Becomes new ORIS Ambassador
#21
Jeg har aldrig opfattet Bob Dylan som en jazzmusiker, men Oris har åbenbart en anden opfattelse.
Hvad Bob selv mener, melder historien ikke noget om.
Ellers en fin box med mundharmonika!
Eller det er måske den man køber, og får uret med i købet.
IMHO er det ikke noget, som gør Oris mere interessant.
/
Kristen
Svar
#22
Oris laver ure til folket og så kan man jo lide det eller ej, men det som for mig står stærkt ved Oris er deres opfindsomhed ved de forskellige ure.

Tager vi deres dykkerure, så har de en unik låsemekanisme på deres proDiver og når det kommer til deres dybdemåler i form af en udfræsning i safirglasset....der er altid noget godt tænkt ind i deres ure.

Jeg vil da også nævne den skala der er at finde på deres Pointer Moon, hvor man har en tidevandstabel integreret i skiven.

Deres "musik" udgaver er måske heller ikke lige min kop the, men jeg er ret vild med den konstante kvalitet i deres produkter og det finder man såmænd også i andre mærker, men det skal jo ikke forklejne Oris som et rigtig godt ur-mærke.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#23
Oris skal som alle andre holde gryden i kog,
Og på nogle markeder ganske givet også mere end så mange andre.

Man kan finde tiltag hos alle mærker som man holder mere eller mindre af,
Heldigvis kan man jo stige af og på som man lyster. Icon_Up

Jeg kommer ikke til at købe flere Oris ure af deres Dylan move,
Men det ændre heller ikke på at jeg mener de laver nogle flotte ure 
med en god value for money Factor, noget de jo er verdenskendt for. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#24
@ Stensbjerg: "Oris skal som alle andre holde gryden i kog"
Rygterne i branchen hvisker om en Richard Ragnvald udgave af Rolex Datejust med inkluderet CD og ansøgningsformular for medlemskab i en dansk yderliggående politisk parti med stor folkelig opbakning.

Undskyld for lidt OT... men jeg kunne ikke lade at være...

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#25
Rygtet sagde nu "kassettebånd" og ikke "CD"!
/
Kristen
Svar
#26
(18-02-2016, 11:43 AM)khbk Skrev: Rygtet sagde nu "kassettebånd" og ikke "CD"!
/
Kristen


Uuups... der fik du mig igen-igen, Kristen Icon_flov
Natürlich, en kassettebånd og ikke noget nymodens pjat som CD !

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#27
Oris laver nogle ure hvor følelsen af at få meget for dine penge bliver udfyldt !
Købte dette til at udfylde pladsen med et ur der kan "tåke" at blive brugt , og gummirem.
İmage
Lige remmen kan jeg kun rose , syntes at flere remme af gummi kommer til at lugte fælt. Denne et super betaling at havde på.
Svar
#28
I also like many Oris watches,and i think they are a very inventive brand.I also think that they have to go a long way to reach the value for money you get in Seiko watches costing the same.Their big weaknesses are their calibers and resale value.I do not think they will ever break big until they start to make their own calibers.I have owned a couple of them,and they seem reliable and well made.But i had trouble trying to get rid of them again.Not many of the main German dealers would take them in part exchange.But i think they are a good brand that deserve some success in my opinion.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#29
(19-02-2016, 06:04 PM)willy Skrev: I also like many Oris watches,and i think they are a very inventive brand.I also think that they have to go a long way to reach the value for money you get in Seiko watches costing the same.Their big weaknesses are their calibers and resale value.I do not think they will ever break big until they start to make their own calibers.I have owned a couple of them,and they seem reliable and well made.But i had trouble trying to get rid of them again.Not many of the main German dealers would take them in part exchange.But i think they are a good brand that deserve some success in my opinion.

Oris er begyndt at lave inhouse og er super nemme at sælge brugt. Faktisk mit fjerdemest solgte mærke efter Omega, Breitling og Seiko. Tabet på dem er ikke anderledes end på så mange andre mærker.
Svar
#30
Oris er et alsidigt mærke i deres brug af forskellige værker. To kalibre 110 og 111 de kalder in-house, mange kraftigt modificerede ETA værker, Sellita og et lidt spændende ikke så kendt fabrikat LJP
La Joux-Perret.
http://www.lajouxperret.com/
Deres hjemmeside kan være sjov at studere ikke mindst fordi der kan vælges mange sprog. Der i blandt dansk, med en højst "underholdende" oversættelse.  

P.N.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)