandet.
Svar
Mange tak for svar begge to - selvom det ikke ligefrem gør valget nemmere :-)

Gert, jeg sender dig en PM.
Svar
Hvis det skal være nemt ... RØD!

:)
Svar
(16-03-2016, 11:20 AM)kana Skrev: Hvis det skal være nemt ... RØD!

:)

Jeg knepper lige en flue: Sort er det NEMME valg, og rød er det RIGTIGE valg.

Hvad jeg mener er: Sort passer til hvad som helst. Og med den kæmpestore respekt, jeg har for Tissot's og Certina's designere: De blå visere på den sorte skive giver lidt kant til designet. Men sort er altså stadig det nemme valg.

Det DRISTIGE valg er den drejekransen med rødt keramik-indlæg. Men det er det RIGTIGE valg!

Og man behøver ikke at tage MIT ord for det. Læs anmeldelserne  ;-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)