Doxa??
Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide den her tråd hen.

Når men sagen er den jeg kigger efter en beater.. Min JLC er for fin, min panerai for blankpolerede og min Seiko, uhm.. Ja den er ikke rigtig noget der tænder mig. Uanset så har jeg kigget på lidt forskelligt. Jeg startede med at kigge efter en GMT'er 16710, men efter de sidste par stykker jeg har været i kontakt med vil have over 47k for et fullset, ja så giver jeg sku op. Så begyndte jeg at kigge på Seadweller 16600, som er en perfekt no nonsense beater. Men lige pludselig så fik jeg øje på Doxa, efter en på facebook postede et billede af hans! Jeg har tidligere læst op på historien bag, og synes den er utrolig spænende!! Og det betyder meget for mig. 

Nu er jeg så begyndt at kigge lidt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om man skal gå vintage vej, og i så fald hvilken model? Og hvilken prisklasse kan jeg forvente at finde noget fornuftigt indenfor? De nye tiltaler mig også, men der er forholdsvis lang leveringstid... 

Og hvad er jeres erfaringer? Kan kun læse mig frem til de giver fuld ''value for money''!! Og til en pris mellem 14-22k, så virker det helt fair, med alle de rosende ord de får med på vejen Icon_party

Og hvis nogen af befinder jer i Aalborg, og er besiddelse af et, så giver jeg gerne en kop kaffe for at se med fingrene :D
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Svaret er at du skal tæve dit Panerai. Så sparer du 14 k og bruger Paneraien som dets DNA foreskriver og er ikke så forsigtigt og øm omkring den store døde klump stål.
Læg iPaden, stil glasset med faustino på gladbordet, stik i dine H2O'er, skøjt over ryatæppet og smæk uret et par gange mod dørkarmen. Så er du igang og kan nu bruge uret uden at skulle være nervøs for noget du selv har købt.

Hvis du på den anden side blot leder efter en undskyldning så er Doxa et lækkert mærke med en god historie. Jeg ville købe nyt.
[-]
  • KimT, Lille Nørd, whoa
Svar
Icon_rul Icon_rul Tak for hjælpen!! Men det er jo klart en undskyldning for at få et nyt ur, mit seiko til 750.kr gør sig jo godt som beater!

Angående at give den panerai noget ''ægte'' patina, så istedet for den besværelige process du lige forklarede, så tænker jeg mere bare at spænde den i en snor bag golf'en? Icon_party
Svar
Eller bruge den til at åbne øl med, det er da total win win Icon_party
Svar
(02-02-2016, 08:19 PM)Stinger Skrev: Svaret er at du skal tæve dit Panerai. Så sparer du 14 k og bruger Paneraien som dets DNA foreskriver og er ikke så forsigtigt og øm omkring den store døde klump stål.
Læg iPaden, stil glasset med faustino på gladbordet, stik i dine H2O'er, skøjt over ryatæppet og smæk uret et par gange mod dørkarmen. Så er du igang og kan nu bruge uret uden at skulle være nervøs for noget du selv har købt.

Hvis du på den anden side blot leder efter en undskyldning så er Doxa et lækkert mærke med en god historie. Jeg ville købe nyt.

Det er da det fedeste svar jeg længe har set...total i orden!    Icon_rul Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(02-02-2016, 11:32 PM)tg Skrev: Eller bruge den til at åbne øl med, det er da total win win Icon_party

Har godt overvejet om det er derfor de har lavet så stor kronebeskytter? Det er jo perfekt øl åbner.. Faktisk havde min tidligere Rolex Submariner hak i bagkassen, pga. øl åbninger. Så det brugte jeg den også til, nu når skabelonen var der Icon_rul
Svar
(02-02-2016, 11:45 PM)jacobzimmer Skrev:
(02-02-2016, 11:32 PM)tg Skrev: Eller bruge den til at åbne øl med, det er da total win win Icon_party

Har godt overvejet om det er derfor de har lavet så stor kronebeskytter? Det er jo perfekt øl åbner.. Faktisk havde min tidligere Rolex Submariner hak i bagkassen, pga. øl åbninger. Så det brugte jeg den også til, nu når skabelonen var der  Icon_rul

Jeg har nu også undret mig over at du er blevet så forsigtig med dine ure  Icon_lol
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(02-02-2016, 11:45 PM)jacobzimmer Skrev: Har godt overvejet om det er derfor de har lavet så stor kronebeskytter? Det er jo perfekt øl åbner.. Faktisk havde min tidligere Rolex Submariner hak i bagkassen, pga. øl åbninger. Så det brugte jeg den også til, nu når skabelonen var der  Icon_rul

Store ure => store øl
Svar
Hvis vi lige skal have tråden tilbage på sporet så kan jeg varmt anbefale doxa. Læs evt mit beskedne indlæg om doxa sub fra sidste efterår eller send mig en PB. Doxa blev genfødt i 2002 med en ultra fed reedition så den kunne du også overvejer.
Svar
(04-02-2016, 03:31 PM)doxa300 Skrev: Hvis vi lige skal have tråden tilbage på sporet så kan jeg varmt anbefale doxa. Læs evt mit beskedne indlæg om doxa sub fra sidste efterår eller send mig en PB. Doxa blev genfødt i 2002 med en ultra fed reedition så den kunne du også overvejer.

Tusind tak! Jeg vil prøve at finde nogle af dine tidligere indlæg Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)