Hvad sker der for DBA i dag?
Der er kommet et hav af annoncer på med Google Translate tekst og "gode priser". På få minutter faldt jeg over flere Hublot og Rolex annoncer a la denne:

http://www.dba.dk/herreur-rolex-rolex-16...021680659/

Hvad sker der for DBA? Det kan da ikke være i nogens interesse, at sådan nogle scam annoncer får spalteplads? Eller misser jeg noget?
De venligste hilsner, John
Svar
Det er ikke noget nyt. Jeg har ikke præsteret at tjekke DBA i laaaaaang tid uden at støde på disse annoncer. Det er svært at undgå, idet spammerene er vildt effektive. Jeg fjerner f.eks. rigtig mange herinde hver eneste dag, men fanger dem (næsten) altid inden deres indlæg vælter ind.
Svar
(29-01-2016, 04:29 PM)KimT Skrev: Det er ikke noget nyt. Jeg har ikke præsteret at tjekke DBA i laaaaaang tid uden at støde på disse annoncer. Det er svært at undgå, idet spammerene er vildt effektive. Jeg fjerner f.eks. rigtig mange herinde hver eneste dag, men fanger dem (næsten) altid inden deres indlæg vælter ind.

De her store on-line foretagende har ikke mulighed for at have en fuldtids scam-catcher vi heldigvis har her (Icon_Up > Kim).
De er dog forberedte og annoncerne forsvinder - normalt - relativt hurtigt.
De her nævnte annoncer er allerede slettet her, kvart i fem på fredag eftermiddag.

Undrer dog hvordan scam robots / programmer grejer Chapta (= de 4 - 7 cifrede tegnede nummerserier som vi sikkert også har ved registreringen?).

Noget helt andet er så at annoncere i DBA er ikke godt for ens blodtryk - specielt hvis man har temperament, der er vild mange low-ballers + andre hattivatter som prøver at få uret sendt til diverse eksotiske adresser i 3. verden. Man bliver ligeledes SMS´et af de mere eller mindre normale køberkandidater midt om natten & masser af andet FUN  Icon_e_biggrin1 Sælger jeg noget i DK, er det ursiden, den svenske urside og evt. her på vintageure.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Icon_lol Icon_lol Icon_lol Icon_lol Icon_lol

İmage
Svar
Google translate rule Icon_party Icon_party Icon_party
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Dagens gode tilbud Icon_e_biggrin1

İmage
Svar
Der VÆLTER billige ure ind på DBA i dag og spammerne er ved at blive bedre. F.eks. kan man klikke på brugerne som har urene til salg og se deres andre annoncer hvor der er alle mulige andre varer, billige som dyre for at få det til at virke ægte. Så enten er der rigtig mange sælgere der bare vil prøve at sælge noget "junk-kopi-ur", eller også er spammerne blevet betydeligt skrappere. Eller måske er det bare i virkelighed nogle super gode tilbud Icon_e_biggrin1

Herunder et eksempel på et billigt "Panerai"

İmage

Og sælgerens andre annoncer

İmage
Svar
Prøv bare at se dette screenshot fra en side på DBA. 7 ud af 9 er fake Icon_head

İmage
Svar
Vildt.... Icon_e_confused
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)