Gensalg!
Der bliver ofte diskuteret om "gensalgs-værdien" af ure - og der er det altid "drøn-kedelige" Rolex der bliver fremhævet. Passer det så også?
Sad (som sædvanlig) og kiggede lidt på de danske forhandler sider, og faldt i denne forbindelse over "Solgte ure" hos chrono.dk;
İmage
Tankevækkende - hvis ikke det er Rolex, så er det ure der minder om det.
Så der er måske noget om snakken.
Kamstrup

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Der er masser af gode handler at gøre derude, men set overordnet gør Rolex det absurd godt på det område.
Svar
24 jævnt kedelige ure at se på
21 med super gensalgs potentiale
[-]
  • whoa
Svar
I would not call them all boring.But it can be a bit tedious to see the same watches top the sales lists again and again.But at the same time we must respect that many of them have a inbuilt quality and history that puts them in this position.Denmark is a very conservative country,when it comes to watches.On the other hand brands like Nomos-JLC-IWC-Sinn-AP etc etc are also sold quite well by Danish dealers.Rolex are in a special position,and not just in Denmark.They have a branding image that is unique.But i for one do not think this will continue for ever.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • T.Hansen
Svar
Du har ret. Der kan komme en komet eller Solen lukker og slukker.

Lad mig omformulere mig : En Rolex Sub er da super klassisk men hvad jeg ikke fatter er hvorfor SÅ mange ikke kan se at verden er langt mere mangfoldig. En ursamling kan godt bestå af andet end Rolex, Panerai og Omega. Du skulle prøve det!
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Kan den bestå af andet end Omega ????? Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_biggrin1

loncar
Icon_+1
Svar
(04-03-2016, 02:10 PM)mojohe67 Skrev: Du har ret. Der kan komme en komet eller Solen lukker og slukker.

Lad mig omformulere mig : En Rolex Sub er da super klassisk men hvad jeg ikke fatter er hvorfor SÅ mange ikke kan se at verden er langt mere mangfoldig. En ursamling kan godt bestå af andet end Rolex, Panerai og Omega. Du skulle prøve det!
I agree completely with you here. Icon_smil And i can assure you i have tried.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(04-03-2016, 01:38 PM)willy Skrev: I would not call them all boring.But it can be a bit tedious to see the same watches top the sales lists again and again.But at the same time we must respect that many of them have a inbuilt quality and history that puts them in this position.Denmark is a very conservative country,when it comes to watches.On the other hand brands like Nomos-JLC-IWC-Sinn-AP etc etc are also sold quite well by Danish dealers.Rolex are in a special position,and not just in Denmark.They have a branding image that is unique.But i for one do not think this will continue for ever.

Not so sure about Nomos and Sinn (is there even a Danish Sinn dealer?). In regards to Nomos, the retailers I visit with this brand has close to zero sell out. However, the brand is nice in my opinion.

Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
De ure jeg ikke har tabt penge på er dem 
Som mange andre siger man taber penge på eksempel vis Sinn, Oris og Citizen.

Så jeg køre nu det med urene efter denne formular.

1. Køb brugt og køb hvad du selv kan lide.
2. Ha is i maven både når du skal købe og sælge.
Garnieret med almindelig dagligdags sund fornuft.

Så går det ikke helt galt  Icon_blink

Jeg syntes ikke Rolex er kedeligt det køre deres forretning på deres måde,
Og noget må de gøre rigtigt ud fra tallene i bogen.

Andre gør det anderledes og hvor er det skønt
At der er noget for enhver smag og stilart.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg skynder mig nu heller ikke at sælge ud af mine Rolex'er, selvom willy siger, de er værdiløse i morgen Icon_rul

Og de Rolex, jeg har solgt gennem tiderne, har jeg ikke tabt på, så for mig passer det med gensalgsværdien. Og jeg lever også fint med, at de er gabende kedelige....

/Bjørn
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)