Vurderingspris på vores ure
Da vi jo ofte taler brugte ure i dette forum, så har man måske en ide om hvad et ur skal koste og selvfølgelig altid så meget som muligt, men hvordan finder man egentlig den "sande" værdi.

Jeg har forsøgt mig med et specielt Seiko og må indrømme at det er langt vanskeligere end jeg havde regnet med.

http://bensontrade.com/news/seiko-sportu...--in-stock

Man har jo ikke en chance som ny ud i denne disciplin og må ty til forskellige sider man ramler ind i, men hvordan arbejder i jer frem når der skal sættes en værdi på et ur.

Jeg er med på at stand og papirer er med i betragtningerne, men ud over dette, så må der vel være nogle guldkorn (viden) omkring emnet.....hvis man ellers kan luske det ud af jer  Icon_blink 

I mit eksempel har jeg dette sjældne Seiko, men er allerede fanget i manglende viden omkring en stål-udgave eller er det titanium osv. osv. 

Ville nogen af jer herinde kunne give et bud på en pris af jeres ure eller er det blot hvad i har givet for uret da det blev indkøbt og så lidt prisstigning indover ?

İmage

Da jeg købte uret lå det til 

http://www.ct-watches.dk/remme/product/2...ura-slq019
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • BadHamster
Svar
Tjekker altid markedet rundt om i Europa, primært Sverige, Tyskland og Holland da de IMO ligner det danske mest (hvertfald de ure jeg har handlet med). Derudover tjekker jeg så udbuddet i Danmark, også sætter jeg gerne prisen så jeg ikke mister for meget, eller tjener lidt. Selvfølgelig kun hvis det også passer markedet Icon_e_biggrin1

Kan godt se det måske er lidt svære med en yderst speciel seiko som din, som nok er sjælendt udbudt i DK. Skal prisen så sættes højere eller lavere pga. dette ? Icon_e_confused
If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • Miwes
Svar
Hvad bruger du af sites ?

Fedt svar forøvrigt...me like Icon_smil

Ps. har været i grubleboks en del over om uret skulle videre eller ej, men har besluttet at beholde det....yes!

Svar
Den "sande" værdi på et ur er jo den pris, en kunde er villig til at betale. Hvordan finder man så den? Jeg kigger naturligvis på chrono24 ligesom alle andre. Dernæst kigger jeg på mange auktionssider. De hammerslag, der opnås der, er nemlig den pris, en kunde faktisk har betalt (plus salær) for et ur. Priserne på chrono24 m.fl er jo i en vis udstrækning udtryk for "ønsketænkning".
JK
[-]
  • TioMalo
Svar
(02-02-2016, 11:02 PM)jk Skrev: Den "sande" værdi på et ur er jo den pris, en kunde er villig til at betale. Hvordan finder man så den? Jeg kigger naturligvis på chrono24 ligesom alle andre. Dernæst kigger jeg på mange auktionssider. De hammerslag, der opnås der, er nemlig den pris, en kunde faktisk har betalt (plus salær) for et ur. Priserne på chrono24 m.fl er jo i en vis udstrækning udtryk for "ønsketænkning".
JK

Har du så dannet dig et indre "katalog" over hvor priserne ligger eller søger du når det er op over med et salg ?

Jeg synes det er svært og må indrømme at det let føles som en svær øvelse, når jeg kigger på hvad et ur må koste, sådan ca.

Svar
(02-02-2016, 11:01 PM)Miwes Skrev: Hvad bruger du af sites ?

Fedt svar forøvrigt...me like Icon_smil

Ps. har været i grubleboks en del over om uret skulle videre eller ej, men har besluttet at beholde det....yes!

Det er faktisk meget blandet. Synes facebook er et godt bud, da der er godt gang i salget derinde (grupperne: Danske urtosser, Danske urtosser - Rolex, Danske urtosser - Køb, salg og bytte etc). Der stor gennemsigthed fordi folk typisk diskutere hvad de har solgt/købt deres ure for og hvornår. Derudover tjekker jeg også svenske forums og bucket.se (det svenske DBA). Slutteligt tjekker jeg få gange Chrono24, men priserne der er ikke heeelt vejledende, og mange af sælgerne svarer aldrig osv.. Icon_Up

Synes også du skal beholde det ur! Det har et eller andet over sig, også passer det bare til din stil.
Svar
Nu er jeg lige kommet på facebook, trods min holdning om at undgå det, men der sker alligevel en del i de grupper derinde, hvor jeg dog ikke tror på at man kan blive meget klogere på priserne et sådant sted (kan tage fejl ).

Jeg ved ikke hvordan i andre har det, men tænker da på hvor meget værdi der ligger i kassen af og til, selv om det i det daglige ikke fylder noget, her glæder jeg mig blot over mine ure.

Svar
Mon ikke ca værdien er det du selv har givet? Ellers smid uret til salg inde på Facebook. Der plejer man at kunne sælge sine ure ret nemt.
Svar
Det har jeg til gode Kristoffer.

Lige her og nu...altså lige her og nu, er uret en keeper (dette tåler ikke humoristiske svar af nogen art) Icon_blink

Ps. værdien ligger langt højere end det latterlige lille beløb jeg var heldig at købe uret til, så bare vent...!

Svar
(02-02-2016, 11:28 PM)Miwes Skrev: Nu er jeg lige kommet på facebook, trods min holdning om at undgå det, men der sker alligevel en del i de grupper derinde, hvor jeg dog ikke tror på at man kan blive meget klogere på priserne et sådant sted (kan tage fejl ).

Jeg ved ikke hvordan i andre har det, men tænker da på hvor meget værdi der ligger i kassen af og til, selv om det i det daglige ikke fylder noget, her glæder jeg mig blot over mine ure.

Du er ikke den eneste der har haft de tanker.. Til tider kan jeg godt synes der ligger alt for meget, andre gange overvejer jeg at tilføje Icon_head Icon_lol
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)