Besøg i urforretning.
Jeg blev inspireret af Kurt B.s fantastiske historie om sit besøg i JLC butikken i Bond Street, og fik lyst til at beskrive en af de mange gode oplevelser, jeg har haft med at besøge urforretninger i ind- og udland. Generelt synes jeg, at man får en rigtig god betjening, og ja, selvfølgelig er det for at sælge, og selvom jeg er en af dem, der kun køber de ’billige’ modeller – i denne forbindelse er billig jo et relativt ord -  men det ved de det jo ikke på forhåmd, så de behandler alle som gode kunder. Som det også er nævnt i en tidligere tråd, så lever de fleste af firmaerne af at sælge standardmodellerne, ikke de fancy tourbion i limited edition.

Jeg er meget interesseret i F.P. Journe, selvom det er en del over mit budget. Måske en dag … drømme kan man jo altid, og for at få lidt ekstra føde til drømmen, besøgete jeg  F.P. Journe forretningen i Paris og kigge på hans Chronometre Bleu, som jeg er ret forelsket i. Det var formiddag og vi blev budt på drikke mens jeg kiggede på uret. VI fik ’bare’ vand, fordi det var det, vi havde lyst til den formiddag. Det var ikke fordi, at besøget adskilte sig ud fra så mange andre besøg i urforretninger. Meget hyggeligt og behageligt. Det sjove kom et par år efter. VI have været hele turen igennem Rue du Faubourg Saint-Honoré, og da vi nåede til F.P. Journe foreslog min bedre halvdel, at jeg da kunne gå ind og kigge på uret igen, for det var en meget varm dag og hun var tøstig. Jeg er ikke kendt eller berømt på nogen måder, Da jeg igen sad og kigge på uret, spurgte den unge kvinde, om ikke jeg havde været der før. Jo, det havde jeg da. Jeg tænkte, at det var nok var et gæt, indtil hun spurgte, om ikke jeg havde haft er lidt specielt ur på, da jeg var der sidst. Jeg kunne godt huske, hvad jeg havde på, nemlig et Rainer Nienaber retrograde minutes - måske nok det eneste AHCI ur jeg nogensinde får – og det kunne hun huske. Det er ret godt gået og satte gang i en hyggelig samtale om ure, så besøget varede lidt længere. Jeg håber stadig, at jeg en dag får råd til en FPJ.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
ikke dårligt.
Svar
Tak for at du vil dele denne oplevelserne med os
Jeg har altid kun Set på vinduer i de butikker , pga. En ide om at det ikke er for almindelige mennesker. .
Næste gang de gør aftræk til at åbne døren går jeg sku ind..
Svar
Hej Lars,

Dejlig historie - og godt at du gik derind.

Jeg har haft mange supergode oplevelser i FPJ-butikken i NY, der udefra ser imponerende og dyr ud, men indefra er et ret hyggeligt sted, hvor man kan komme forbi og få en snak om alt fra de seneste FPJ ure (og røre ved dem) til danske film, da en af de to i butikken er stor filmfan, herunder særligt af danske film. Han holdt specielt meget af 'Festen' og 'Flammen og Citronen'

Hvis du kommer der nogle gange, så bliver du en del af 'familien'. Det førte bl.a. til at jeg har fået lejlighed til at møde Mr. Journe 2 gange...

...men det hjalp nok også at jeg købte et ur ;-)

İmage

Generelt har jeg haft en masse super gode oplevelser ud af at træde ind gennem de flotte, dyrt udseende døre og bare vise at jeg var interesseret i deres varer.

Tak igen for den gode historie. Altid dejligt at høre om dygtige butiksfolk.

Claus

Svar
Smilla: Jeg kan godt huske følelsen af at stå udenfor og være lidt skræmt, men de er faktisk interesseret i at sælge, og de ved, at du sikkert husker den behandlig, du fik, da du var ung og måske ikke helt havde råd. Du går bare ind og sprøger efter det, du er interesseret i. Så går resten af sig selv. Anden gang er du ikke længere nervøs. Icon_smil

Claus: Jeg er grøn af misundelse, men måske en dag. Jeg ville jo nok have pengene, hvis jeg solgte de andre ure, men sådan fungere jeg desværre ikke. Jeg holder for meget af dem, så jeg må vente på, at økonomien måske en dag er der. Jeg kan godt lide at besøge Paris, så det er ikke sidse gang, jeg har været i foretning. Første gang jeg kiggede på et Panerai hios Klarlund, fik jeg besked på bare at komme tilbage så mange gange jeg havde lyst. Det tog en fire fem besøg og så var jeg panarai ejer Icon_smil
Med venlig hilsen

Lars

Svar
Tak for at du deler dine oplevelser - det er altid interessant at læse om Icon_Up

Og med hensyn til Chronometre Bleu, så deler jeg din begejstring og håber som dig......some day Icon_blink
Svar
Lars,

Tak for din historie.

Jeg er helt i tråd med Claus, ind i alle de forretninger du møder på din vej, med et åbent sind, det kan der kun komme noget godt ud af.

Jeg gik engang for nogle år siden ind i JLC forretningen i Dubai Mall, med mit Master Compressor Diving Chronograph på håndleddet, og jeg havde ikke været der længe før jeg blev spurgt om jeg var "a golfer", for i så fald ville JLC invitere mig til et golfarrangement med efterfølgende spisning 2 dage senere.
Jeg spiller ikke golf, og afslog derfor.

İmage
Svar
Hej Kurt,

Sådanne tilbud har jeg endnu ikke fået, men det er da sket, at jeg er kommet afsted med bøger og lignene. Efter et relativt kort besøg i Kronometrys Londonfilial, fik jeg et par rejsehylstre til ure, da jeg jo helt klart måtte have behov for sådan nogle. Jeg briger dem meget :-)
Med venlig hilsen

Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)