DW
#1
For ikke at gå OT i en anden tråd, spørger jeg her:
Hvorfor er Daniel Wellington-ure så forkætrede?
Jeg kunne da nemt finde noget "godt" at sige om mærket/urene.
Fx at mange unge mennesker er begyndt at interessere sig for ure.
At de har vist hvordan man kan forandre at urs udseende ved at skifte rem.
Og jeg er lige ved at synes, at de er "pæne".
Og så til det "negative"? Mærket har måske været lidt for rundhåndet med antallet af forhandlere? Dette ud fra et absolut ukendskab til firmaets politik.
Det er jo ofte en god ting, at gøre det let for kunden at få fat på produktet.
/
Kristen
Svar
#2
(30-01-2016, 12:23 PM)khbk Skrev: For ikke at gå OT i en anden tråd, spørger jeg her:
Hvorfor er Daniel Wellington-ure så forkætrede?
Jeg kunne da nemt finde noget "godt" at sige om mærket/urene.
Fx at mange unge mennesker er begyndt at interessere sig for ure.
At de har vist hvordan man kan forandre at urs udseende ved at skifte rem.
Og jeg er lige ved at synes, at de er "pæne".
Og så til det "negative"? Mærket har måske været lidt for rundhåndet med antallet af forhandlere? Dette ud fra et absolut ukendskab til firmaets politik.
Det er jo ofte en god ting, at gøre det let for kunden at få fat på produktet.
/
Kristen

Jeg ser ikke noget i det ur der ikke er set før

1. Desigenet er meget Arne Jacobsen, Georg Jensen, Skagen eller Braun agtigt… det keder mig lidt!

2. Japansk Quartzværk   … det giver luft til at de kan smide hvad som helst i, så man ved ikke helt hvad man får.

Jeg mener der er en mase andet på markedet i samme stil og kvalitet til samme pris… http://www.danishdesign.com/products.php#r99_p4
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#3
Hej Kristen.

Jeg går ud fra, at du hentyder til min reference i HJ-tråden.

Sammenligningen var som sådan ikke en direkte kritik af DW, men mere end et spørgsmål til HJ´s motivation for at lave ure.

Hvis vi ser på DW, er det jo svært at sige noget direkte negativt om designet. Det er såmænd pænt nok på lige fod med Skagen, AJ og alle andre smykker, der er udformet som et ur. Selve DW´s design siger ikke mig det fjerneste, og når man ser på deres samlede kollektion falder man hurtigt i søvn. Der er INGEN variation i det. Kvaliteten kan jeg ikke sige så meget om, men udefineret "japansk kvartsværk" er ikke kvalitetsstempel i sig selv. De skilter heller ikke med produktionssted eller måde, hvilket tyder på, at det ikke er værd fremhæve (min holdning).
Ser vi på motivationen bag DW-brandet, så er det her jeg satte egentlig spørgsmål.
Brandet har eksisteret siden 2011, og ingen kan betvivle deres succes. Men prøv lige at læse deres historie: https://www.danielwellington.com/dk/our-story/:
Ahhh - Kort sagt: "Vi mødte en distingveret herre, med en flot urrem, hvilket gav os lyst til at lave ure". Dertil kommer udtalelsen "Vi følte, at der var et tomrum på urmarkedet..... DW stiler mod at fylde dette tomrum" Jeg kan jo ikke sige, at de ikke har ret, for deres ure sælger, men det virker ikke til at det er passionen og kærligheden til ure, der driver firmaet. Derfor spørgsmålet om herrerne bag HJ ønskede at træde i DW´s fodspor, eller om de måske gennem hårdt arbejde og kærlighed til produktet ville fremstille ure på vilkår som f.eks. Black Polar Bear, eller i det mindste forsøge at skabe et spændende og kvalitetsbevidst mikrobrand i samarbejde med en kvalitetsbevidst producent.

M.v.h. Thomas
Svar
#4
DW-urene kunne også minde lidt om disse.
Remmene er væsentligt dyrere end urene.
Selv efter et par år går de helt synkront, hvilket da er meget imponerende. (Så nej, de står ikke stille!)
İmage
/
Kristen
Svar
#5
Jeg har et fuldstændig afslappet og ligegyldigt forhold til DW. For mig er det da meget pæne, men ligegyldige intetsigende ure som så meget andet lign.
[-]
  • dwndler
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)