Søger inspriration og hjælp til første ur
(11-02-2016, 04:31 PM)JLarsen Skrev: Er også ret hooked på seamaster 300m, har faktisk overvejet at gå op og betale ca. 17.000 for en chronograf-version, det er bare pisse lækkert  Icon_party

Hvor ofte skal et automatisk ur til service, og hvad koster det ca. ?

Stenstruppigen er altid rundhåndet når det drejer sig om priser af eftersyn.

Vores medlem P.N. som er urmager skrev her fornylig, i en anden sammenhæng om priser af eftersyn.
"Mekanisk automat med dato, fra kr. 1.000 til 1.500 hos en uautoriseret urmager". (mit citat frit fra hukommelsen)

Jeg blev virkelig glad af at læse det.
Egentlig et af fagets professionelle som giver et forståelig fingerpeg om priserne for eftersynet.
Alt for mange her har en fin forståelse for det at man skal betale 2 - 5 dobbelt for service af sit ur.
Når jeg skrev sidst om niveauet af de samme priser var her et kor af grædekoner som ville straks have links som kunne dokumentere mine "overdrevne fantasipriser".

Altså, et nyere automatværk kan man vist sætte service intervallen op til de ca. 10 år - eller - når uret fortæller om behovet ved f. eks. at begynde at tabe eller når gangsreserven bliver kortere end de normale 38 - 42 timer.

Og om prisen: De fornævnte kr. 1.000 til 1.500. Og for at gøre opgaven lidt nemmere, måske kr. 1.000 til 2.000, ekskl. evt. dele.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Ville selv kigge på enten en Speedmaste reduced som kan fås' til ca. 10k eller en 300m som nok koster en lille smule mere.
Men det er slf. en smagssag hvad man er til Icon_party
Svar
(11-02-2016, 04:31 PM)JLarsen Skrev: Er også ret hooked på seamaster 300m, har faktisk overvejet at gå op og betale ca. 17.000 for en chronograf-version, det er bare pisse lækkert  Icon_party

Jeg købte dette for ca 2 mdr 
İmage
Selv efter mange år som ur tosse hvor jeg har været igennem meget forskelligt
Så tænker jeg stadigvæk når jeg sidder med det at det er pisse lækkert,
Og til prisen (lidt over 17 Icon_blink) mener jeg ikke at nogen smukkere chronograf kan fåes.

En klassisker som mærkeligt nok ikke er tilgængelig mere fra nyt,
Og jeg fornemmer at de modeller her går en lys fremtid i møde. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Citat:Stenstruppigen er altid rundhåndet når det drejer sig om priser af eftersyn.

Vores medlem P.N. som er urmager skrev her fornylig, i en anden sammenhæng om priser af  eftersyn.
"Mekanisk automat med dato, fra kr. 1.000 til 1.500 hos en uautoriseret urmager". (mit citat frit fra hukommelsen)

Jeg blev virkelig glad af at læse det.
Egentlig et af fagets professionelle som giver et forståelig fingerpeg om priserne for eftersynet.
Alt for mange her har en fin forståelse for det at man skal betale 2 - 5 dobbelt for service af sit ur.
Når jeg skrev sidst om niveauet af de samme priser var her et kor af grædekoner som ville straks have links som kunne dokumentere mine "overdrevne fantasipriser".

Altså, et nyere automatværk kan man vist sætte service intervallen op til de ca. 10 år - eller - når uret fortæller om behovet ved f. eks. at begynde at tabe eller når gangsreserven bliver kortere end de normale 38 - 42 timer.

Og om prisen: De fornævnte kr. 1.000 til 1.500. Og for at gøre opgaven lidt nemmere, måske kr. 1.000 til 2.000, ekskl. evt. dele.

Mvh. John

NU koster en chronograph jo mere at give service end et non chronograph, men jeg ved ikke hvad PN skulle tage for et komplet service af et Omega Seamaster chronograph.
Svar
(11-02-2016, 09:16 AM)stenstrupigen Skrev: Ved brugtkøb, og jeg anbefaler ved forhandler som giver en garanti, er der ikke mange penge at tabe. Dog er service nærmere forstående frem for et nyt ur over en 5 årig periode og så koster det enten at lave service eller uret må sælges en del mindre. Så tab/udgifter vil der næsten altid være inden for ure i 5.000 - 10.000 kr. klassen.

Ved køb at et quartzur vil du sandsynligvis ikke opleve udgifter på værket.

(11-02-2016, 05:41 PM)stenstrupigen Skrev: Hvert 5 - 10 år alt efter hvor meget du bruger det. En Autoriseret forhandler tager vel ca 4.500 lige nu for service en ikke Autoriseret forhandler ca 2.500 -3.000 kr. Køber du en ældre ind vil der være en del i chronographen som bliver opdateret da den gamle del kan få timeviseren til stopuret til at blive ved med at gå selv om du har stoppet stopuret. Jeg ved ikke om en ikke Autoriseret forhandler skifter en sådan del. Desuden få du vist nok 2 års garanti ved en Autoriseret forhandler på service.  Jeg mener at Klarlund gør det på alle deres mærker, men er ikke sikker.
Ok, hvad sker der umiddelbart hvis det ikke kommer til service, altså hvordan kan man vide hvornår det er tid?
Svar
Typisk vil power reserven blive kortere end hvad den skal være,
Mange siger hver 5 år når man spørg til service andre venter til uret viser tegn på det er tid.

Hvad der er mest rigtig er en evig debat hvor ingen rigtig ændre mening  Icon_e_biggrin1
Svar
Hvad sker der hvis du ikke skifter olie på bilen. Venter du til advarselslampen lyser eller ?  Icon_party
P.N.
Svar
(11-02-2016, 07:19 PM)Stensbjerg Skrev:

Jeg købte dette for ca 2 mdr 
İmage
Selv efter mange år som ur tosse hvor jeg har været igennem meget forskelligt
Så tænker jeg stadigvæk når jeg sidder med det at det er pisse lækkert,
Og til prisen (lidt over 17 Icon_blink) mener jeg ikke at nogen smukkere chronograf kan fåes.

En klassisker som mærkeligt nok ikke er tilgængelig mere fra nyt,
Og jeg fornemmer at de modeller her går en lys fremtid i møde. Icon_blink
Det er også sindssygt fedt, har kigget meget på lige præcis det, hvordan synes du at det virker med andre remme, kan ikke lige finde nogle billeder på google, men vil gerne have mulighed for at skifte ud med lidt lædderremme, nato-remme osv.
Svar
Jeg mener det er et super all round ur,
Som virker på mange type remme alt efter ens personlige smag. Icon_cool

Har sendt dig en PB. Icon_blink
Svar
Der skal ikke megen googling til for at finde disse service priser:

Mekanisk 1280
Mekanisk med dato 1380
Mekanisk med automatik 1450
Mekanisk kronograf 2200

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)