Svar: 61
Tråde: 10
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Til Sociologen: Prøv at ringe til Klarlund - mit indtryk var, at det var 5% på alle modeller. Men jeg ved det ikke
Nu er det vel de færreste af os der køber et Rolex med videresalg for øje, men har man først investeret i et eller flere Rolex, er det da rart at vide, at det er en værdifast investering. Men er der mon nogen der skulle ligge inde med gamle prislister så der kunne laves en kurve over f.eks prisudviklingen på f.eks en 116613, måske gennem de sidste 15 år ??
Den kunne jeg godt tænke mig at se. Måske kunne man også udlede en tommelfingerregel for, hvornår på året prisstigningerne kommer ??
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Blot nysgerrig. Skal hverken købe eller sælge pt :)
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Stålmodellerne er steget mest % vis. Sub skulle være den mest stigende, så Explorer og så datejust.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
(19-01-2016, 06:16 PM)Gustav Skrev: Til Sociologen: Prøv at ringe til Klarlund - mit indtryk var, at det var 5% på alle modeller. Men jeg ved det ikke
Nu er det vel de færreste af os der køber et Rolex med videresalg for øje, men har man først investeret i et eller flere Rolex, er det da rart at vide, at det er en værdifast investering. Men er der mon nogen der skulle ligge inde med gamle prislister så der kunne laves en kurve over f.eks prisudviklingen på f.eks en 116613, måske gennem de sidste 15 år ??
Den kunne jeg godt tænke mig at se. Måske kunne man også udlede en tommelfingerregel for, hvornår på året prisstigningerne kommer ??
Det bliver svært da 116613 ikke har eksisteret i 15 år... :-)
- men den gamle - 16613- er i hvert fald gået amok ja....
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 755
Tråde: 47
Modtaget Likes: 6 i 5 svar
Gustav, det er fuldstændig modsigende det du siger. Man køber ikke Rolex med videresalg for øje, men vil gerne vide at det er en god investering?
Tror der er en del der køber Rolex fordi de ved, at de kan hente deres penge ind igen og evt. prøve noget andet.
Endda tjene en lille skilling. Det trods alt alle mands viden, hvis man går op i ure that is...
•
Svar: 61
Tråde: 10
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Citat:Det bliver svært da 116613 ikke har eksisteret i 15 år... :-)
- men den gamle - 16613- er i hvert fald gået amok ja....
Vh. Jon
Selvfølgelig ved jeg godt, at de fleste Rolex i de senere år har fået et et-tal foran modelnummeret, men det er jo stadig basalt det samme ur, hvorfor jeg ikke ser noget problem i at fortsætte samme graf for begge ure.
Jeg har gennem de sidste 30 år ejet 4-5 forskellige Rolex, dog kun eet af gangen. Ingen af dem har været købt med videresalg for øje, men det er da rart at opdage, at når Rolex feberen pludselig og uforudsigeligt med jævne mellemrum rammer een, og man får lyst til en opdateret model, ja så er gensalgsværdien for det gamle ur som minimum den samme som da uret blev købt.
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
Når man har købt, er stigninger jo med til forøge ens portefølje...
Købte mit første Sub i 1991 for 10.510 DKK.... Det kan man jo dårligt få en ny clasp for efterhånden...
BTW: ca 5 % på alle modeller bekræftet af AD'er igår...
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Det svarer til ca. 17.000 kr i dag, så værdien er vel på en måde steget til det dobbelte, eller lidt over måske. Men skal nok ikke regne service ind i hvis man nu fulgte anbefalinger med service hvert 5 år, men andre mekaniske ure fra dengang skulle jo igennem samme mølle. Det hjælper en del af Rolex priserne stiger, når de udvikler på urerne eller bare i almindelighed stiger. Det er spændende hvor længe det kan vare ved. Jeg er forundret.
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
(22-01-2016, 03:11 PM)stenstrupigen Skrev: Det svarer til ca. 17.000 kr i dag, så værdien er vel på en måde steget til det dobbelte, eller lidt over måske. Men skal nok ikke regne service ind i hvis man nu fulgte anbefalinger med service hvert 5 år, men andre mekaniske ure fra dengang skulle jo igennem samme mølle. Det hjælper en del af Rolex priserne stiger, når de udvikler på urerne eller bare i almindelighed stiger. Det er spændende hvor længe det kan vare ved. Jeg er forundret.
Ved ikke om det er min Sub, du regner på; men ny (godt nok opdateret model) koster ca 50k idag hos AD og 52,5k om lidt over en uge...
Edit: Læste lige dit svar igen; og tror jeg er med på hvad du mener... Skulle jeg efter 1991 prisniveau (omregnet til 2016) købe den idag burde den således "kun" koste 17k...
Ja, det er sgu en uhyggelig "inflation" deres priser har taget!!!
Svar: 922
Tråde: 114
Modtaget Likes: 1,729 i 500 svar
Givet Likes: 1,689
Jep, det er god nok. Et SD ref 116600, eksempelvis, koster fra 1. feb den nette sum af 73250,- (hvilket er en stigning på ca 4,9 5% - eller 10 % fra introduktionen i maj 2014 ;-) )
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
•
|