Vurderingspris på vores ure
Er uret steget meget i pris på kort tid eller mener du at Claus Tukjær har prissat det alt for lavt?
Svar
(03-02-2016, 01:34 PM)Stinger Skrev: Er uret steget meget i pris på kort tid eller mener du at Claus Tukjær har prissat det alt for lavt?

Jeg har da været meget tilfreds med prisen og om den har været for lav prissat, skal jeg ikke kloge mig på, men det er da sjovt at følge med i hvad der sker af ændringer og her har jeg ikke været så god til at tjekke de rigtige steder.

I har helt klart noget mere styr på den slags, kan jeg fornemme og takker da også for links  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(03-02-2016, 01:34 PM)Stinger Skrev: Er uret steget meget i pris på kort tid eller mener du at Claus Tukjær har prissat det alt for lavt?

Man kan ikke altid regne med at en pris i USA gør at et ur er 30 % dyre i USA. Jeg har et eksepmle på noget andet.

Et nyt Schaumburg Moon Galaxy sælges i Danmark for listepris 38.000 kr. I USA koster det tæt på 53.000 kr. Så bare det var 69.000 kr værd herhjemme :)

Jeg havde en kunde fra USA, som ønskede et Stumaskine marsur til listepris af 13.500 kr herhjemme. I USA kostede det ca 15.000 kr og en del Vostok-Europe ure er også 10 - 15 % dyrere derovre. Så  nogle gange forundres jeg over hvor i verden nogle bestillinger kommer fra.
Svar
(03-02-2016, 12:47 PM)Miwes Skrev: Hvordan ligger det så med prisen.....kommer der nogle afgifter oven i eller hvordan.

Kristofferj har svaret. Men for nu at være pernittengrynet: Det bliver 31,5% tillæg ;-)

I hvert fald ifølge http://www.toldpriser.dk/toldberegner, som er den, jeg selv bruger, når jeg skal importere noget. Den virker troværdig, og man kan indtaste både hvilket land, man køber fra, hvilken type vare, man køber, og prisen i den fremmede valuta. Dvs. den finder selv den aktuelle valutakurs og regner om til danske kroner.

I dit tilfælde svarer den amerikanske udbyders pris til 23.341 danske kroner ved udbud i EU. Den udbudspris passer vel meget godt med den pris, du selv har givet hos Halse og den prisudvikling, der har været på den slags ure siden 2011? 

Jeg gætter på, at hvis du uden videre kunne få så meget, ville du nok tage et par erindringsbilleder mere, og så ellers indkassere gevinsten uden alt for mange tårer  ;-) 
Men du skal så også lige tage højde for, at du som privatperson bliver nødt til at slå en hel del af prisen. Mere end den amerikanske butik vil gøre. 

Og så er det heller ikke til at vide, om butikken på eBay har sat en rimelig udbudspris. Problemet med sjældne ure (eller andre tingester i den boldgade) er jo, at fordi der ikke er ret meget handel, så ER der bare ikke rigtig nogen markedspris.
Svar
Så længe jeg ikke står og skal sælge,
Så koster mine ure det jeg mener de skal koste.

Længere er den ikke. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(02-02-2016, 11:52 PM)stenstrupigen Skrev:
(02-02-2016, 11:39 PM)Kristofferj Skrev: Mon ikke ca værdien er det du selv har givet? Ellers smid uret til salg inde på Facebook. Der plejer man at kunne sælge sine ure ret nemt.

Men oplever lidt skambud derinde, men ikke som DBA. Til gengæld er der kolosal mange som gerne vil lave en byttehandlel med penge den ene vej eller den anden vej. Ure i 1.500 - 2.500 kr sælger nemt derinde, men ure over omring de 6.000 kr. er noget svære. Mkan kan finde en del Rolexure og Omega ure i god stand som er prissat i den lave ende og det kniber lidt med salget. De fleste har ikke mange kontanter, men har penge i en del ure og ønsker byttehandel om muligt.

Jeg vil give KristofferJ ret - Jeg har solgt flere af diverse Rolex modeller, til 50+, og jeg synes ikke, at mine ure, er dyre, heller ej for billige. - og det er gået ret stærkt med salg.
Svar
(02-02-2016, 11:39 PM)Kristofferj Skrev: Mon ikke ca værdien er det du selv har givet? Ellers smid uret til salg inde på Facebook. Der plejer man at kunne sælge sine ure ret nemt.

Hvor foregår det på Facebook? Skal lige sige at jeg ikke selv er på Facebook og derfor ikke ved en sk.. om det. Hjælp en gammel mand.
Svar
Der er salgsgrupper for ALT på Facebook og også en del med ure Icon_smil
Svar
Det er vel ikke "ulovligt" at smide et link eller 2?
Svar
Man kan smide alle de link man ønsker, men hvis du ikke har en facebookprofil hjælper det ikke meget Icon_blink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)