Dilemma
#1
Jeg købte for et par år siden hos en italiensk forhandler dette ur.
Det er et Omega Genève Dynamic Ref. 166.0081 Cal. 565 fra 1968.
Det er absolut NOS med tags og lak på bagkassen.
Det blev købt fordi jeg i forvejen havde den tilsvarende dame-udgave, som jeg havde arvet fra min mor og givet videre til min datter i konfirmationsgave.
Desuden har jeg to andre Dynamic-modeller, hvoraf den ene er min kones daglige ur.
Skal jeg lade uret forblive i sin Tornerose-søvn til evig tid, hvorefter nogen kan smide det i små/ubrændbart
eller
skal jeg rive tags af, give uret en gang service og tage det i brug, evt give det til et medlem af familien til daglig brug og glæde.
??
Hvad ville I, kære forumfæller gøre?
İmage
/
Kristen
Svar
#2
Jeg synes det fortjener at komme ud og "tikke" på en arm som det er beregnet til.
Svar
#3
Sådan tager det sig ud på armen
İmage
/
Kristen

Dette er den lille model:
İmage
/
Kristen

Er der enighed om, at et ur, som har ligget så længe, ikke bør tages i brug uden service?
En urmager har desuden nævnt at glasset bør skiftes, fordi et så gammelt plasticglas er blevet sprødt.
/
Kristen
Og kan min uautoriserede urmager stadig få et originalt Omega-glas?
Svar
#4
I would give it a new life,it deserves to live on.And the first thing i would do is send it to PN or Lars.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#5
(02-03-2016, 07:00 PM)willy Skrev: I would give it a new life,it deserves to live on.And the first thing i would do is send it to PN or Lars.

På med det. Lad det leve. Fedt ur. Havde et med sort Skive.
Icon_+1
Svar
#6
(02-03-2016, 06:50 PM)khbk Skrev: Sådan tager det sig ud på armen
İmage
/
Kristen

Dette er den lille model:
İmage
/
Kristen

Er der enighed om, at et ur, som har ligget så længe, ikke bør tages i brug uden service?
En urmager har desuden nævnt at glasset bør skiftes, fordi et så gammelt plasticglas er blevet sprødt.
/
Kristen
Og kan min uautoriserede urmager stadig få et originalt Omega-glas?

Hvis glasset er sprødt vil der tydeligt kunne ses små revner i glasset og det vil sandsynligvis have et gulligt skær. Jeg har set det på ure der er mere end 50 år gamle men det fejler ikke noget på dit ur tror jeg. Ja der kan skaffes originale glas til Dynamic.
Jeg mener det vil være en god ide med service hvis der er interesse for at bevare uret. En seriøs urmager kan hurtigt konstatere om det er nødvendigt.
Mvh.
P.N.
Svar
#7
Det skal da bare med til Roskilde til sommer  Icon_party Icon_e_biggrin1 Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: