Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
(06-03-2016, 04:34 PM)KimT Skrev: Så lykkedes det endelig at få tid til at sætte mig ned og hygge mig med lidt forumlæsning og i særdeleshed denne tråd 
Min umiddelbare reaktion efter at have læst de første få linier, er et træk på smilebåndet over at du refererer til dig selv som "Kurts date" og længere henne i teksten fik beskrivelsen "afdragsordning på 56 år" samt Kurts "ekstra dekorationer" i et cal. 751 samme reaktion En anden betragtning ift. dine indlæg, er de mange fine referencer i form af links til de ting du kommer ind på igennem indlægget, lige fra vagterne til de forskellige spisesteder m.v.
Mht. området i London, så kommer jeg der jævnligt og det er vanvittigt så mange fede ting man kan kigge på som ur-nørd - ikke mindst hvis man begiver sig ind i arkadebutikkerne og får snakket lidt med folk. Flere steder dukker de virkelig spændende sager først frem efter lidt "sweet talk"
Det lyder som en fantastisk tur og oplevelse - noget jeg er drønhamrende misundelig på og selv håber en dag at få glæden af at opleve. Når det så er sagt, så har jeg svært ved at se nogen der passer bedre til netop denne oplevelse end mr. JLC himself.
FEDT, FEDT, FEDT.......
Hej Kim,
Godt at se, at du fandt de fleste af de små spidsfindigheder. Der er så mange - underlige, absurde - ting man ser i forbindelse med denne hobby, at man også skal lave lidt sjov med den. Og så kan jeg også godt lide lige at vide lidt mere om baggrunden for dette og hint, derfor de ekstra links - så er det jo også facts og ikke bare løse udsagn ;-)
Det er et vildt område af London - og hvis du bare er villig til at snakke lidt med de folk du møder, så kommer der nogle sjove historier frem og nogle gange ender du med at få lov til at se og røre ved ting, som almindeligt dødelige aldrig ellers ville komme i nærheden af. Her har Kurt også en connection eller to gennem hans Breitling Navitimer arbejde gennem mange år.
F.eks. lå der jo et Duometre til fri afbenyttelse mens vi 'legede' med urmageren. Vi fik også lov til at se og røre Reversoen fra 1937, som ellers hører til på JLC's museum i Le Sentier. Ganske cool.
Anyway, for mig er konklusionen stadig klar - gå ind i butikkerne og vær oprigtigt interesseret og åben. Så sker der som regel gode ting. Kan stadig huske et besøg hos Lange på Madison Avenue, hvor en dansk ven og jeg tilsidst blev spurgt om vi havde tid til en middag med Lange's CEO dagen efter. Det kommer man ikke i nærheden af ved at stå udenfor og fedte vinduerne til med næsetippen :-)
Claus
•
Svar: 235
Tråde: 10
Modtaget Likes: 213 i 90 svar
Givet Likes: 763
Et stort tak for i vil dele denne oplevelse dejlig beskrivelse og skønne billeder. Jeg til går normalt dette forum på telefonen, men måtte havde gang i pc for at få de billeder i stort format
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Fed historie og fedt at Kurt B tog dig med. Tak til jer begge for en god oplevelse, selv her i sofaen føler jeg at jeg var med ;-).
Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
(06-03-2016, 09:09 PM)Smilla Skrev: Et stort tak for i vil dele denne oplevelse dejlig beskrivelse og skønne billeder. Jeg til går normalt dette forum på telefonen, men måtte havde gang i pc for at få de billeder i stort format
Tak, Smilla!
Godt at høre, at billederne trak så meget.
Claus
(06-03-2016, 09:25 PM)HG Skrev: Fed historie og fedt at Kurt B tog dig med. Tak til jer begge for en god oplevelse, selv her i sofaen føler jeg at jeg var med ;-).
Sent from my iPad using Tapatalk
'Som at være der selv'.....er det ikke reklamen for Philips farvefjernsyn tilbage dengang, da man kunne vælge mellem sort/hvid og farvefjernsyn?
God at høre, at vi kunne få sofarækkerne med ;-)
Claus
•
Svar: 362
Tråde: 15
Modtaget Likes: 6 i 5 svar
Givet Likes: 0
Fantastisk, intet mindre!
Tak for klasse læsning! Glæder mig til næste del fra JLC HQ ;)
Svar: 508
Tråde: 25
Modtaget Likes: 573 i 244 svar
Givet Likes: 130
Tak for historien. Altid en fornøjelse at læse om dine beretninger.
Søren
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Fedt indlæg Claus - virkelig god læsning - tak for det!
Personligt er jeg nok ikke så god til at det bedste ud af den slags situationer, men det kan være det kommer lidt senere i livet når jeg ikke også kører 200 i timen med arbejdet...
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Mange tak for en fantastisk beretning. Der er lige før der er savl i tasteturet af at læse din beretnning. Jeg må helt sikkert ind i den nye forretning.
•
(07-03-2016, 02:59 PM)Larsb Skrev: Mange tak for en fantastisk beretning. Der er lige før der er savl i tasteturet af at læse din beretnning. Jeg må helt sikkert ind i den nye forretning.
Tak :-) Afsted med dig - det kan kun gå for langsomt.
Jeg er sikker på, at jeg også taler for Kurt ved at anbefale dig at spørge efter Vanessa eller Davide. De er supersøde og venlige!
Claus
(07-03-2016, 09:28 AM)gmt-geek Skrev: Fedt indlæg Claus - virkelig god læsning - tak for det!
Personligt er jeg nok ikke så god til at det bedste ud af den slags situationer, men det kan være det kommer lidt senere i livet når jeg ikke også kører 200 i timen med arbejdet...
Vh. Jon
Hej Jon,
Selv tak. Godt at høre.
Jeg håber, at du finder tid til at prøve det - det er sgu' ret sjovt.
Mange hilsener,
Claus
•
Svar: 38
Tråde: 6
Modtaget Likes: 43 i 12 svar
Givet Likes: 2
(05-03-2016, 03:00 PM)cfnissen Skrev: Det var en fantastisk oplevelse – og det er jo lidt tankevækkende, at den kom på plads ved et tilfælde. Kurt var i London, gik forbi JLC butikken og gik ved en pludselig indskydelse ind for at kigge lidt. Vi kan kun opfordre til at prøve det – man ved aldrig hvad der kan ske.
Det var i sandhed en enestående dag, og i enestående godt selskab, der blev grint, grædt, bandet & for-bandet.
Tak Claus, fordi du gjorde mig selskab, og også tak for at du påtog dig opgaven at videregive vores fælles oplevelse her.
Jeg vil gerne videregive Davide's svar på en mail Claus sendte ham, den siger det som vi oplevede det.
" It has been our pleasure and we look forward to seeing you again.
Nice food, nice wine, incredible stories but most important amazing company.
Let's keep in touch."
Next chapter.: Le Sentier....
/ Kurt B www.kurt-b.com
•
|